Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

Τα τανκς...υπάρχουν.

http://politikokoraki.blogspot.gr/

 



Η εποχή τους πέρασε...
Λίγο ο...εκσυγχρονισμός...λίγο οι οικονομικές
κρίσεις...και τα τανκς...σκούριασαν... 
Οπως σκούριασαν και τα...τσεκούρια. 
Οι λοστοί και οι...γροθιές.

Η "ιδέα",όμως, παραμένει...
Ο Φασισμός παραμένει.
Ο ΓύψοςΗ Βία
Τα "νέα" όπλα.

Τα τανκς αντικαταστάθηκαν από Μνημόνια.
Τα τσεκούρια με αθώο χαμόγελο.
Τα μαύρα μπουφάν με γραβάτες.
Η ανατριχίλα της ερπύστριας 
με τα χημικά του νεοπατριωτισμού.
Το πιστόλι του Ντερτιλή 
με την πέννα των Προδοτών.

Και οι Λοχαγοί αντικαταστάθηκαν...
...με ένα τσούρμο κοινοβουλευτικά Γουρούνια.
Και οι Συνταγματάρχες αντικαταστάθηκαν...
...με τους "αρχηγούς" των αστικών κομμάτων,
και όχι μόνο.

Η Βουλή...λειτουργεί. Τυπικά δεν καταργήθηκε.
Νομοθετεί η Συγκυβέρνηση.
Με πραξικοπηματικές πράξεις νομοθετικού
περιεχομένου, που υπογράφει σωρηδόν
ο "δημοκράτης αγωνιστής" Παπούλιας.

Τα τανκς των Αστών,των ντόπιων και ξένων 
Συμμάχων τους είναι  στους Δρόμους...

Καμιά Αυταπάτη.
Θα  τα Αντιμετωπίσουμε. Και πάλι.
Σε  νέα "Πολυτεχνεία" και σε ελληνικές Τιεν Αν Μεν...

Χίλιοι και χιλιάδες...

επανάσταση, κομφορμισμός και πολιτικά μνημόσυνα

****

Αν θέλαμε να είμαστε σύμφωνοι με το πνεύμα των ημερών θα λέγαμε πως ‘’μείναμε έκπληκτοι’’ απ’ τα χτεσινά και σημερινά γεγονότα γύρω από το Πολυτεχνείο και τις κινητοποιήσεις των φοιτητών. Αλλά για να λέμε την αλήθεια η έκπληξη αυτή αρμόζει σε όσους έχουν χάσει επαφή με την πραγματικότητα εδώ και καιρό και επειδή δεν συγκαταλεγόμαστε σε αυτούς μόνο ειρωνεία θα μπορούσε να είναι. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απ την αρχή.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον καθεστωτικό τύπο, στις αρχές της εβδομάδας ‘’ανώτατα στελέχη της ελ.ας’’ καθώς και ο υπ. Δημόσιας τάξης Β.Κικίλιας συναντήθηκαν με πρυτάνεις των ιδρυμάτων -μπορούμε να υπολογίζουμε στα σίγουρα τον Φορτσάκη- προκειμένου να σχεδιάσουν τις κινητοποιήσεις της αστυνομίας εν όψει της γιορτής του Πολυτεχνείου. Εκεί φαίνεται πως η απόφαση που πάρθηκε πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης, όταν και δυνάμεις των Ματ κατέλαβαν, με εντολή Φορτσάκη όπως γράφτηκε, το ΕΚΠΑ και ύστερα την ΑΣΟΕΕ.
Κατ’ αρχάς να πούμε πως είναι παραπάνω από ξεκάθαρο, ακόμα και αν δεν διαβάζαμε πως οι μπάτσοι συναντήθηκαν με τους πρυτάνεις, ότι η κινητοποίηση της αστυνομίας είναι κεντρική απόφαση του Κράτους. Σαφέστατα εκφράστηκε μέσα από τον πρύτανη του ΕΚΠΑ Φορτσάκη όσο καλύτερα γινόταν, άλλωστε, για αυτό ακριβώς βρέθηκε ο τελευταίος στην θέση αυτή, για να εκτελεί απαρέγκλιτα τις αποφάσεις του Κράτους.

Η επιλογή του Κράτους να οξύνει την αντιπαράθεση στο κοινωνικό επίπεδο και μάλιστα με ιδιαίτερο βάρος όσον αφορά τους συμβολισμούς, ενδεχομένως να έχει παραπάνω από μια εξήγηση-και σίγουρα έχει. Το κρίσιμο σημείο, βέβαια, βρίσκεται στην αντίδραση των άμεσα θιγόμενων, των φοιτητών και των εργαζομένων στα πανεπιστήμια και σε μια ενδεχόμενη κοινωνικοποίηση της αντίδρασης αυτής, σε μια περίοδο που η κεντρική στρατηγική του κράτους προσπαθεί να περάσει σαν οδοστρωτήρας μέσα από τους χώρους των πανεπιστημίων ώστε να επιβάλει τις νεοφιλελεύθερες επιταγές. Είναι μια στρατηγική με χρόνια στην πλάτη της και έχει γεννήσει ουκ ολίγους αγώνες ως απάντηση.

Όπως ήταν αναμενόμενο θα υπήρχε αντίδραση σε όλη αυτή την ‘’αστυνομική βαρβαρότητα’’ και την ‘’προκλητική συμπεριφορά της αστυνομίας’’. Το φοιτητικό κίνημα φάνηκε πως δεν θα καταπιεί απλά και εύκολα τους σχεδιασμούς του Κράτους και προσπάθησε να απαντήσει στον δρόμο. Η πορεία της Πέμπτης ήταν μαζική, με την φοιτητική οργνάνωση του ΚΚΕ να ακολουθεί και συνθήματα για ‘’της γενιάς μας τα Πολυτεχνεία’’ να δίνουν και να παίρνουν. Και ενώ κάποιοι σκεφτόμασταν πως η λογική εξέλιξη είναι πορεία μέχρι το Πολυτεχνείο, κατάληψη και ανακήρυξη του ως κέντρο αγώνα και κάλεσμα για στήριξη, μια πολιτική απόφαση δηλαδή που σηκώνει το γάντι και δεν παρακαλά το Κράτος για έλεος, η πορεία ακολούθησε μια ανέξοδη βολτούλα στους δρόμους της Αθήνας και κατέληξε Πολυτεχνείο μετά από ώρα.

Προφανώς, αν υπήρξε ένα στοιχείο αιφνιδιασμού αυτό εξαφανίστηκε στην, όπως είπαμε, ανέξοδη βόλτα στην Αθήνα. Η ‘’αστυνομική βαρβαρότητα’’ λοιπόν ξεσπάθωσε έξω απ τις πύλες του Πολυτεχνείου. Οι φοιτητές δάρθηκαν χωρίς να έχουν ‘’προκαλέσει’’ και τα μμε κατακλύστηκαν από εικόνες ‘’βαρβαρότητας’’ και πολύ κλάψιμο που ο μπαμπάς-Κράτος μας δέρνει. Παρ’ όλα αυτά, παρ’ όλο το ξύλο που έπεσε, φάνηκε προς στιγμήν πως η πορεία, ο κόσμος που βρέθηκε εκεί, είχε τη δυνατότητα να ‘’κρατήσει’’ τον χώρο ανοιχτό και να αποκρούσει τα ματ ώστε να πραγματοποιηθεί το συντονιστικό των φοιτητών. Το λουκέτο έσπασε, η πύλη άνοιξε, αλλά…

Αλλά, η γενιά ‘’εμπρός για της γενιάς μας τα Πολυτεχνεία’’ το έβαλε στα πόδια. Διαβάζουμε σε ανακοίνωση ‘’…συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς που δραστηριοποιούνται στο φοιτητικό συνδικαλιστικό κίνημα, δημιούργησαν ένα κλίμα πανικού (βασισμένο σε μεγάλο βαθμό σε ανυπόστατες πληροφορίες) και ουσιαστικά προκάλεσαν την αποχώρηση του κόσμου από το Πολυτεχνείο…”[1]. Ο κόσμος άρχισε να διαλύεται με πορεία προς την πλατεία Βικτωρίας, την ώρα που η ανάκτηση ελέγχου στον χώρο του Πολυτεχνείου και άρα μια ενδεχόμενη κλιμάκωση του αγώνα, ήταν πολύ πιθανό να συμβεί.

Θα έλεγε κάποιος καλοπροαίρετος (ή και αφελής) πως ο κόσμος φοβήθηκε, δεν το επέλεξε (αν και συγκρούστηκε) και τέλος πάντων δεν ήταν κατάλληλες οι συνθήκες. Δυστυχώς όμως το ίδιο σενάριο, ακόμη πιο εξόφθαλμα, ακόμη πιο ξεδιάντροπα πραγματοποιήθηκε στην σημερινή πορεία των φοιτητών- για να μην αναφέρουμε τον κρετινισμό αυτής της θέσης, ειδικά όταν ξεστομίζεται από την ‘’λενινιστική επαναστατική πρωτοπορία’’.

Παρ’ όλη την βροχή η πορεία ήταν στα ίδια περίπου επίπεδα μαζικότητας με την χτεσινή και αυτή την φορά τράβηξε για το Πολυτεχνείο. Ας σταθούμε σε μια ιδιαίτερη στιγμή: λίγο πριν φτάσει η πορεία στις πύλες του Πολυτεχνείου, φοιτητές του ΜΑΣ βρίσκονταν ήδη μέσα, είχαν κρεμάσει πανό και έβγαζαν τις φωτογραφίες τους περιχαρείς κουνώντας σημαίες και σφίγγοντας γροθιές. Όλα καλά μέχρι εδώ.

                      

To φαντασιακό, αλλά κυρίως η μυθολογία που γίνεται πραγματικότητα και δεν αμφισβητείται παίζει όπως φαίνεται μεγάλο ρόλο στη συντήρηση του κομματικού μηχανισμού και της φαντασιακής του κοινότητας. Όπως ακριβώς η εθνική μυθολογία ενώνει τα ανταγωνιστικά, ταξικά συμφέροντα και τα προσδένει στα συμφέροντα της κυρίαρχης τάξης, έτσι ακριβώς η συντήρηση ενός ”αγωνιστικού φαντασιακού”, μιας ”επαναστατικής μυθολογίας”, μιας ψευδούς συνείδησης ενδεχομένως, εξυπηρετεί τα ιδιαίτερα συμφέροντα του στενού εκείνου κύκλου κομματικών μελών που έχει κάθε φορά τον έλεγχο. Κι όσο πιο πολλά τα ψέμματα, όσο πιο σκληρός ο έλεγχος, όσο πιο σφιχτό το μαντρί τόσο το καλύτερο.

Αλλά πέρα από αυτά, ποιον να ρωτήσουμε και να πάρουμε μια υπεύθυνη απάντηση για το γεγονός πως ούτε και σήμερα έγινε κατάληψη παρά την σχετική ‘’χαλαρότητα’’ της αστυνομίας; Ποιον να ρωτήσουμε να μας πει γιατί τα ΕΑΑΚ έφυγαν πάλι τρέχοντας; Γιατί το ΜΑΣ ενώ χαριεντιζόταν με τον φακό δεν έμεινε έτσι ώστε να γίνει συντονιστικό; Γιατί ενώ διαβάζουμε στο 902 πως το ΜΑΣ έσπασε την τρομοκρατία, δεν έμεινε να κάνει κατάληψη; Γιατί τα ΕΑΑΚ αποχώρησαν ύστερα από την αποχώρηση των ΜΑΤ; Γιατί χέζουν οι αρκούδες στο δάσος;
Το προφανές θα ήταν να πούμε πως υπήρξε συνδιαλλαγή μεταξύ των ηγεσιών των αριστερών παρατάξεων και της αστυνομίας, πως οι μπάτσοι έδωσαν χρόνο και περιθώριο οι φοιτητοπατέρες να το βάλουν στα πόδια ώστε να λήξει η όλη φάση ή μάλλον, να μην αρχίσει καν.
Το προφανές θα ήταν να πούμε πως ενώ άρχισαν από χτες ήδη να διαμορφώνονται συνθήκες πολιτικής ήττας του Κράτους σε αυτό το πεδίο, οι φοιτητοπατέρες έβαλαν πλάτη, και αυτή τη φορά δεν ήταν το ΚΚΕ ο ‘’φύλακας του συστήματος’’ προκειμένου να βγει το Κράτος από μια ενδεχόμενη άβολη θέση.
Το προφανές θα ήταν να πούμε πως τα εαακ εκφράζουν τα σέβη τους στην νομιμότητα όσο επανάσταση κι αν το παίζουν στα λόγια.
Το προφανές θα ήταν να πούμε πως υπάρχει μόνο συντηρητική, δεξιά στροφή στις τάξεις του ‘’αντικαπιταλιστικού κινήματος’’ και τίποτε άλλο, στην αναμονή για έναν νέο γύρο εκλογών και ”εκλογικού αγώνα”.

Αλλά επειδή είμαστε καλοπροαίρετοι και αφελείς δεν θα πούμε τίποτα τέτοιο και θα περιμένουμε τα ΕΑΑΚ και το ΜΑΣ να μας ενημερώσουν για τις πολιτικές επιλογές τους και την δικαιολόγηση αυτών. Θα περιμένουμε επίσης να αναλάβουν ως κυρίαρχη φοιτητική δύναμη, την πολιτική ευθύνη για τις επιλογές χτες και σήμερα απέναντι στον Φορτσάκη, το Κράτος και φυσικά την ‘’προκλητική’’ αστυνομία.

Ας σημειώσουμε, κλείνοντας, την σημαντικότητα μιας κατάστασης μέσα απ’ τις διαφαινόμενες προοπτικές της. Πέρα απ το γεγονός πως το φοιτητικό κίνημα θα απαντούσε στην πράξη στην κρατική καταστολή των τελευταίων ημερών, την αυταρχικότητα του Φορτσάκη και όχι μόνο• πέρα απ το γεγονός πως θα επιβεβαιωνόταν μέχρι και το φαντασιακό των αριστερών σχετικά με ‘’της γενιάς μας τα Πολυτεχνεία’’• πέρα του ότι θα μπορούσαν να εισπράξουν κιλά πολιτικής υπεραξίας, υπήρχε η δυνατότητα ευρύτερης κοινωνικής κινητοποίησης με κέντρο τον αγώνα των φοιτητών και των διοικητικών, με κλιμάκωσή του μέσα από μια κινηματική διαδικασία, υπήρχε η δυνατότητα με αρχή το σαββατοκύριακο του Πολυτεχνείου όπου δεν θα γιορτάζαμε απλά την μνήμη του, αλλά θα την υπερασπιζόμασταν ενεργά στον δρόμο, η έναρξη ανταγωνιστικής ταξικής πολιτικής συνυπολογιζόμενης της κηρυγμένης απεργίας (ναι,ναι απ’ την ΓΣΕΕ) για τις 27 του μήνα.

Με λίγα λόγια, υπήρχαν όλες οι δυνατότητες που μπορεί η συγκυρία να δημιουργήσει αλλά ο οπορτουνισμός και οι φοιτητοπατέρες είχαν άλλη άποψη.

Μα θα μου πεις, για όλα τα στραβά του κόσμου φταίνε οι άλλοι. Σαφέστατα όχι, πρώτον: σκιαγραφείται με έντονο τρόπο άλλη μια φορά η ανάγκη ανακάλυψης μιας νέας πολιτικής μορφής ικανής να εκφράσει τα ταξικά συμφέροντα φοιτητών, ειδικά, εργατών γενικότερα, μακρυά από τα πολιτικά πτώματα του παρελθόντος και του παρόντος που φυτοζωούν (ή φοιτητοζωούν) στις πλάτες των υπολοίπων.

Δεύτερον: φαίνεται ολοκάθαρα πως όσο δεν πραγματοποιείται ένας ορισμένος βαθμός αυτονομίας και απεξάρτησης από κομματικούς μηχανισμούς ιδιαίτερων συμφερόντων σε πολιτικό, κοινωνικό και συνδικαλιστικό επίπεδο, άλλο τόσο κάθε φορά απεργίες θα αναβάλλονται τελευταία στιγμή από εργατοπατέρες, συντονιστικά και αποφάσεις γενικών συνελεύσεων δεν θα πραγματοποιούνται κ.ο.κ

Τρίτον: η ανεπάρκεια του ελευθεριακού κινήματος σε βασικούς τομείς ταξικής οργάνωσης είναι δεδομένη και για την ώρα δεν μπορεί ούτε στο ελάχιστο να εκπληρώσει τις διακηρυγμένες θέσεις του. Το στοίχημα της επόμενης περιόδου, εννοώντας έναν ορίζοντα ετών, είναι αυτό ακριβώς, να βοηθήσει στη δόμηση, τη δημιουργία την ανακάλυψη των νέων ανταγωνιστικών ταξικών δομών που θα εκφράζουν τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και της κοινωνίας σε πλήρη, αδιαμεσολάβητη και δίχως συνδιαλλαγές αντιπαράθεση με το Κράτος και το Κεφάλαιο.

Μέχρι τότε, καλό πολιτικό μνημόσυνο.

Φοβού Τα... Μπατσόπουλα


http://eleftheriahtipota.blogspot.gr/

Όταν ήμουν μικρότερος, νεανίας γαρ και άμυαλος (όχι ότι τώρα έχω πολύ περισσότερο μυαλό από τότε βέβαια), νόμιζα, ήμουν σίγουρος μάλλον, ότι οι μπάτσοι βρίσκονται μόνο μέσα στην Αστυνομία, άρα υπήρχε μόνο ένα μέρος να τους αντιμετωπίσεις και να αμυνθείς, πάνοπλο μεν, ηλίθιο και εξουσιομανές, αλλά ένα και μοναδικό.
 

Προχωρώντας στον άχαρο βίο, έμαθα να τους αναγνωρίζω παντού, ακόμα και μέσα μου.
Ειδικά εντός μου ανακάλυψα μπάτσους που υπήρχαν εκεί παιδιόθεν.
Κάτι οι γονείς, κάτι το σχολείο, κάτι ο μεγαλόμπατσος Θεός, που από μικρός μου είχαν μάθει, βρήκα πολλές κρυμμένες μπατσοφωλιές, σκάβοντας πολύ συχνά και προκαλώντας πληγές, που τελικά μπόρεσα να επουλώσω με κόπο, κουραστικά, αλλά κάτι έκανα, τα κατάφερα σε μεγάλο βαθμό.
Όχι πλήρως, ποτέ δε φεύγουν εντελώς οι μπάτσοι από μέσα μου, πάντα τους ακούω από καιρού εις καιρόν να φωνάζουν άνωθεν εντολές, που πρέπει να ακολουθήσω, όπως ο μαθητής στην πρώτη δημοτικού τα "πρέπει" και τα "μη" του δασκάλου, πάντα τους ακούω να με διατάζουν.
Πολλές φορές ξεπετάγονται μπατσόπουλα από μέσα μου και χαμογελάω πονηρά. όταν τελικά καταφέρνω να τα... εξουδετερώσω.
Τα ξέρω πλέον, τα αναγνωρίζω, ξέρω πώς να τα αντιμετωπίζω, γιατί γνωρίζω την ύπαρξή τους και το τί θέλουν.
Με λερναίες ιδιότητες εκείνα, με ανθρώπινες εγώ, αλλά κάπως τα καταφέρνω τελικά.
Μεγαλώνοντας αποκτάς και την απαιτούμενη εμπειρία... ευτυχώς.

Λίγο αργότερα, συνάντησα άλλου τύπου μπατσόπουλα, εξωτερικά.
Αυτά φορούσαν μανδύες, διάφορους, και μάσκες, δεν μπορούσες να δεις τα χαρακτηριστικά τους εύκολα, άλλο έδειχναν οι μάσκες, άλλο καταλάβαινα εγώ, αλλιώς φαίνονταν τα πρόσωπά τους... είχα μπερδευτεί.
Ήταν... γλυκά μπατσόπουλα, εκστόμιζαν λόγια όμορφα, αλληλέγγυα, επαναστατικά, όμως θύμιζαν τους παιδικούς μου μπάτσους και η σύγχυση μεγάλωνε, γιατί αυτοί δε θα έπρεπε να είναι μπάτσοι, θα έπρεπε να είναι το αντίθετο, το αντίστροφο, η ακύρωσή τους.
Άρχισα να σκέφτομαι, μήπως όσο περισσότερο αντιμπάτσος λες ότι είσαι, τόσο υπερμπάτσος φαίνεσαι και τελικά γίνεσαι στην προσπάθειά σου αυτή.
Μήπως δηλαδή η αντιμπατσικότητα σε φέρνει πιό κοντά στο να ενσωματωθείς σε μια ιδιότυπη, νεόκοπη μπατσικότητα, που μυρίζει... επιβολή.

Μεγαλωμένα στην ίδια κοινωνία με εμένα, πώς ήταν δυνατόν να μην είχαν και αυτά τα μπατσόπουλα τους εσωτερικούς τους μπάτσους, γιατί να είχαν ξεφύγει τόσο εύκολα;

Στην αρχή-αρχή είχα επιλέξει κάποιους από αυτούς που φορούσαν κάτι ωραία κόκκινα, περίεργα σφυροδρέπανα.
Ήμασταν κι άλλοι μαθητευόμενοι επαναστάτες, δεν ήμουν μόνος. Τα μπατσόπουλα μάς εξηγούσαν τις γραφές, λες κι εμείς δεν ξέραμε να διαβάζουμε, να κρίνουμε, να καταλαβαίνουμε.
Είχα μπερδευτεί εντελώς, ήμουν και πάλι σαν το παιδί την πρώτη μέρα στο σχολείο.
Τόσος κόπος χαμένος, τόση προσπάθεια και τώρα ένιωθα ότι ξανάρχιζα από την αρχή...
 
Σκεφτόμουν:
Μήπως ήταν κατηχητές-παπάδες;
Μήπως ήταν κανονικοί μπάτσοι σε μυστική υπηρεσία;
Μήπως εγώ δεν είχα καταλάβει κάτι σωστά;

Όχι, δεν ήταν οι περισσότεροι έτσι, δεν "μπάτσιζαν".
Σίγουρα όμως υπήρχαν αρκετοί και διαμόρφωναν συνειδήσεις, τουλάχιστον αυτό προσπαθούσαν και αρκετές φορές το κατάφερναν.
Έφυγα αρκετά νωρίς από εκεί, για την ακρίβεια διεγράφην.

Πού να πάω τώρα, σε ποιόν να απευθυνθώ;
Ποιός θα δεχθεί έναν "αποδιοπομπαίο τράγο";

Είχα κιόλας αρχίσει πριν την... αποπομπή μου να αλλάζω ιδέες, αναζητώντας κάτι άλλο, κάτι πιό ανοικτό, κάτι σαν μεγάλο παράθυρο, που να αφήνει το δροσερό αεράκι να μπαίνει στο σπίτι συνεχώς, ακόμα κι αν μερικές φορές θα πάγωνα όταν ο καθαρός αέρας θα γινόταν ψυχρός.
Όχι, δεν άλλαξα μυαλά λόγω των μπατσόπουλων, αυτά ίσως να ήταν η ψυχολογική αφορμή, γιατί αν και ξανασυνάντησα μπατσόπουλα και αργότερα, δεν άλλαξα ξανά ιδέες και σκέψεις.
Μόνο που στην πάροδο των ετών ένιωθα πιό έτοιμος να διαχειριστώ τις εσωτερικές συγκρούσεις και αντινομίες των ιδεών που ακολουθούσα πλέον, να θέτω κι άλλα στοιχεία στο σώμα τους, να συζητάω για τις αντιφάσεις τους και να τις κρίνω πάντα με σκοπό τον εμπλουτισμό τους και τη γείωσή τους στην πραγματικότητα.
Ποιός ξέρει έτσι κι αλλιώς τί μπορεί να συμβαίνει στο μυαλό μας όταν αλλάζουμε και απορρίπτουμε και ξαναφτιαχνόμαστε και πάλι από την αρχή;
Βρήκα λοιπόν εκείνον τον χώρο που περιείχε την ελευθερία που έψαχνα.
Άλλωστε, εκτός των ιδεών, που με είχαν συνεπάρει τότε από καιρό, ακόμα και ο σημειολογικός συνδυασμός των χρωμάτων ήταν ελκυστικός στις αισθήσεις:
 Κόκκινο και Μαύρο.

Ακόμα πάλευα με τους εσωτερικούς μου μπάτσους, αλλά τα κατάφερνα αρκετά καλά.
Μέσα σε ένα κλίμα ελευθερίας και ευφορίας, άρχισα όμως και πάλι να βλέπω μπροστά μου νέα ιδεολογικά μπατσόπουλα.
Πάλι κάποιοι ήθελαν να εξηγήσουν και κάποιοι έπρεπε να ακούν τις εξηγήσεις.
Ένας υπόκωφος, αλλά υπαρκτός αρχηγισμός έκανε δειλά στο μυαλό μου την εμφάνιση του.
Ποιοί ήταν πάλι αυτοί, πώς ξαναβρέθηκαν μπροστά μου, γιατί;

Τί σημαίνει συνέπεια, υπευθυνότητα, ανάληψη ευθύνης και πράξης, ποιά είναι τα όρια μιας συνέλευσης, υπάρχουν; 

Ναι, φυσικά οργάνωση, αλλά γιατί να συγχέονται τα όρια της με αυτά της επιβολής; 

Ναι, φυσικά οργάνωση, αλλά γιατί πρακτικά να ακυρώνεται στην ιδέα μιας θολής ελευθεριότητας;

Όλα αυτά και άλλα, ανακατεύονταν στο μυαλό μου με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, μα έπρεπε να είμαι εκεί και να το παλέψω, να κάνω ό,τι μπορώ για να το αλλάξω, άλλωστε όλοι σύντροφοι ήμασταν, πιστεύαμε στον Άνθρωπο και τις δυνατότητές του, όλοι κάναμε λάθη.
Οι αρχηγισμοί κι οι ηγεμονισμοί που σωστά ανακαλύπταμε και κατατροπώναμε στους άλλους συνέχιζαν και σε μάς όμως, με άλλο μανδύα, μα με το ίδιο αποτέλεσμα.
Όλοι μάλλον καταλαβαίναμε ότι κάποια πράγματα δεν ήταν όπως θα θέλαμε, όπως τα είχαμε σκεφτεί ίσως.

Εδώ τουλάχιστον όμως, μπορούσες να συζητάς συμπεριφορές και πρακτικές που σε ενοχλούσαν ή δικές σου που ενοχλούσαν τους άλλους.
Εδώ, μπορούσες να το κάνεις κι αυτό ήταν κάτι σημαντικό.

Εδώ μπορούσες να μιλήσεις για τη διαφορά του αρχηγού με τον ηγέτη και να καταλάβεις τις διαφορές τους.

Εδώ, η ιδεολογική ζύμωση είχε περιεχόμενο και στόχο, που κάποιες φορές μπορεί να χανόταν στην πορεία, αλλά πάντα κάποιος ή κάποιοι τον επανέφεραν στην αφετηρία του.
Αλλά, τα μπατσόπουλα πάντα καραδοκούσαν, επιβάλλοντας ή ακυρώνοντας, χωρίς πολλές φορές να το καταφέρνουν, όμως το πάλευαν.

Παντού, λοιπόν, υπάρχουν μπατσόπουλα και πάντα θα υπάρχουν, γιατί οι εσωτερικές μας βάσεις έρχονται από μια κοινωνία, που αν δεν προσπαθήσουμε πρώτα μέσα μας να αποσυνθέσουμε πολλές πλευρές της ως άρρωστες και αντι-ανθρώπινες, θα γινόμαστε μπάτσοι σε άλλους και σε εμάς, θα είμαστε τα μπατσόπουλα που πάντα ανακαλύπτουμε και στηλιτεύουμε έξω από τους χώρους μας, αλλά δυσκολευόμαστε να τα δούμε μέσα σε αυτούς και εντός μας.

Και τα μπατσόπουλα είναι φορείς της Εξουσίας, όποιας εξουσίας, δεν είναι η ίδια η Εξουσία.
Τα Μπατσόπουλα είναι το κουτί, όχι το περιεχόμενο.
Η Εξουσιαστικότητα μάς αφορά όλους, ειδικά δε εμάς, που πάντα την πολεμάμε στους άλλους, αλλά σπάνια ποτέ μέσα μας και ίσως ακόμα σπανιότερα στους πολιτικούς μας χώρους, βρίσκοντας συχνά-πυκνά δικαιολογίες για την εμφάνισή της ή παριστάνοντας ότι δεν την βλέπουμε.

Οι ιδέες μας δεν είναι δικές μας, οι ιδέες μας αφορούν όλους τους ανθρώπους κι όλοι οι άνθρωποι-συμπεριλαμβανομένων και ημών βέβαια- βρίθουμε εξουσιαστικών συμπεριφορών και πρακτικών.

Ας αντιμετωπίσουμε τα μπατσόπουλα μέσα μας πριν μεταμορφωθούν σε μπάτσους.

Έλλη μην κλαις που έπεσε η χούντα, είστε σε καλό δρόμο.




Με το μόνο που συμφωνούμε είναι η εικόνα που παραθέτει η Miss Collagen Έλλη Παπαγγελή της ΟΝΝΕΔ.

Έχει καλλιτέχνες πάντως αυτό το κόμμα, μια που προωθεί συμπλήρωματα διατροφής, έναν πωλητή telemarketing (ναι τον Άδωνι εννοούμε) και έναν πρώην μπασκετμπολίστα (Billy Κικίλιας).

Έλλη μην κλαις που πεσε η χούντα, είστε σε καλό δρόμο.



ΤΟ «ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ» & Η ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Το «Πολυτεχνείο» είναι ο θεμέλιος λίθος της απόλυτης ιδεολογικής ηγεμονίας που άσκησε η αριστερά στην περίοδο της Μεταπολίτευσης. Ιδίως μετά το 1981, όταν ο καταστροφικός παπανδρεϊσμός ανέλαβε τα ηνία διακυβέρνησης της χώρας, οδηγώντας την στον εκτροχιασμό.


Γύρω από τα γεγονότα του Νοεμβρίου ’73 στήθηκε ένα πλέγμα θρύλων, ρητορικών υπερβολών και ασύστολων ψευδών, που μόνο σκοπό είχε να ξεπλύνει το βαρύ ποινικό μητρώο της κομμουνιστικής αριστεράς και να την νομιμοποιήσει πολιτικά. Με το «Πολυτεχνείο» η αριστερά χάλκευσε το ιδεολόγημα της ηθικής της ανωτερότητας, προβάλλοντας ως πανεθνικό αγώνα κατά της τυραννίας αυτό που στην πραγματικότητα ήταν μια εφηβική εξέγερση. Το ανθολόγιο των ψεμάτων είναι εντυπωσιακό: μας είπαν για την όμορφη Ηλένια που την αναζητούσε με δάκρυα ο καλός της, για να αποδειχθεί ότι ήταν μια φωτογραφία φωτομοντέλου που διαφήμιζε σαμπουάν… Μας είπαν για ομαδικούς τάφους και εκατοντάδες νεκρούς, χωρίς ποτέ τίποτα να αποδειχθεί… Μας είπαν για δολοφονημένους εντός του χώρου του Πολυτεχνείου, όπου όμως κανείς δεν έχασε τη ζωή του.

Στα πέτρινα χρόνια της δεκαετίας του 1980 το Πολυτεχνείο λειτούργησε ως ο απόλυτος καθεστωτικός μύθος νομιμοποίησης του πασοκισμού. Μια στυγνή αριστερή ορθοφροσύνη επιβλήθηκε σε κάθε κύτταρο δημόσιου χώρου και δημόσιου λόγου: στα σχολεία, τα πανεπιστήμια, τα ΜΜΕ, τις δημόσιες υπηρεσίες, παντού. Όποιος τολμούσε να αμφισβητήσει τα ψεύδη περί Πολυτεχνείου στιγματιζόταν ως «φασίστας» και «χουντικός», ενώ κινδύνευε να χάσει τη δουλειά του. Μια ιδεολογική τρομοκρατία αριστερής έμπνευσης που επέβαλε έναν ωμό ηθικό μανιχαϊσμό: οι πολίτες χωρίζονταν σε «καλούς» αριστερούς-«προοδευτικούς», και κακούς που μάταια επέμεναν να απαντούν με ορθολογικά επιχειρήματα στον παραληρηματικό αριστερίστικο λόγο που αγνοούσε την πραγματικότητα.

Κάτω από το κάλυμμα του αντιχουντικού και αντιφασιστικού λόγου, ο μύθος του Πολυτεχνείου δεν ήταν παρά προπαγάνδα αριστερών δογμάτων. Μας επέβαλαν να προσκυνάμε νέα τοτέμ και να συμμετέχουμε σε γιορτές μνήμης και πορείες για «δημοκρατία», μόνο για να διαιωνίσουν τη δική τους κυριαρχία. Φτάνει πια. Τέσσερις δεκαετίες αρλούμπας αρκούν. 

Φυσικά να τονίσουμε πως κανένα Πολυτεχνείο δεν ''έριξε" τη δικτατορία, αλλά η απώλεια της μισής Κύπρου.
Δεν χρειαζόμαστε νέα Πολυτεχνεία και νέους μάρτυρες, αλλά μια επανάσταση του πιο αυτονόητου πράγματος: "της κοινής λογικής".
.........................................................................................................
Κυρία Παπαγγελή θα προτιμούσατε να μην είχε γίνει η εξέγερση του Πολυτεχνείου ; Θα ήθελα μια απάντηση !

"Μας είπαν για δολοφονημένους εντός του χώρου του Πολυτεχνείου, όπου όμως κανείς δεν έχασε τη ζωή του." Κοιτάξτε πως μέσα σε αυτή την ακατάσχετη μπουρδολογία περνάει πλέον η νέα γραμμή... Κοιτάξτε πόσο έντεχνα περνάμε από το "ο μύθος των νεκρών του πολυτεχνείο" στο... "ο μύθος των νεκρών ΕΝΤΌΣ του πολυτεχνείου". Εξαιρετικό δείγμα δεξιάς ομολογίας.


Κοίτα αυτά που λέει είναι κλασική άποψη ακροδεξιών που αποποιούνται την οποιαδήποτε ευθύνη όχι μόνο από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου αλλά και από το ίδιο το τότε καθεστώς. Θα χε ενδιαφέρον να μας έλεγαν βέβαια και για τον εθνάρχη τους Καραμανλή με τη βία και τη νοθεία στις εκλογές ή το παρακράτος με την υποστήριξη τόσο του βασιλιά όσο και των δεξιών, τον ΙΔΕΑ, την κόκκινη προβιά. Πολλή σαπίλα και έχουν το θράσος και μιλάνε τα ανθρωπάρια για προπαγάνδα. (Γ)

Η εν λόγω επιχειρηματολογία είναι αποτέλεσμα της διαχείρισης που έγινε από την ρεφορμιστική αριστερά μετά την μεταπολίτευση. Η εξέγερση δεν ανήκει σε κανέναν παρα μόνο στον λαό. Η καπηλεία οδηγεί σε φαινόμενα σαν αυτό. Περαστικά στην κυρία αλλά και στους αριστερουληδες που της δω σαν το δικαίωμα να γράφει τέτοια πράγματα...

Nikos Koykos 
Δεν διαβάζω καν τι ειπε το καθε φασιστοκερατο...η απάντηση στους δρόμους. .

Η θεωρία περί μη ύπαρξης νεκρών στο πολυτεχνείο ήταν ευαγγέλιο για δεξιούς/ακροδεξιούς μέχρι και πριν 5-10 χρόνια. Σου θυμίζω το χιλιοειπωμένο "δείξτε μας έναν τάφο". Εσχάτως (και κυρίως την τελευταία πενταετία) το γυρίζουν και διαχωρίζουν το "εντός" και το "εκτός". Στο δεύτερο κομμάτι της απάντησης σου συμφωνούμε απόλυτα.