Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

To πολιτικό σκηνικό καταρρέει




Του Γιώργου Δελαστίκ

Τίποτα τελικά δεν θα μείνει όρθιο από το υφιστάμενο πολιτικό σκηνικό στις επόμενες βουλευτικές εκλογές, όποτε και σε όποιο πολιτικό κλίµα κι αν γίνουν αυτές.
Αυτή την αναπότρεπτη εξέλιξη τη συνειδητοποιούν σταδιακά ολοένα και περισσότεροι βουλευτές όλων των κοµµάτωνκαι προσαρµόζουν ανάλογα την πολιτική συµπεριφορά τους, επιλέγοντας και προτάσσοντας τακτικές προσωπικής πολιτικής επιβίωσης. Καµιά κοµµατική πειθαρχία δεν υφίσταται πλέον σε κανένα κόμμα...


Μόνο η αποτροπή των εκλογών πάση θυσία ενώνει τους βουλευτές όλων των κοµµάτων πλην του ΣΥΡΙΖΑ.

Όλοι αντιµετωπίζουν τον Σαµαρά και τον Βενιζέλο σαν… πολιτικά ζόµπι, από τα οποία θα απαλλαγούν -συµβολικά µιλώντας- τη νύχτα των επόµενων βουλευτικών εκλογών. Την ίδια νύχτα όµως οι σηµερινοί ηγέτες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ θα συµπαρασύρουν στο πολιτικό τους τέλος τουλάχιστον καµιά… διακοσαριά (!) από τους σηµερινούς τριακόσιους βουλευτές όλων των κοµµάτων. Αυτό εξηγεί και την εµφανέστατη απέχθεια σχεδόν όλων των βουλευτών προς τη διενέργεια πρόωρων εκλογών, δεδοµένου ότι καµιά ιδεολογία και κανένα γενικότερο ταξικό ή κοµµατικό συµφέρον δεν τίθενται στις σηµερινές συνθήκες από κανένα βουλευτή πάνω από την προσωπική επανεκλογή του! Μέχρι τώρα καταλυτικός παράγοντας της αποσύνθεσης του πολιτικού σκηνικού ήταν το ΠΑΣΟΚ. Μέχρι πέρυσι τον Απρίλιο είχε θεωρητικά 160 βουλευτές (τόσους δηλαδή είχε εκλέξει στις εκλογές του 2009), πέρυσι τον Ιούνιο εξέλεξε 33 και σήµερα, ενάµιση χρόνο µετά, του έχουν αποµείνει 27! Έχει χάσει δηλαδή πάνω από 130 βουλευτές!


Αν στις επόµενες εκλογές η ΝΔ έρθει δεύτερο κόµµα, χάνοντας κι αυτή τουλάχιστον… 60 µε 70 εβδοµήντα έδρες από τις 129 που έβγαλε πέρυσι (και από τις οποίες της έχουν αποµείνει 127), είναι προφανές ότι οι πυλώνες του µεταπολιτευτικού πολιτικού σκηνικού θα έχουν ισοπεδωθεί. Αυτό µπορεί να είναι δευτερεύουσας σηµασίας για την Αριστερά από τη στιγµή που το σύστηµα δεν φαίνεται για την ώρα να απειλείται µε ανατροπή, αλλά έχει τεράστια σηµασία για την αστική τάξη. Πόσο µάλλον που, όπως είναι τα πράγµατα αυτή τη στιγµή, η επόµενη κυβέρνηση είναι πιθανό να έχει ηγετικό πυρήνα τον ΣΥΡΙΖΑ. Ενα κόµµα δηλαδή που δεν είναι αστικό, αλλά το οποίο η αστική τάξη πρέπει να ενσωµατώσει πλήρως και µάλιστα ταχύτατα, αν δεν θέλει να µπει σε περιπέτειες απελευθέρωσης µιας λαϊκής δυναµικής µε εντελώς απρόβλεπτες συνέπειες. Η οικονοµική, πολιτική και κοινωνική κατοχή της Ελλάδας από τους Γερµανούς και τους υπόλοιπους µισητούς ευρωπαίους εταίρους της ελληνικής αστικής τάξης και της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ κυοφορεί παντελώς άγνωστες και ενδεχοµένως κοινωνικά ανεξέλεγκτες καταστάσεις και εξελίξεις. Αποκλείεται τα πράγµατα να µείνουν όπως είναι σήµερα!
Μπορεί προσωρινά τα πράγµατα να µην εξελίσσονται όπως θα ήθελε η Αριστερά, µε ταξικές και κοινωνικές συγκρούσεις στο µαζικό κίνηµα υπό την ηγεµονία ανατρεπτικών πολιτικών δυνάµεων, αλλά οι αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό είναι ήδη κατακλυσµιαίες και η πρώτη φάση τους θα ολοκληρωθεί στις κάλπες των επόµενων βουλευτικών εκλογών.


Οσο κι αν η ριζοσπαστική, αντικαπιταλιστική Αριστερά της ανατροπής δεν συµπεριλαµβάνεται ακόµη στους κερδισµένους των πολιτικών ανακατατάξεων, δεν µπορεί να µην αναγνωρίσει τις εκ βάθρων ανατροπές στο πολιτικό σκηνικό που έχει επιφέρει ο µνηµονιακός όλεθρος της κατοχής και εξαθλίωσης της χώρας µας από την ΕΕ και το ΔΝΤ. Εξαιτίας της δραµατικής φτωχοποίησης του λαού µας µέσω του καθεστώτος που επέβαλε το Μνηµόνιο από τον Μάιο του 2010 αναδείχθηκαν µε θεαµατικό τρόπο τρία αντιµνηµονιακά κόµµατα. Ο ΣΥΡΙΖΑ από το χώρο της Αριστεράς πήγε από το 1,6% το 2009 στο 26,9% του περσινού Ιουνίου. Δηµιουργήθηκαν οι Ανεξάρτητοι Ελληνες και πήραν αµέσως 7,5% στο χώρο της Δεξιάς. Εκτοξεύθηκε από το 0,29% στο 6,92% η Χρυσή Αυγή, στο ακροδεξιό άκρο του πολιτικού φάσµατος. Από το 4,9% δηλαδή που είχαν συνολικά τα κόµµατα αυτά στις βουλευτικές εκλογές του 2009 πήγαν στο… 41,3%! Από το «τίποτα» του 5% πλησίασαν στο µισό των ψηφοφόρων – και έπεται συνέχεια! Αυτονόητο είναι ότι η αντιµνηµονιακή στάση δεν ενοποιεί ούτε κατά διάνοια πολιτικά τα κόµµατα αυτά ή κάποιους στόχους τους, δείχνει όµως τις εκλογικές µεταπτώσεις της ελληνικής κοινωνίας. Από 335.289 ψήφους συνολικά το 2009 πήραν… 2.543.489 ψήφους τον περσινό Ιούνιο! Πάνω από 2,2 εκατ. επιπλέον ψηφοφόροι τάχθηκαν στο πλευρό των αντιµνηµονιακών κοµµάτων! Σχεδόν… οκταπλασίασαν (!) την εκλογική τους απήχηση.


Αυτό συνιστά πολιτικό σεισµό, ανεξάρτητα αν η επαναστατική Αριστερά δεν επωφελήθηκε από αυτόν µέχρι τώρα. Βρισκόµαστε όµως ακόµη στην αρχή της πολιτικής σεισµικής δραστηριότητας. Ολα αυτά που έχουν γίνει µέχρι τώρα ενδέχεται να αποδειχθούν απλώς προσεισµοί του κύριου πολιτικού σεισµού που θα ακολουθήσει. Το βέβαιο είναι πως θα ζήσουµε µεγάλα, πολύ µεγάλα γεγονότα. Και είναι απολύτως σίγουρο ότι δεν θα έχουν πια τους γνωστούς µέχρι σήµερα πρωταγωνιστές, οι οποίοι στην καλύτερη περίπτωση θα πάνε σπίτι τους. Η αντικαπιταλιστική Αριστερά δεν θα είναι παρατηρητής αλλά συνδιαµορφωτής των εξελίξεων αυτών. Εχει κάθε λόγο να φιλοδοξεί να παίξει όχι απλώς ενεργό, αλλά πρωταγωνιστικό ρόλο – µε την κυριολεκτική σηµασία των λέξεων αυτών. Από αυτή τη νοοτροοπία πρέπει να διακατέχεται και για τέτοιο ρόλο να προετοιµάζεται πολιτικά, ιδεολογικά και οργανωτικά.


Πηγή:ΠΡΙΝ

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΖΩΗ

                                   ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΖΩΗ                 
                  

Όλοι λίγο πολύ έχουμε αναλύσει την οικονομική διάσταση της κρίσης, βάζοντας στο περιθώριο αυτήν της ανθρώπινης. Πάντα το ερώτημα ήταν αν εμείς δημιουργούμε την κοινωνία ή η κοινωνία εμάς. Οι άνθρωποι σίγουρα διαμορφώνουν την ζωή τους, σύμφωνα με το κυρίαρχο σύστημα αξιών, την επικρατούσα πολιτική και τις θεσμοθετημένες εξουσίες.

Η ζωή του κάθε ανθρώπου δεν είναι απλά μια κατασκευή συσχετισμών. Αν πιστεύαμε κάτι τέτοιο, τότε θα θεωρούσαμε και την προσωπική μας πορεία μια παθητική ιστορία ή καπρίτσιο της μοίρας. Οι δυνατότητες των ανθρώπων είναι τέτοιες που μπορούν να δημιουργούν τις συνθήκες στην κοινωνία. Αυτό υποτιμάται ή δεν αναφέρεται καθόλου από τις κυρίαρχες αφηγήσεις, ώστε να μην παρουσιάζονται οι άνθρωποι ως κεντρικοί ρυθμιστές των κοινωνιών, αλλά αόρατες δυνάμεις ή εξουσιαστικές οντότητες που δρουν πάνω απ’ όλους.

Ο καπιταλισμός παγκόσμιας κλίμακας διέβρωσε την φαντασία, μέσω των καταναλωτικών ονειρώξεων. Το πλαστικό χρήμα και η εμμονή της παραγωγικότητας (σε βάρος της δημιουργικότητας), έκαναν τον πολιτισμό να ξεθωριάσει. Ο άνθρωπος μετατράπηκε πρωτίστως σε καταναλωτή. Καταναλωτής προϊόντων, ειδήσεων, ιδεών, συμβόλων ενίοτε και ψευδαισθήσεων.

Αν φτάσαμε στο σημείο της ηθικής παρακμής, αυτό συνέβη μέσα από την κατάρρευση του ίδιου του συστήματος αξιών του καπιταλισμού. Ενός συστήματος που δυναστεύει την ζωή και το περιβάλλον. Η διαρκής παραγωγή, αντιτίθεται στο πεπερασμένο των φυσικών πόρων και στην θέση του ανθρώπου μέσα στην φύση. Ο καπιταλισμός προσέφερε μόνο αδιέξοδα, κάτι που καταδεικνύει και η αύξηση των ψυχικών ασθενειών τα τελευταία χρόνια, αλλά και τα φαινόμενα-δορυφόροι, δηλαδή το άγχος, οι νευρώσεις, η επιθετικότητα, η μοναξιά και ο κυνισμός.

Καθένας πίστευε πως τα προβλήματά του είναι μόνο δικά του, το ίδιο και οι λύσεις. Η τέλεια εφαρμογή του διαίρει και βασίλευε. Επιπλέον, σ’ αυτό το μη φυσικό σύστημα του καπιταλισμού, το χρήμα και ο παρασιτικός τζόγος είναι που εξέθρεψαν την διαφθορά, τα χρεωμένα κράτη και τους φτωχότερους λαούς.

Αν οι ίδιοι οι άνθρωποι ξεριζώσουν από μέσα τους όλα τα διλήμματα και τις φαντασιώσεις που γεννά στα μυαλά τους ο καπιταλισμός, θα δουν ότι έχουν επιλογές. Οι συλλογικότητες που ανθούν στις γειτονιές, είναι ένα βήμα προς μια ανθρωποκεντρική δομή. Η οικονομία είναι μέσον και όχι σκοπός. Ο μόνος δρόμος είναι να φύγουμε από το “εγώ” για ένα “εμείς” που δεν κάνει διακρίσεις.

Αν σήμερα πολλοί προτιμούν στα αποκαΐδια του πολιτικού συστήματος αυταρχικές λύσεις, εμείς ας προτιμήσουμε μια πιο δημοκρατική κοινωνία, με αξίες που ο καπιταλισμός έθαψε, όπως η αλληλεγγύη, ο ελεύθερος χρόνος, η χαρά της δημιουργικότητας, το μοίρασμα. Πολλά ανταλλακτικά\χαριστικά παζάρια, κοινωνικές κουζίνες, κινήσεις πολιτών, αυτοδιαχειριζόμενα στέκια, δίκτυα συνεργασίας, συνεταιρισμοί, εθελοντικά ιατρεία, διαδικτυακά ραδιόφωνα και άλλες πολλές μορφές εναλλακτικής οργάνωσης, βάζουν στην άκρη την ιεραρχία και τοποθετούν τον άνθρωπο στο επίκεντρο.

Μπορεί οι τράπεζες και το παγκόσμιο κορπορατικό λόμπι να είναι υπεύθυνο για την σημερινή κατάσταση, αυτό δεν σημαίνει όμως, πως θα αποδεχτούμε με ευχαρίστηση τον ρόλο του θύματος. Η ζωή θα προχωρήσει και χωρίς εμάς. Ακριβώς επειδή θέλουμε να ζήσουμε, πρέπει να διεκδικούμε το δικαίωμα να ερωτευόμαστε, να τεμπελιάσουμε, να παίξουμε, να κοιμόμαστε και να τρώμε φυσιολογικά -και όχι σύμφωνα με τα ωράρια- να βελτιώσουμε τον εαυτό μας.

Έχουμε χρέος να ανοίξουμε χαραμάδες στα τείχη και να προσπαθήσουμε να τις ενώσουμε. Αυτό από μόνο του δίνει άλλο νόημα στην ζωή και σίγουρα αποτελεί πράξη ρήξης. Η επαναφορά της ανθρωπιάς είναι ίσως ότι σημαντικότερο την δεδομένη ιστορική συγκυρία. Τόσα χρόνια οι μηχανισμοί του κράτους, οι θιασώτες του καπιταλιστικού συστήματος και οι πολιτικοί διαμόρφωναν “για το καλό μας” ένα πλέγμα που υποτιμά την ίδια την αξία της ζωής.

Ας αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και τοποθετούμαστε απέναντι στα πράγματα, ώστε ν’ αλλάξει και ένα κομμάτι της κοινωνίας. Όσο λιγότερο υπακούμε στο πρότυπο που υπαγορεύουν, κάνουμε ένα βήμα έξω από τον κύκλο των αρνητών της χαράς της ζωής.

ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΜΑΣ…..



Tης ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΣΟΥΛΤΑΝΙΔΟΥ *

Τόσο ανόητη φλυαρία, αλλά και τόσο στοχευμένη, μέσα και έξω από το διαδίκτυο για τους νεκρούς του Πολυτεχνείου!! Σαράντα χρόνια μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου, κάποιοι, οι γνωστοί-άγνωστοι διαστρεβλωτές της ιστορίας, και ανάμεσα σ΄αυτούς και η πολιτική μαριονέττα που προίσταται του Υπουργείου Υγείας, και φυσικά η Χρυσή Αυγή, αναρωτιούνται με «ειλικρινή» απορία αν υπήρξαν νεκροί μέσα στο Πολυτεχνείο, αν ήταν έξω από το Πολυτεχνείο, αν δεν υπήρξαν καθόλου κτλ.

Δεν τους ενδιαφέρουν οι νεκροί και αν υπήρξαν. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να αναιρέσουν την ίδια την εξέγερση, να την αποκαθηλώσουν από τη μνήμη κάθε έλληνα πολίτη, να της αφυδατώσουν το περιεχόμενο, κι αυτό για έναν και μόνον λόγο. Για να μην επαναληφθεί!!

Όλοι αυτοί οι αυτόκλητοι επιλεκτικοί μελετητές της πρόσφατης ιστορίας άλλον καημό έχουν, κι όσο κι αν θέλουν να τον κρύψουν, δεν κρύβεται, όπως ο έρωτας και ο βήχας. Θέλουν να αναστείλουν τις αντιστάσεις του ελληνικού λαού, να ανακόψουν και την παραμικρή δυνατότητα εκείνη η ζοφερή περίοδος της ελληνικής ιστορίας να συσχετιστεί με τη σημερινή, και άρα να υπάρξει μια ανάλογη εξέγερση. Γι αυτό προσπαθούν να την καταστείλουν ιδεολογικά -αφού η πραγματική καταστολή δε φαίνεται να έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα- μιάζοντας το περιεχόμενό της, αγνοώντας σκόπιμα την ηρωική ανάταση όσων, ανώνυμων και κατόπιν επώνυμων συμμετείχαν σ΄αυτήν, αμφισβητώντας τους νεκρούς της. Δεν είναι η πρώτη φορά.

Όμως οι νεκροί υπήρξαν. Όπως υπήρξαν και οι χιλιάδες βασανισμένοι στα κρατητήρια της χούντας, όπως –δυστυχώς για την κρατούσα άποψη- υπήρξαν οι χιλιάδες αγωνιστές ενάντια στη χούντα.

Πολλοί από τους αγωνιστές της εξέγερσης του Πολυτεχνείου μπορεί να ενσωματώθηκαν κατόπιν στο σύστημα, και να το υπηρέτησαν, αλλά αυτό δεν αναιρεί την ίδια την εξέγερση, το περιεχόμενό της, το αποτέλεσμά της, ακόμη και την ίδια τη στάση όλων αυτών, εκείνη τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή.

Ας τους βροντοφωνάξουμε λοιπόν. Ναι, όσο κι θέλουν να μας κάνουν να το ξεχάσουμε, να διαγράψουμε την πραγματικότητα, εμείς θα είμαστε πάντα εκεί, με την ιστορική μας μνήμη, να τιμάμε τους νεκρούς του Πολυτεχνείου, την ίδια την εξέγερση, και να εμπνεόμαστε από αυτήν, όπως εμπνεόμαστε και από το ΕΑΜ, και από όλες τις λαϊκές εξεγέρσεις και επαναστάσεις.

Ας προσπαθούν, ως θλιβερά έρποντα όντα, να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα, ας «ανακαλύπτουν» τις ανακοινώσεις των εκτελεστών των μελών της Χ.Α. μια μέρα πριν από την επέτειο του Πολυτεχνείου, θέλοντας να υπονομεύσουν την επέτειο και το γιορτασμό της, ας ετοιμάσουν όσες προβοκάτσιες θέλουν,εμείς θα είμαστε εκεί.

Θα είμαστε εκεί, όχι μόνον για να τιμήσουμε τους νεκρούς και τους αγωνιστές ενάντια στην απριλιανή χούντα, αλλά για να δώσουμε όρκο τιμής στη μνήμη και στους αγώνες τους ότι θα παλέψουμε ενάντια στο σημερινό ολοκληρωτισμό με κοινοβουλευτικό μανδύα, ενάντια στην εθνική οικονομική υποδούλωση, ενάντια στις ξενόδουλες κυβερνήσεις, ενάντια στα μνημόνια και τις δανειακές τους συμβάσεις, ενάντια στο χρέος και στο ξεπούλημα των δημόσιων αγαθών, ενάντια …ενάντια…. μέχρι να τους ρίξουμε, απελευθερώνοντας τα λαϊκά στρώματα από το ζυγό της λιτότητας, της ανεργίας, των απολύσεων, της δήμευσης των σπιτιών τους, της κατάργησης της κοινωνικής ασφάλισης κτλ., οδηγώντας τα σε άλλους, ανοικτούς ορίζοντες, μέχρι την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

Αυτό είναι το χρέος μας σήμερα, αυτό θα υπηρετήσουμε, με πίστη, αγωνιστικότητα, χωρίς ταλαντεύσεις, αφήνοντας στους ξενόδουλους εξολοθρευτές αυτού του έθνους το θλιβερό έργο της υποταγής στα ντόπια και ξένα συμφέροντα, της προσπάθειας υποδούλωσης στα οικονομικά και πολιτικά δεσμά ενός ολόκληρου έθνους, του ξεβράσματός τους από όλες τις ηρωικές σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.

Θάμαστε εδώ, παρόντες, αγωνιζόμενοι, και θα ΤΙΜΑΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΜΑΣ, αυτούς του ΝΕΚΡΟΥΣ που τους στοιχειώνουνε τον ύπνο, που τριγυρνάνε σαν ερινύες στους σκοτεινούς εφιάλτες τους, ζητώντας τη δικαίωσή τους μέσα από τους σημερινούς αγώνες. Αυτούς τους νεκρούς που ……..

Κάτω απ΄το χώμα,

Μες στα σταυρωμένα χέρια τους

Κρατάνε της καμπάνας το σχοινί

Προσμένουν την ώρα,

Προσμένουν να σημάνουν την ανάσταση.

Τούτο το χώμα είναι δικό τους και δικό μας

Δε μπορεί κανείς να μας το πάρει.

Σώπα όπου νάναι θα σημάνουν οι καμπάνες…. (Γιάννης Ρίτσος)



... Στη μνήμη του κυρ-Θανάση από το Νεστόριο Καστοριάς

*Η Χριστίνα Σουτανίδου είναι μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ