Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Ο Σωτήρης μας δουλεύει..ψιλό γαζί ....



Μήνυμα Αντιπεριφερειάρχη για την νέα σχολική χρονιά
Μία νέα σχολική χρονιά ξεκινά με το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού γεμάτη όνειρα, ελπίδες και προσδοκίες για την κατάκτηση της γνώσης, για την εξέλιξη της ζωής των νέων μας, μέσα από ένα δύσκολο αλλά και συναρπαστικό «ταξίδι» πλούσιο εμπειριών και εφοδίων. Αγαπητοί μαθητές, το διάβα σας, στον χώρο της εκπαίδευσης απαιτεί δύναμη, υπομονή, επιμονή, κουράγιο.
Αξίζει όμως τον κόπο.
Η γνώση είναι δύναμη, είναι επένδυση και εχέγγυο για το μέλλον και ισχυρό εισιτήριο για την είσοδό σας σε ένα δύσκολο, ανταγωνιστικό κοινωνικό και εργασιακό περιβάλλον. Οι αξίες και οι αρχές που θα αποκομίσετε σμιλεύουν την προσωπικότητά σας, αποτελώντας ικανή βάση για να πορευθείτε θαρρετά στη μετέπειτα πορεία σας. Παράλληλα αποτελούν εχέγγυο για να διεκδικήσετε με αξιώσεις τον χώρο και την θέση στην ζωή, για να διαχειριστείτε με επιτυχία τις αυξημένες απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.
Στους εκπαιδευτικούς, ευχόμαστε, να παραμείνουν πιστοί στις ηθικές τους δεσμεύσεις απέναντι στο ρόλο τους και το αξίωμα που υπηρετούν παρέχοντας γνώση και διαπλάθοντας προσωπικότητες, με ευγένεια, ψυχής ευσυνειδησία, αγάπη και μεράκι.
Οι γονείς ελπίζουμε να διαθέτουν την αντοχή και την θέληση να σταθούν στο πλάι των παιδιών τους ανεξαρτήτως συνθηκών, δυσχερειών και εμποδίων, καθώς τα παιδιά μας είναι η ίδια η ελπίδα και το ζωντανό μας μέλλον.
Καλή αρχή και γρήγορη προσαρμογή εύχομαι στους λιλιπούτειους νέους « μαχητές των γραμμάτων» της πρώτης τάξης του δημοτικού, ενώ δύναμη, αισιοδοξία, ελπίδα και πίστη στο στόχο που έχουν θέσει, εύχομαι ολόψυχα στα παιδιά της Γ΄Λυκείου.
Επιτυχές και δημιουργικό ξεκίνημα και στους σπουδαστές όλων των σχολών και ελπίζουμε όλη η ακαδημαϊκή προσπάθεια που καταβάλλουν να ευοδωθεί όπως ο καθένας στοχεύει και ονειρεύεται.
Εμείς ως φορέας επιλέξαμε να παραστούμε στα εναρκτήρια δρώμενα του Δημοτικού Σχολείου της Αγ. Θέκλης επισημαίνοντας την αναγκαιότητα ενίσχυσης και τόνωσης όλων των Περιφερειακών Σχολείων του Νομού μας. Επιβάλλεται άλλωστε, να σταθούμε πλάι και στους συμπατριώτες μας, που δεν διαβιούν στην πρωτεύουσα του Νομού και στις πόλεις μας, να αφουγκρασθούμε τα προβλήματά τους δίνοντας άμεσα λύσεις και να εργαστούμε μεθοδευμένα για την ισόρροπη ανάπτυξη του τόπου μας.
Οφείλουμε, σε αυτούς που μας επέλεξαν για το αξίωμα που υπηρετούμε, για τα νησιά μας και κυρίως για τα παιδιά μας να αγωνιστούμε για τα διασφάλιση ενός αναβαθμισμένου, σύγχρονου και ποιοτικού εκπαιδευτικού συστήματος προκειμένου η εκπαιδευτική κοινότητα με τις σωστές προϋποθέσεις να επιτελέσει με αγάπη, έμπνευση, θετική διάθεση και αφοσίωση το σπουδαίο της λειτούργημα.
Καλή χρονιά σε όλους!


Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
                                                                      ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΥΡΗΣ

Τι θα πει ο κόσμος!






Όσοι γεννήθηκαν και έζησαν στην ελληνική επαρχία σίγουρα αυτή την φράση θα την έχουν ακούσει χιλιάδες φορές στη ζωή τους κυρίως απο τους γονείς τους «τι θα πει ο κόσμος» , μια φράση που έχει κρατήσει φυλακισμένες τις ζωές γενεών και γενεών. Μέσα απο αυτή τη γονική συμβουλή-απειλή, οι άνθρωποι έχουν απωλέσει τον πραγματικό εαυτό τους, έχουν καταπιέσει τόσο πού τα συναισθήματά τους, που αυτό τους έχει εξαντλήσει. Είναι άνθρωποι – αντίγραφα άλλων ανθρώπων, κακοί μίμοι, μίμοι της ζωής άλλων. Η ζωή απο ευλογία γίνεται βαρετή, προβλέψιμη, βασανιστική. Και αυτή η νοοτροπία του «τι θα πει ο κόσμος» λειτουργεί ως κρεατομηχανή που αλέθει την διαφορετικότητα, την μοναδικότητα, την αυθεντικότητα του καθενός. Και έτσι μια τέτοια κοινωνία δεν θα μπορεί να δημιουργήσει τίποτα το καινούργιο, το μοναδικό , το αυθεντικό, αλλά θα μιμείται ξένες κουλτούρες, θα καταναλώνει ξένα αγαθά, θα παρασύρεται χωρίς να μπορεί να αντιστέκεται.

Η ζωή στις μικρές ελληνικές επαρχιακές πόλεις είναι αποπνικτική για τους νέους και κυρίως για τις νέες γυναίκες. Ίσως κάποτε το «τι θα πει ο κοσμος», αντικασταθεί απο το «γίνε ξεχωριστός, μη φοβάσαι».

Η εσχατιά*







- Έλληνα, τελικά τι θέλεις;


- Καλημέρα, ποιος είστε, παρακαλώ;


- Ω, έχω πολλά ονόματα. Στη χώρα σου είμαι γνωστός ως Πήλιο Γούσης, Εφιάλτης, Κωνσταντίνος, Ευάγγελος, Γιωργάκης, Λουκάς, Αντώνης, Φώτης, Άννα, ο κατάλογος δεν έχει τέλος! Στο σημερινό μας διάλογο θα κρατήσω ένα όνομα που μου αρέσει πολύ, ας με λες λοιπόν Δήμιο.


- Δεν ξέρω αν χαίρομαι που σε γνωρίζω, Δήμιε, αλλά νομίζω ότι θα μπορούσες να λέγεσαι και Ιανός, έχεις πολλά πρόσωπα και προσωπεία. Τι θα ήθελες λοιπόν;


- Για να είμαι ειλικρινής, παραξενεύομαι, Έλληνα. Σπάνια έχει αντέξει λαός τόσο πολύ ενάντια στις επιθυμίες μου. Λατρεύω τη διαφθορά κι αυτή είναι συνυφασμένη με την ανθρώπινη φύση. Δεν είσαι άνθρωπος εσύ λοιπόν; Γιατί ανθίστασαι ακόμη;


- Μα απεναντίας, Δήμιε. Άνθρωπος είμαι, ίσως ο τελευταίος του είδους, αν κι αυτή είναι μεγάλη και εντελώς άλλη συζήτηση. Δε θα έπρεπε να απογοητεύεσαι όμως, από τα ονόματα που διάλεξες βλέπω ότι το τέχνασμά σου έχει αποδώσει καρπούς, η διαφθορά, την οποία επιδιώκεις, παρεισφρύει στη φύση μου, δημιουργώντας καρκινώματα στο σώμα μου. Αλλά, σε παρακαλώ, θα ήθελα να επαναλάβεις την αρχική σου ερώτηση. Τι ήθελες λοιπόν;


- Μα να μάθω τι τελικά θέλεις!


- Σοβαρή και διεισδυτική ερώτηση μου απευθύνεις, Δήμιε, μπορώ να μάθω το γιατί;


- Αχ, πονηρέ Έλληνα! Μα για να εισχωρήσω στα μύχια της ψυχής σου, για να μάθω τις άμυνές σου, να τις υπερκεράσω, να σε αναγκάσω να τραπείς σε άτακτη φυγή, να σπάσει το ηθικό σου, να σε τρομάξω ως τα βάθη της ύπαρξής σου και να αφήσω το Φόβο φωλιασμένο εκεί για πάντα.


- Αχ, Δήμιε, Δήμιε, δε νομίζεις ότι έγινες πολύ ευθύς απότομα;


- Όχι, Έλληνά μου, δεν το νομίζω! Βλέπεις, μου ανήκεις! Παίζω μαζί σου, όπως η γάτα με το ποντίκι, ο σημερινός μας διάλογος γίνεται μόνο για να διασκεδάσω με τον ήχο του επιθανάτιου ρόγχου σου. Μου χρωστάς, Έλληνα, μου χρωστάς πολλά, οι ηγετίσκοι σου έχουν παραδοθεί προ πολλού, μου έχουν παραδώσει τα πάντα με αντάλλαγμα τη δική τους ευμάρεια, το Σχέδιο έχει ολοκληρωθεί, ποτέ δεν είχες Ελπίδα, αλλά, κι αν είχες, φρόντισα να εξανεμίσω και την τελευταία. Σε λίγες ημέρες όλα θα έχουν τελειώσει, θα σε παραδώσουν σε μένα εκείνοι που τους εμπιστεύτηκες το μέλλον το δικό σου και των παιδιών σου.


- Α, Δήμιε, τα έχεις σκεφτεί, βλέπω, όλα! Αλλά αυτά που λες, υποδηλώνουν ότι κάτι σου λείπει. Συμφωνώ μαζί σου, παίζεις μαζί μου, είσαι ισχυρότερος, αλλά είναι μόνον αυτό; Η εμμονή σου στην ερώτηση με προβληματίζει, Δήμιε. Μόνο το παιχνίδι σε νοιάζει; Μήπως υπάρχει κάτι βαθύτερο από αυτό; Μήπως η ισχύς σου δεν είναι δυνατόν να εξαπολυθεί πάνω μου για κάποιον λόγο και ψάχνεις εύσχημο τρόπο να πληροφορηθείς κάτι από εμένα;
- Μα τώρα έγινες πραγματικά ενοχλητικός, Έλληνα!! Είσαι στ´ αλήθεια τόσο υπερφίαλος και αλαζονικός, όσο λένε!! Μα δε βλέπεις τη δύναμή μου; Θα μπορούσα να σε συντρίψω οποτεδήποτε!! Πώς τολμάς και μιλάς ακόμη κατ´ αυτόν τον τρόπο;




                                         
- Κοίτα να δεις, Δήμιε. Η Ιστορία μου επιφύλαξε πολλούς εχθρούς, θέλεις λόγω θέσης, θέλεις λόγω μοίρας, εσύ διάλεξε. Αν έμαθα κάτι από αυτή τη συνεχή τριβή, αυτό είναι ότι, όταν ο εχθρός μπορούσε, δε μιλούσε, απλά επετίθετο, κι εγώ από την πλευρά μου έπρεπε να αμυνθώ. Ας πούμε λοιπόν ότι έγινα καλός σε δύο πράγματα, αφ´ ενός μεν στο να αμύνομαι, αφ´ ετέρου δε στο να αντιλαμβάνομαι πότε ο εχθρός μιλούσε, επειδή δε μπορούσε να επιτύχει αυτό που ισχυριζόταν ότι μπορούσε να επιτύχει. Οπότε νομίζω ότι εσύ επέδειξες κάποιου είδους αλαζονεία, όχι εγώ. Αλλά νομίζω ότι έχουμε χάσει το θέμα μας: Τι είπαμε ότι ήθελες;


- Για τ´ όνομα του Θεού, το είπαμε ήδη τόσες φορές!!! Τι είναι αυτό που θέλεις τελικά;


- Α, ναι, με συγχωρείς. Για να δούμε λοιπόν τι θέλω. Θέλω να διορθώσεις το λάθος που έκανες στην αρχή της συζήτησής μας, ώστε να καταλάβεις από μόνος σου και να μη χρειαστεί να χαλάσουμε άλλο τις καρδιές μας. Διορθώνοντας το λάθος σου, θα οδηγηθείς στη λύση του προβλήματος και θα σου απαντηθεί άμεσα και η ερώτησή σου.


- Ποιο λάθος, τι εννοείς, Έλληνα;


- Εκείνο το λάθος που έκανες, όταν ισχυρίστηκες ότι εγώ σου χρωστάω, Δήμιε.


- Μα τι κουταμάρες είναι αυτές πάλι τώρα;!;!;!; Φυσικά και μου χρωστάς!!! Αρνείται το χρέος σου τώρα, άθλιε μπαταξή;;;; Κοίτα τις αποδείξεις, κοίτα τι γράφουν τα χαρτιά, άσε τις αερολογίες και σταμάτα να με κάνεις να χάνω το χρόνο μου μαζί σου, ενώ υπάρχουν κι οι υπόλοιποι που περιμένουν στη σειρά.


- Αλήθεια θα μου δείξεις τα χαρτιά, Δήμιε; Αλήθεια θα μου αποδώσεις λογαριασμό;


- Βεβαίως και θα το κάνω, άθλιε!! Κοίτα εδώ, εδώ λέει πόσα μου χρωστάς, χαραμοφάη Έλληνα!!


- Πολλά χρήματα, πράγματι! Εγώ τα πήρα όλα αυτα; Εκπλήσσομαι! Αλλά και την υπογραφή μου δεν τη βλέπω πουθενά, μήπως σφάλλεις;


- Μη γίνεσαι ανόητος τώρα, σου έδωσα ήδη το εύσημο της πονηριάς. Φυσικά και υπέγραψαν για σένα οι εκπρόσωποί σου!


- Μα τότε αλλάζει το πράγμα, Δήμιε!! Αν πράγματι δέχεσαι ότι εγώ πήρα αυτά τα χρήματα μέσω κάποιου τρίτου, χρήματα τα οποία ποτέ δε φτάσανε στα χέρια μου, τότε, προκειμένου να σε πληρώσω, θα πρέπει να τα αναζητήσω προηγουμένως με τη σειρά μου. Ξέρεις μήπως ποιος τα παρέλαβε;


- Το παρατραβάς, Έλληνα. Ξέρεις καλά ποιος τα πήρε, εκείνος που σε δέσμευσε σε όλο αυτό το παιχνίδι, εκείνος που σε παρέδωσε σε μένα, ο Ηγέτης σου. Με τη δική του υπογραφή δεσμεύτηκες και δέθηκες στο άρμα μου.


- Τώρα όμως πράγματι δεν καταλαβαίνω, Δήμιε! Μου λες ότι είμαι δέσμιός σου, επειδή ο δικός σου συνεργάτης, ο δικός σου λακές, πήρε τα χρήματα που εσύ ο ίδιος υποστηρίζεις ότι το έκανε κατόπιν δικού σου σχεδιασμού, τα χρήματα, τα οποία ποτέ δεν έφυγαν από τις τσέπες σου, αφού είστε ένα, εσύ αφεντικό κι εκείνος υπάλληλός σου; Μου λες ότι μου ζητάς να επιστρέψω τάχα, αυτό που δεν πήρα, επειδή ο υπάλληλός σου πλαστογράφησε την υπογραφή μου, φαλκίδευσε τη βούλησή μου και είπε ότι μιλάει εξ ονόματός μου; Αυτό στο οποίο αναφέρεσαι, Δήμιε, στα δικά μου χώματα έχει όνομα, λέγεται εσχάτη προδοσία. Αν λοιπόν παραδέχεσαι ότι όλα αυτά είναι σχέδιό σου και η προδοσία έργο ανθέλληνα ηγέτη, τότε θα πρέπει να επαναλάβω το αίτημά μου με μεγαλύτερη δύναμη:
Θέλω να διορθώσεις το λάθος σου, Δήμιε, και να λογοδοτήσεις εσύ και ο λακές σου σε μένα.


- Λοιπόν αυτό πάει πολύ, Έλληνα! Δεν ξέρω πώς με έβαλες σε αυτή τη θέση με τις σοφιστείες σου, αλλά τα χρήματα θα τα δώσεις!! Και δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να με εμποδίσει!


- Κι εδώ θα πρέπει να διαφωνήσω μαζί σου, Δήμιέ μου. Στο είπα και στην αρχή της συζήτησής μας, την οποία εσύ αποκαλείς σοφιστεία: ο εχθρός, όταν μπορεί, επιτίθεται, δεν αναλώνεται σε συζητήσεις. Τις συζητήσεις, ακόμη κι αυτή, τις ακούνε κι άλλοι. Αυτοί που μας άκουσαν σήμερα, καταλαβαίνουν ότι είσαι άπληστος, χοντροκομμένος, ραδιούργος και χειραγωγός, Δήμιε, ότι ψάχνεις για προδότες μέσα στις τάξεις του ανυποψίαστου θύματος και ότι εκτελείς τα σχέδιά σου. Υπάρχει λύση, Δήμιε, και πλέον ίσως πρέπει να καταργήσω το κεφαλαίο δέλτα στην προσφώνησή μου προς εσένα, γιατί εσύ, ισχυρέ, φαντάζεις πιο μικρός πλέον στα μάτια μου, λιγότερο δυνατός από ό,τι λες. Και δεν είναι τα δικά μου τα μάτια ή τα αυτιά, είναι του κόσμου ολάκερου. κι ο κόσμος αυτός ξέρει πλέον το σχέδιό σου, όπως ξέρει ότι, αν νικήσεις εμένα, δε θα υπάρχει γυρισμός για κανέναν τους.


Και, για να απαντήσω στην ερώτησή σου:
Θέλω αυτά που μου ανήκουν, δήμιε.


Αυτά που έδωσες, για να πετύχεις τον ποταπό σκοπό σου, παρ’ τα από τους λακέδες σου.

*του Θάνου Αθανασιάδη


Αρχικός τίτλος κειμένου: Note from the western borders.



Πηγή: http://anemosantistasis.blogspot.com/2013/09/blog-post_2639.html#ixzz2efgFeb3X

"ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ". Αλέξης Λιοσάτος


  Αλέξης Λιοσάτος
                                 "ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ".
Ζει ανάμεσά μας.Το ακούω συνέχεια το παράπονο. «To βασικό μας πρόβλημα στην Ελλάδα είναι γραφειοκρατία». Και τότε μου ανάβουν τα λαμπάκια, βγάζω σπυριά, θέλω να χτυπήσω το κεφάλι μου στον τοίχο. Το ακούω πιο συχνά απ ότι τη λέξη «μνημόνιο», το ακούω τόσο συχνά, που λέω ότι, δεν μπορεί, κάτι βρωμάει εδώ. Φυσικά διάφοροι πολίτες, διαμαρτύρονται ανιδιοτελώς και καλοπροαίρετα για τη λεγάμενη.Φυσικά και είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα. Μόνο που αρκετοί δεν είναι και τόσο καλοπροαίρετοι. Από φασίστες μέχρι νεοφιλελέδες και από σοσιαλφιλελέδες μέχρι λαϊκοδεξιούς, τη δαιμονοποιούνε για να καταλήξουνε στο "δια ταύτα": οι δημόσιοι τα ξύνουνε, θέλουμε λιγότερο κράτος, ο ιδιωτικός τομέας είναι ο καλύτερος, άμα δεν υπάρχει βούρδουλας δε λειτουργεί σωστά η ανθρώπινη φύση γιατι δεν εχει κίνητρα (και άλλες πίπες). Σοσιαλδημοκράτες ή "Αριστεροί" τύπου ΔΗΜΑΡ τη δαιμονοποιούνε, γιατί νομίζουν ότι θα τσιμπήσουν κανά ψηφαλάκι χωρίς να τρομάξουν τους αστούς.Σου λέει, να φορολογήσουμε τους αστούς?Όχι.Να εθνικοποιήσουμε τράπεζες?Όχι.Να καταργήσουμε Μνημόνια?Όχι.Μπορούμε όμως να πείσουμε τον κοσμάκη ότι και χωρις να συγκρουστούμε με το κεφάλαιο, μπορούμε με "μερικα φτηνά και απλά μέτρα" να κάνουμε τη ζωή τους καλύτερη, να πείσουμε για καλύτεροι διαχειριστές. Κάθε τύπου πολιτικάντηδες κι απατεώνες, "ρεαλιστές" που δεν τάζουν πως "λεφτά υπάρχουν", κι όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, κλίνουν τον "πόλεμο κατά της γραφειοκρατίας" σε όλους τους χρόνους. Ακόμα και πιο "δικοί μας" αριστεροί πέφτουνε στη λούμπα, υποχωρώντας στις πιέσεις του μέσου όρου "τι, μόνο προσλήψεις θα κάνετε?Με τι λεφτά? Το θέμα είναι ότι τα πράγματα μπορεί να λειτουργήσουν χτυπώντας τη γραφειοκρατία. Διορθώστε αυτά και αφήστε τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα-εμείς πάλι ευχαριστημένοι θα μαστε" κλπ.Κάποιοι άλλοι μπαίνουν στον πειρασμό να σκεφτούνε πονηρά ("χμμμ, τα μνημόνια μπορεί να κωλώσουμε να τους τα βάλουμε εκεί που πρέπει, αλλά τουλάχιστο να πείσουμε τον κόσμο ότι η κυβέρνηση της Αριστεράς θα χτυπήσει παθογένειες δεκαετιών και θα κάνει πιο "εύρυθμο το κράτος".) Λοιπόν...
1) Η "γραφειοκρατία" δεν είναι ένα ανεξάρτητο κακό τέρας που έπεσε από το πουθενά, τρομοκρατεί τους πάντες και δεν μπορεί κανείς να το σκοτώσει.Είναι ο συγκεκριμένος τρόπος με τον οποίο λειτουργεί ο κρατικός μηχανισμός για να εξυπηρετεί τις ανάγκες της καπιταλιστικής τάξης. Η καπιταλιστική τάξη έχει την εξουσία, αυτή έφτιαξε το κράτος και αυτή θα κάνει το κράτος να λειτουργεί όπως η ίδια γουστάρει. Δεν είναι οι "δημόσιοι υπάλληλοι" που κανονίζουν πόση γραφειοκρατία χρειάζεται. Το σύστημα αποφασίζει, και οι δημόσιοι υπάλληλοι πειθαρχούν. Δε μεταφέρουν οι υπάλληλοι τη διαφθορά τους, τη γραφειοκρατία τους, την τεμπελιά τους και την κακή εξυπηρετικότητά τους στο σύστημα, αλλά το σύστημα τους επιβάλλει να λειτουργούν έτσι, δηλαδή να "κάνουν τη δουλειά τους". Όπως έχει συγκεκριμένα καθήκοντα ο δάσκαλος ή ο γιατρός του δημοσίου, έτσι έχει και ο -υποτιθέμενος- γραφειοκράτης τα δικά του. Φυσικά μέσα σε ένα περιβάλλον που ευνοεί την άνθιση τέτοιων χαρακτηριστικών, είναι λογικό δια της υποτέλειας, της "εξέλιξης" και της "φυσικής επιλογής" τέτοια χαρακτηριστικά να διαμορφώνονται πιο έντονα σε κάποιους υπαλλήλους ή να προάγονται άνθρωποι με τέτοια χαρακτηριστικά, αλλά και πάλι δεν ξεκινά από αυτούς το κακό.
2)Όποιος θέλει να χτυπήσει τη "γραφειοκρατία" χωρίς να συγκρουστεί με τα αφεντικά, μπορεί να απολύσει όσο κόσμο θέλει για τις ανάγκες της Τρόικας, αλλά η γραφειοκρατία θα συνεχίσει να ζει και να βασιλεύει, όπως άλλωστε έγινε με τη σωρεία περικοπών, απολύσεων, συνταξιοδοτήσεων στο Δημόσιο κλπ τα τελευταία χρόνια.Όποιος πάλι θέλει να χτυπήσει πραγματικά τη "γραφειοκρατία για να εξυπηρετηθεί ο πολίτης", πρέπει να τα βάλει με το αστικό κράτος, να γκρεμίσει ένα μεγάλο μέρος του και να το ξαναφτιάξει από την αρχή, πχ προσλαμβάνοντας προσωπικό (για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κόσμου), απλοποιώντας διαδικασίες με το να μειώνει φόρους, παράβολα, χαρτόσημα, κι άλλα χαράτσια. Τότε να είναι σίγουρος όμως ότι θα βρεί μπροστά του λυσσαλέες αντιδράσεις από όλη την αστική τάξη, και να μη αυταπατάται ότι αυτά ειναι «δωρεάν», γιατί αν ήταν όλο και κάποιος θα τα είχε αλλάξει. «Γραφειοκρατία» πχ είναι να έχει να πληρώνει κάθε τόσο ο ταλαίπωρος μετανάστης εγγραφα παραμονής, νομιμοποίησης, υπηκόοτητας, ένσημα, παράβολα, να λαδώνει μπάτσους κι υπηρεσίες από δω κι απο κεί, ενώ "αντιγραφειοκρατικό" είναι να έχουν οι εφοπλιστές 60 φοροαπαλλαγές.Εδώ θα έπρεπε να αντιστρέψουμε 100% τα πράγματα.
3) Το σύστημα έχει υλικό συμφέρον να υπάρχει γραφειοκρατία, όσο και να χτυπάνε μερικοί επίδοξοι διαχειριστές τον κώλο τους κάτω. Πρόχειρα, παρόλο που όλο και κάτι θα μου ξεφεύγει, με τη γραφειοκρατία: α) Ταλαιπωρούν τον πολίτη-εργαζόμενο μέχρι να απελπιστεί και να απευθυνθεί αλλού για τη δουλειά του, ή εν πάσει περιπτώσει να μη ζαλίζει συνέχεια τα "ούμπαλα" του κράτους.Η άμεση ικανοποίηση θα επέτασσε μεγαλύτερη ζήτηση, άρα μεγαλύτερες ανάγκες, άρα ανάγκη για έξοδα, βελτιώσεις, περισσότερο προσωπικό κλπ β) Καθυστερούν όσο μπορούν περισσότερο τη δουλειά του πολίτη, άρα εξυπηρετουν τους λιγότερους δυνατούς, άρα κάνουν οικονομία, για τους ίδιους με το (α) λόγους. γ) Με τα παράβολα επί παραβόλων αναγκάζουν τον κόσμο να ξηλώνεται συνέχεια, αρμέγοντάς τον κι απο κεί όσο καλύτερα μπορούν. δ) Δημιουργείται ένα παραδίκτυο πελατειακών σχέσεων, λαδώματος για επιλεκτική μεταχείριση. Επιπλέον χρήμα και συμφέροντα είτε για το κράτος είτε για τους πολιτικούς είτε για κάποιους υπαλλήλους. Μαύρο χρήμα ,φρέσκο και ζεστό. Επιπλέον ενίσχυση της λογικής "ενισχύουμε τους λίγους εις βάρος των πολλών" , που είναι η ουσία του συστήματος.Αν ήταν για οποιονδήποτε εύκολο πχ να κάνει επιχείρηση ή αν έπαιζαν όλοι οι επιχειρηματίες επί ίσοις όροις, πώς θα τη βγάζαν καθαρή τα όρνεα και οι αετονύχηδες? Θα ήταν σα να αναιρείται ο καπιταλισμός. ε) Είναι άλλος ένας μηχανισμός υποταγής, πειθαναγκασμού, πειθάρχησης των από κάτω, ένας ακόμα μηχανισμός άσκησης εξουσίας της άρχουσας τάξης και εμπέδωσης του αισθήματος ανημποριάς του κόσμου, ένας ακόμα μηχανισμός που σε οδηγεί να παίξεις με τους "όρους" του είτε για να εξυπηρετηθείς ηθικά είτε ανήθικα,αν θες να γίνει "καλύτερα η δουλειά σου" από του διπλανού σου κλπ. στ) Διαίρει και βασίλευε. Οι υπάλληλοι ή οι πολίτες που "κάνουν διευθετήσεις και ρουσφέτια", στρέφουν απέναντί τους τους υπόλοιπους εργαζόμενους, καλλιεργώντας τον κοινωνικό αυτοματισμό, δυσκολεύοντας την πίστη στη συλλογικότητα και την ταξική συνειδητοποίηση. Επίσης, με όλα αυτά απαξιώνεται σύσσωμο το Δημόσιο, και όταν έρθει η ώρα να το υπερασπιστεί ο κόσμος, δεν υπάρχει κανενας ή δεν υπάρχουν αρκετοί για να φωνάξουν.Επιπλέον, δημιουργείται και το κατάλληλο εξιλαστήριο θύμα για όλα τα δεινά της μοίρας μας.Δε φταίει η ανεργία, οι περικοπές, η ακρίβεια, η ανέχεια, το μνημόνιο, ο καπιταλισμός, ο ρατσισμός, οι νόμοι της αγοράς, φταίει η "γραφειοκρατία". Δε φταίει ο καπιταλισμός, το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ, για την κρίση φταίει το "κράτος-μπουρδέλο", ενώ τα άλλα κράτη δεν εχουν τόση κρίση γιατί "έχουν καλύτερο κράτος χωρις γραφειοκρατία".Πολλές φορές βέβαια, οι ίδιοι που τα λένε αυτά λένε επίσης ότι η Ελλάδα έχει "κομμουνιστικά κατάλοιπα", την "κατάρα της μεταπολίτευσης", "τις σπατάλες του Αντρέα" και ότι "καταναλώνουμε περισσότερα απ ότι παράγουμε". "Σπατάλες και κομμουνιστικά κατάλοιπα" λέγοντας, εννοούνε ότι έχουμε -όπως έχουμε- δημόσια δωρεάν σχολεία και νοσοκομεία, ή κάποια ισχυρά συνδικάτα! Δηλαδή, σα να λέμε "θέλουμε ένα κράτος καλύτερο-πιο οργανωμένο, χωρίς σχολεία και νοσοκομεία"... Μπούρδες! Η κρίση είναι διεθνής δομική καπιταλιστική κρίση υπερσυσσώρευσης, υποκατανάλωσης και πτώσης του μέσου ποσοστού κέρδους! Η "γραφειοκρατία" δεν εμπόδισε τους ντόπιους εφοπλιστές και τους τραπεζίτες να είναι παγκόσμιοι πρωταθλητές κερδών σε καιρό κρίσης, ούτε οι Έλληνες κροίσοι να έχουν 600 δις στην Ελβετία! Η πιο οξυμένη μορφή κρίσης στην Ελλάδα έχει να κάνει με τη θεωρία του αδύναμου κρικου στην ιμπεριαλιστική αλυσίδα. Ταυτόχρονα έχει να κάνει και με τις αντιστάσεις, με τις μεγάλες μάχες που δίνουμε 3 χρόνια τώρα απέναντι σε ντόπια και ξένα αφεντικά. Αν δεχόμασταν αμαχητί να πάει ο μισθός μας κατευθείαν στα 50 Ε για να ανταγωνιζόμαστε την Κίνα και τη Ζιμπάμπουε, θα είχαμε βγει από την κρίση και θα είχαμε φουλάρει για ανάπτυξη και δραματική μείωση της ανεργίας. Αλλά δε νομίζω κανείς να προτιμά 50 Ευρώ μισθό , ακόμα και με μηδενική γραφειοκρατία, έτσι?
Γι αυτό όταν ακούμε κάποιον να τα βάζει με τη γραφειοκρατία, και μάλιστα ιεραρχώντας το σα "Νο 1" πρόβλημα, ας κρατάμε και μικρό καλάθι.Ας κάνουμε πολιτική συζήτηση μαζί του, ας καταλάβουμε σε ποια κατηγορία ανήκει, πού το πάει.Αν είναι καλοπροαίρετος, μπορεί να καταλάβει σε ποια παγίδα έχει πέσει. Η "αντι-γραφειοκρατία" κατ' επάγγελμα όμως , υπόψην, είναι συχνά το τελευταίο καταφύγιο των απατεώνων.

Οι λέξεις (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!!!)



Οι λέξεις έχουν χάσει πια το νόημά τους. Κι εμείς διαφημιστικές πινακίδες που λένε διαρκώς ψέματα. Μεγάλα, φανταχτερά κόκκινα ψέματα που φωτίζουν μέσα στη νύχτα. Κι όταν κάποιος μας πιστεύει, χαιρόμαστε, γιατί "Δεν πειράζει να λες και κανένα ψέμα που και που, αρκεί να είναι για καλό". Μ’ αυτό το ιδανικό μεγάλωσα κι εγώ, όπως κι εσύ. Και δεν ήταν μόνο αυτό.

Μεγάλωσα επίσης με υποσχέσεις για μία κανονική, ήσυχη ζωή με δουλειά, αυτοκίνητο, σπίτι, παιδιά και σκύλο. Έπρεπε όμως να κάνω θυσίες γι’ αυτό και πρώτα απ’ όλα έπρεπε να ξεχάσω πως οι άνθρωποι είμαστε γεννημένοι ίσοι και για να ζούμε ελεύθεροι. "Δεν πειράζει όμως, γιατί κι η υπερβολική ελευθερία είναι κάτι κακό", "Οι άνθρωποι ελεύθεροι, θα κατασπαράζαμε ο ένας τον άλλον". Κι έτσι μεγάλωσα πιστεύοντας πως το καλύτερο που έχω να κάνω είναι να ακούω τον δάσκαλό μου, τον παπά της ενορίας, τον λοχαγό μου, το αφεντικό μου, τον άντρα μου…

Μεγάλωσα πιστεύοντας πως τα ιδανικά και ο αγώνας για την υπεράσπισή τους είναι προνόμιο των παιδιών, των εφήβων και των φοιτητών που όταν ωριμάσουν, θα βρουν το δρόμο τους.

Μεγάλωσα πιστεύοντας πως είμαι εξυπνότερος, καλύτερος, ανώτερος από τους άλλους. Έτσι όλα όσα συμβαίνουν γύρω μου είναι μία αφόρητη αδικία που όμως πρέπει να υπομείνω καρτερικά υπακούοντας, δουλεύοντας και κάνοντας υπομονή.

"Μπορεί να μην καταφέρεις τα πάντα, αλλά αρκεί να μην τα παρατάς!" Έτσι, συνέχισα να υπακούω, να δουλεύω και να κάνω υπομονή, ελπίζοντας πως κάποια μέρα ο θεός, η μοίρα ή το πλήρωμα του χρόνου θα μου αποδώσει τη Δικαιοσύνη που δικαιούμαι. Εξάλλου, τόσα χρόνια κοίταζα απλώς τη δουλειά μου. Δεν ενόχλησα ποτέ κανέναν. Ήμουν πάντα συνεπής. Γιατί λοιπόν να μην τα καταφέρω;

Αλλά δεν είμαι αχάριστος, γιατί τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα! Είμαι ελεύθερος να κάνω και να λέω ό,τι θέλω. Μπορώ να επιλέξω τη δουλειά της αρεσκείας μου. Μπορώ να φτάσω όσο ψηλά επιθυμώ, αρκεί να κάνω όλα όσα μου έμαθαν από μικρό.

Εξάλλου κι η αξιοπρέπεια κερδίζεται. Κι η αξιοκρατία είναι στα πιο υψηλά ιδανικά μου. Εν ολίγοις, μέχρι να αποδείξεις την αξία σου - την αξία που έχεις ως ύπαρξη, ως έμβιο ον και ως άνθρωπος - είσαι ένα τίποτα. Η μόνη αξία λοιπόν που διαθέτει κανείς δε βρίσκεται στην ίδια του την ύπαρξη, αλλά στο πόσο θα εργαστεί για να αποδείξει την “αξιοσύνη” του. Τι έχει προσφέρει ένα άρρωστο παιδί; Με ποιον τρόπο έχει αποδείξει την αξία του; Η απάντηση είναι σκληρή, αλλά είπαμε… "έτσι είναι η ζωή". "Κι η ζωή πολλές φορές είναι σκληρή".

Γι’ αυτό κι εμείς πρέπει να έχουμε το νου μας για να μην έχουμε την ίδια μοίρα με τους άλλους. Και είμαι σίγουρος πως η μοίρα μας θα είναι διαφορετική, αρκεί να κάνουμε όλα όσα μας μάθανε. Να κρατάμε το κεφάλι χαμηλά, να σιωπούμε όποτε χρειάζεται και να δεχόμαστε όλα όσα μας προσφέρονται, ως δώρο. Κι έτσι μια μέρα θα φτάσουμε ψηλά.

Κι αν οι λέξεις έχουν χάσει πια το νόημά τους… και τι έγινε; Έτσι κι αλλιώς δε μιλάμε πια. Δε συζητάμε. Απλώς περιμένουμε από τους άλλους να σταματήσουν για να πούμε κι εμείς με τη σειρά μας ό,τι έχουμε να πούμε. Τίποτα.

Για όλα λοιπόν φταίει η κοινωνία. Φταίνε οι πολιτικοί. Φταίνε οι ξένοι. Φταίνε οι άλλοι. Εμείς αυτό που ήταν να κάνουμε, το κάναμε. Και το κάναμε καλά. Σειρά τους τώρα να φανούν κι οι άλλοι αντάξιοί μας, κάνοντας αυτό ακριβώς που κάναμε κι εμείς. Και αν ποτέ τα καταφέρουν, τότε μόνο θα συνειδητοποιήσουμε πως, όλοι είμαστε ίσοι και πως θα έπρεπε να ζούμε ελεύθεροι γιατί οτιδήποτε άλλο, εκτός από δύσκολο, είναι και μάταιο. Αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει με τον δύσκολο τρόπο, γιατί ο άλλος τρόπος θα ήταν απλώς να το χωρέσουμε στο κεφάλι μας και για να συμβεί αυτό, θα έπρεπε πρώτα να πετάξουμε κάτι απ’ όλα αυτά που μας έχουν μάθει. Και τι ν’ αφήσεις; Αφού όλα είναι πολύτιμα!

Έτσι, συνεχίζουμε…

Πηγή:
The Arkan Project

Ποιος διαταράσσει, λοιπόν, την εκπαιδευτική διαδικασία;

               

Λύσσαξαν οι κάθε λογής παράγοντες του συστήματος, υπουργοί, βουλευτές, δημοσιογράφοι, με την απεργία των εκπαιδευτικών. Οργισμένοι και φοβισμένοι ταυτόχρονα, αμόλησαν σε κανάλια και εφημερίδες το γνωστό σκυλολόι να συκοφαντήσει τον κλάδο των καθηγητών και να διαστρέψει κάθε έννοια αλήθειας και λογικής προς όφελος της κυβέρνησης.

Βενιζέλος, Άδωνις, Πρετεντέρης, Κεδίκογλου και λοιποί δεν ξεχνούν να λένε σε όλους τους τόνους πόσο "διαταράσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία" από την απεργία των καθηγητών.
Εμφανίζονται τιμητές και προστάτες των “ανοιχτών σχολείων”, εκείνοι που έκλεισαν εκατοντάδες σχολεία και σχολές σε όλη την Ελλάδα, αφήνοντας μαθητές και φοιτητές χιλιόμετρα μακριά από το χώρο σπουδών τους, και βάζοντας ταφόπλακα στα όνειρα χιλιάδων πτυχιούχων νέων ανθρώπων να βρούνε μια δουλειά στην εκπαίδευση.
Εμφανίζονται υπέρμαχοι της “εύρυθμης λειτουργίας”, εκείνοι που διέλυσαν τις υποδομές του ΟΕΔΒ, που άφησαν δεκάδες χιλιάδες κενά απολύοντας ωρομίσθιους, μπλοκάροντας τους αναγκαίους διορισμούς . Εκείνοι που πετσόκοψαν τους προϋπολογισμούς των σχολείων και φόρτωσαν την ευθύνη της λειτουργία τους στους ήδη χρεωμένους δήμους.
Πόσο νοιάζεται τους μαθητές και τους αγαπά η κυβέρνηση μας! Τόσο που σκοπεύει να τους στοιβάξει σε αίθουσες των 30 παιδιών, αφήνοντας τα σχολεία χωρίς φωτοτυπικά, χωρίς πετρέλαιο, χωρίς βιβλία, και μετακυλύοντας το κόστος λειτουργίας της τάξης στο γονιό και στο φιλότιμο του εκπαιδευτικού! Τόσο που έχει αφήσει χιλιάδες μαθητές χωρίς δωρεάν μεταφορά στο σχολείο! Να η “εύρυθμη” λειτουργία κύριοι της κυβέρνησης!
“Πολεμά την ανεργία”, η κυβέρνηση μας καταργώντας χιλιάδες και χιλιάδες θέσεων εργασίας, προστίθοντας χιλιάδες ανθρώπους στις στρατιές των ανέργων και των μελλοντικών εξαθλιωμένων. Άραγε τα παιδιά των απολυμένων δημόσιων υπαλλήλων πώς θα συνεχίσουν τις σπουδές τους; Τι έχουν να περιμένουν από την φετινή εκπαιδευτική χρονιά;
Από κοντά και οι κύριοι πρυτάνεις των “ανοιχτών πανεπιστημίων”, όπως ο αξιότιμος πρύτανης κύριος Μυλόπουλος. Που κάποτε έσκιζε το καλσόν στο όνομα της δωρεάν παιδείας και των εργαζομένων του ΑΠθ. Και μόλις τα ΜΜΕ άρχισαν να αποκαλύπτουν το κόστος του... “αποχετευτικού συστήματος της πρυτανείας”, έγινε αρνάκι. Και κάλεσε τα ΜΑΤ να συλλάβουν τους εργαζόμενους του ΑΠΘ που απεργούσαν, προς όφελος, λέει “της τάξης και της υγείας, και της απρόσκοπτης λειτουργίας του ΑΠΘ”.
Να η “απρόσκοπτη λειτουργία του ΑΠΘ”, με τις εστίες να καταρρέουν, τη λέσχη να ξεπουλιέται, τα συγγράμματα να μην φτάνουν, το τρελαμένο προσωπικό να κάνει δύο και τρία πόστα, και τους υπάλληλους καθαρισμού να μην επαρκούν για να καθαρίσουν τα ιδρύματα. Ούτως ή άλλως οι αξιότιμοι κύριοι πρυτάνεις κάθε χρόνο εισηγούνται την δραματική μείωση των εισακτέων, δηλαδή το κλείσιμο των σχολών και την απόλυση πολλών συναδέλφων τους -που τους θαυμάζουν και τους γλύφουν σε διάφορα συμβούλια και συγκλήτους. Να οι υπερασπιστές του “ανοιχτού πανεπιστημίου”!
Που είναι τώρα εκείνες οι “ομάδες καθαριότητας” που τόσο αγαπούσαν τα ιδρύματα τους, για να καθαρίσουν, ώστε να μπορεί να διεξαχθεί “ομαλά η εκπαιδευτική διαδικασία; Εξαφανίστηκαν γιατί τώρα δεν υπάρχει απεργία, ώστε να χρειάζεται απεργοσπαστικός μηχανισμός. Ούτως ή άλλως ποτέ τους δεν τους ένοιαξε η καθαριότητα των ιδρυμάτων -αυτό που τους ένοιαζε ήτανε να σπάσει η απεργία.
350 από τους 700 υπαλλήλους τους ΑΠΘ. 1500 και πλέον πανελλαδικά, ετοιμάζεται να απολύσει η κυβέρνηση, καθιστώντας αδύνατη την εύρυθμη λειτουργία των ΑΕΙ και των ΤΕΙ. Ήδη πολλά ΤΕΙ σε όλη τη χώρα δηλώνουν αδυναμία λειτουργίας. Όχι επειδή υπάρχουν απεργίες και καταλήψεις. Επειδή εφαρμόζεται “απρόσκοπτα και ομαλά” η πολιτική του υπουργείου. Και η λύση είναι απλή: θα τα κλείσουν και αυτά, πετώντας στον Καιάδα τους σπουδαστές.
Και, φυσικά, κορωνίδα είναι το ζήτημα της “δημοκρατίας και συνταγματικής τάξης”. Διαβάζουμε, λοιπόν, επ' αυτού τι λέει η σύνταξη των “ΝΕΩΝ”:

“....με τη χθεσινή επιστολή της η ΟΛΜΕ κηρύσσει “ανένδοτο” κατά της κυβέρνησης θέτοντας το -ανήκουστο για μια συνταγματική πολιτεία- ”ή εμείς οι αυτοί”. Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες οφείλουν να κατανοήσουν ότι είναι υποχρεωμένες να εκφράζουν όλα τα μέλη τους και όχι μόνο όσους συμφωνούν κομματικά μαζί τους. Η τόσο χοντροκομμένη συμπεριφορά των συνδικαλιστών της ΟΛΜΕ συνιστά ξεδιάντροπη κοροϊδία απέναντι στις χιλιάδες των καθημερινών ηρώων της εκπαίδευσης οι οποίοι υποαμοίβονται και έχουν δίκαια αιτήματα αλλά πασχίζουν να τα βγάλουν πέρα υπό αντίξοες συνθήκες, χωρίς να υποστείλουν τη σημαία τους λειτουργήματος τους!”
Μάλιστα.
Αλήθεια ενάντια σε ποιους έχουν τα “δίκαια αιτήματα” οι “ήρωες” που αυτόκλητα υπερασπίζεται η σύνταξη των “ΝΕΩΝ”; Ενάντια στην κυβέρνηση που τους εξαθλιώνει και τους απολύει, κυβέρνηση την οποία στηρίζουν “ΤΑ ΝΕΑ”! Οι εκπαιδευτικοί απαγορεύεται να θέτουν διλήμματα του τύπου “οι εμείς οι αυτοί”, η κυβέρνηση μπορεί όμως να απολύει και να επιστρατεύει, να χαρατσώνει και να δέρνει ασύστολα!
Αλήθεια γιατί τόσο μένος ενάντια στους συνδικαλιστές των ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ (οι κυβερνητικοί συνδικαλιστές!) τα “ΝΕΑ”; Ξεχνούν άραγε ότι οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές έσωσαν την κυβέρνηση τους το Πάσχα, όταν κατά δεκάδες χιλιάδες οι εκπαιδευτικοί ψήφισαν απεργία διαρκείας κόντρα στην επιστράτευση και εκείνοι με αντιδημοκρατικό πραξικόπημα ακύρωσαν τη θέληση του κλάδου; Τότε γιατί δεν ξεσηκώθηκαν τα “ΝΕΑ” που τόσο νοιάζονται για την άποψη της πλειοψηφίας; Γιατί φυσικά στήριζαν την επιστράτευση.
Και για πείτε μας αλήθεια αξιότιμοι κύριοι πρυτάνεις, δημοσιογράφοι και λοιποί “υπερασπιστές των ηρώων της εκπαίδευσης”. Πείτε μας γιατί η πρόταση για απεργία υπερψηφίστηκε πανηγυρικά για ακόμα μια φορά σε δεκάδες ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα;
Ο μόνος τρόπος να υπηρετήσουν τον καθήκον τους απέναντι στους μαθητές τους οι εκπαιδευτικοί, και το καλύτερο μάθημα για τη ζωή που έχουν να τους δώσουν, είναι να απεργήσουν γερά και να νικήσουν αυτή την άθλια κυβέρνηση που κατεδαφίζει το λαϊκό δικαίωμα στην εκπαίδευση, επιβάλλοντας μια νέα σκοταδιστική αμορφωσιά!
Οι μόνοι πραγματικοί εγγυητές της εύρυθμης εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι οι απεργοί εργαζόμενοι, οι αγωνιζόμενοι μαθητές και φοιτητές -κανένας άλλος.
Και επειδή μιλήσατε για ήρωες εκπαιδευτικούς. Ο Νίκος Τεμπονέρας, που έδωσε τη ζωή του για να υπερασπιστεί το δικαίωμα των μαθητών του στην κατάληψη, είναι ο πραγματικός ήρωας εκπαιδευτικός που αποτελεί φάρο για τη γενιά μας -μια γενιά που την πέταξαν στα σκουπίδια της ιστορίας οι διάφοροι τιμητές της “ευνομίας και της τάξης”, τα αφεντικά των “ΝΕΩΝ”.
Ο Νίκος Τεμπονέρας έδειξε στη νεολαία πως να στέκεται απέναντι στο λοστάρια της “συνταγματικής τάξης” σας -με το κεφάλι ψηλά.

Που είναι το περίεργο; Μπάμπης και ναζί το ίδιο μαγαζί....

                                 

Απεργία, για όλα τα όμορφα…




Της Γιώτας Ιωαννίδου,
γραμματέα ΚΕΜΕΤΕ/ΟΛΜΕ

Αν επισκεφτεί κανείς το μουσείο του μεταξοσκώληκα στο Σουφλί, θα δει φωτογραφίες των μαντηλοφορεμένων εργατριών του προηγούμενου αιώνα, όρθιες, να εργάζονται και να υπομένουν... Εργατριών; Αν κοιτάξει κανείς πιο προσεκτικά τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες, θα ξεχωρίσει κορίτσια 10-12 χρόνων. Που εργάζονταν 10-12 ώρες...
Τι θα έλεγε ένας προοδευτικός άνθρωπος εκείνης της εποχής; Ότι η θέση ενός παιδιού δεν είναι ούτε στο χωράφι, ούτε στα γίδια, ούτε στα εργοστάσια. Αντίθετα, «το παιδί θα έπρεπε να μάθει γράμματα». Μα και ο αγράμματος μεροκαματιάρης γονιός, θα έλεγε με τον δικό του τρόπο: «Διάβασε παιδί μου να γλυτώσεις, διότι άνθρωπος αγράμματος, ξύλο απελέκητο».
Φυσικά, υπήρχαν και τότε, οι «άλλοι». Εκείνοι που ήθελαν τα παιδιά στο χαμαλίκι, για να φουσκώνει ο μπεζαχτάς τους. Και εκείνοι οι δύσμοιροι γονείς, που αιχμάλωτοι της δικής τους ανάγκης, αμορφωσιάς και φόβου, τραβολογούσαν τα ίδια τα παιδιά τους από τα χέρια του δάσκαλου, φωνάζοντας πως «με τα γράμματα δε γέμισε κανένα στομάχι».
Η Ελλάδα, αλλά και όλη η ανθρωπότητα μόχθησε, πόνεσε, μάτωσε για να πάνε τα πράγματα μπροστά. Και δεν πήγαν παντού, ούτε την ίδια στιγμή.
Δραματικό φαινόταν το δήθεν ερώτημα: «γράμματα ή δουλειά»; Αλλιώς: «Ψωμί ή παιδεία»;
Πιο ομολογημένη αποτυχία για μια κοινωνία που νομιμοποιούσε ένα τέτοιο ερώτημα και το έθετε ως βάση των αξιών της, δεν θα μπορούσε να έχει υπάρξει!
Το παιδί της κάθε εποχής ήξερε και κάτι άλλο όμως. Το χωράφι, το ορυχείο, το εργοστάσιο, το μαραγκούδικο, ακόμη και στα καλύτερά τους, σήμαινε να μαθαίνεις «να ακούς» και βασικά να λες «ναι», να είσαι υπό επιτήρηση, στις προσταγές του φόβου και του περιορισμού.
Το σχολείο, αντίθετα, ακόμη και το πιο αυταρχικό, στα χειρότερά του, είχε πάντα μια χαραμάδα ελευθερίας, διαφυγής, διαμόρφωσης ελεύθερων κριτικών συλλογισμών.
Εκατό χρόνια πριν, προοδευτικοί και αντιδραστικοί, από τη δική τους σκοπιά ο καθένας, συμφωνούσαν ωστόσο σε τούτο: «Οι μορφωμένοι ανοίγουν δρόμους πρωτόγνωρους με τα μυαλά τους ελεύθερα».
Ένα αιώνα αργότερα, οι παιδαγωγοί, οι κοινωνιολόγοι, όλοι οι προοδευτικοί άνθρωποι της εποχής μας, λένε πως, σήμερα, τα αναγκαία ελάχιστα «γράμματα», είναι το ενιαίο 12χρονο σχολείο της ολοκληρωμένης, πολύπλευρης μόρφωσης και καλλιέργειας των παιδιών. Η σωστή παιδεία της εποχής μας προϋποθέτει ακώλυτη, ισότιμη, δωρεάν πρόσβαση, όλων των παιδιών σε ένα ενιαίο σχολείο, που θα προσφέρει τα σύγχρονα «γράμματα», σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης σκέψης, της επιστήμης, της παραγωγής, της τέχνης, της φιλοσοφίας, της ιστορίας αλλά και της κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευθύνης, των αισθημάτων.
Εκατό χρόνια μετά, υπάρχει η ίδια αγωνία για την επιβίωση και το ψωμί των πολλών, την ώρα που οι ελαχιστότατοι «κατέχουν χίλιες φορές το περιττό».
Είναι ακόμη πιο αδυσώπητος ο αγώνας για την υποδούλωση ή/και την κατάργηση της παιδείας σήμερα. Η μάχη για τον περιορισμό της στα «απαραίτητα», ώστε να μην απελευθερώνει, να μη γεμίζει τους ανθρώπους και τη σκέψη τους. Αλλά, αντίθετα, να αναπτύσσεται τόσο, εκεί και τότε, που να μπορεί να φουσκώνει τα πορτοφόλια των λίγων και να ακρωτηριάζει τη σκέψη των πολλών.
Ένα αιώνα μετά, το ίδιο αφεντάδικο σύστημα, ομολογεί την βαθειά και αξεπέραστη αντιδραστικότητά του.
Κινεί θεούς και δαίμονες, υπουργούς και ΜΜΕ, επιχειρηματίες και συμβουλάτορες, ντόπια και ξένα τρωκτικά.
Σε ποιο σκοπό;
Για να ανασύρει στην επιφάνεια το προαιώνιο ερώτημά του:
«Γιατί όχι λιγότερη παιδεία και περισσότερη υποταγή και του χεριού, της δουλειάς και της σκέψης»;
Αυτό ακριβώς κάνουν! Και να γιατί:
Διότι, με το νέο νόμο διώχνουν βίαια τα παιδιά από το σχολείο, προσφέροντάς τα, δωρεάν και ξετσίπωτα, ως απλήρωτα κορμιά στις επιχειρήσεις. Μια σύγχρονη σκλαβιά που την ονομάζουν«μαθητεία», ακολουθώντας το γενικότερο αντιδραστικό βηματισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το Νέο Λύκειο θα χωράει και λιγότερους μαθητές, αλλά και φτωχότερη μόρφωση. Ακόμη πιο ελλιπή, ακρωτηριασμένη και υπόδουλη στο νόμο του κέρδους και στη λογική του σκυψίματος.
Το Νέο Λύκειο θα χωράει πολύ λιγότερους εκπαιδευτικούς, για αυτό κάνουν τις απολύσεις. Αλλά και διαφορετικούς εκπαιδευτικούς: Λοιδωρημένους, απαξιωμένους, χαμάληδες. Αποστερημένους από το εκπαιδευτικό τους έργο, υποταγμένους στην εκάστοτε εξουσία, τους άδικους νόμους της και τις απάνθρωπες αξίες της.
Τολμούν να λένε οι άθλιοι, ότι «θα σταματήσουμε να βγάζουμε άνεργους πτυχιούχους, αλλά θα βγάλουμε ειδικευμένους εργάτες».
Που τα λένε αυτά;
Σε ποια Ελλάδα, σε ποιές επιχειρήσεις και με ποιούς όρους θα δουλέψουν αυτά τα παιδιά; 
Στην Ελλάδα των 1,5 εκατομμυρίων ανέργων;
Της παραγωγικής διάλυσης της πρωτογενούς και βιομηχανικής παραγωγής από την Ευρωπαϊκή Ένωση;
Της μετατροπής σε μια απέραντη Ειδική Οικονομική Ζώνη με εργασιακούς όρους του προηγούμενου αιώνα;
Στην Ελλάδα που πωλείται ως οικόπεδο;
Στην Ελλάδα που διώχνει τα παιδιά της, άλλη μια φορά για τη Γερμανία, σε μια νέα υποδούλωση και ταπείνωση, που θα μάθει να τραγουδά τους καημούς της με τους δικούς της Καζαντζίδηδες; 
Στην Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή Ένωση και τον καπιταλιστικό κόσμο, της λεγόμενης «άνεργης ανάπτυξης»;

Ε, ναι λοιπόν! Το λέμε και εμείς ανοιχτά.
Δε μας ενοχλούν μόνο τα συγκεκριμένα τους μέτρα. Οι απολύσεις των καθηγητών, οι διαρκείς εξετάσεις που διαλύουν τα παιδιά, η μείωση των δαπανών, η ταπείνωση των μισθών, τα σπασμένα τζάμια και τα ερειπωμένα εργαστήρια.
Μας οργίζει ακόμη περισσότερο η γενική τους εικόνα: Η ολόμαυρη γραμμή τους που στον αθάνατο εφιάλτη για αυτούς «ψωμί- παιδεία- ελευθερία», απαντάει με «αιχμαλωσία της ανεργίας ή της δουλικής εργασίας, πνευματικό σκοταδισμό με ηλεκτρονικές γιρλάντες και ολοκληρωτισμό ελέγχου της σκέψης και της δράσης».
Ε, ναι λοιπόν! Λέμε όχι σε αυτό το σχολείο τους, σε αυτή τη παιδεία τους, σε αυτή την δήθεν εργασία τους.
Και φυσικά λέμε χίλιες φορές όχι στην ανελευθερία και στον ολοκληρωτισμό τους, που στηρίζεται στον εκβιασμό της πείνας, της ανεργίας και της ανέχειας για να τα επιβάλλει.
Μπορούμε να πούμε ένα πολύ ισχυρό ΟΧΙ σε όλη την πολιτική τους και την φιλοσοφίας τους,
Ακριβώς γιατί εμείς έχουμε όραμα για ένα άλλο σχολείο, μια άλλη παιδεία, μια άλλη εργασία και για την πραγματική δημοκρατία και ελευθερία. Και στο σχολείο και στην κοινωνία.
Εμείς δε θέλουμε να σταβλίζονται τα παιδιά 30-35 σε κάθε τάξη και να τρέχουν μετά-όσων οι γονείς αντέχουν- να κάνουν φροντιστήρια σε γνώσεις μασημένες για εξετάσεις του άγχους και του τίποτα. Να γιατί μιλάμε για 20 παιδιά στην τάξη.
Ναι, εμείς δεν αντιλαμβανόμαστε το σχολείο ως στρατώνα και παιδονομείο, αλλά ως κέντρο μορφωτικής διαδικασίας. Ναι, θέλουμε εκπαιδευτικούς χαμογελαστούς, αφιερωμένους στη δουλειά τους, με ανθρώπινο ωράριο και όχι απαξιωμένους υπαλλήλους που να μετριέται η δουλειά τους με το ρολόι και η προσφορά τους με το κιλό των δήθεν πιστοποιημένων περγαμηνών.
Ναι, εμείς λέμε καθαρά, ότι η μοναδική δουλειά για τα παιδιά έως 18 χρονών, ελληνόπουλα και μεταναστόπουλα, είναι στο σχολείο τους. Να μάθουν τα «σύγχρονα» γράμματα. Η ειδίκευση, η τέχνη, η δεξιότητα πρέπει να αρχίζει μετά και πάντα σε ένα δημόσιο σύστημα.
Και όταν εμείς μιλάμε για δημόσιο σύστημα, εννοούμε δημόσιο και κοινωνικό σύστημα και όχι υπηρέτη και αρωγό για το ιδιωτικό συμφέρον.
Πράγματι, εμείς θέλουμε και διεκδικούμε δημοκρατία και συμμετοχή μέσα στην τάξη και στους συλλόγους εκπαιδευτικών και θεωρούμε αναχρονισμό την αναβίωση ενός σύγχρονου επιθεωρητισμού, μέσω του ιδεολογήματος της "αξιολόγησης’’.
Βεβαίως και δε βλέπουμε την παιδεία και το σχολείο, ούτε ως προθάλαμο των εισαγωγικών, ούτε ως πεδίο εκγύμνασης και προετοιμασίας για την εργασία. Αλλά με ένα αυτοτελή απελευθερωτικό ρόλο.
Πρέπει να απολογηθούμε για αυτό μήπως;
Στην Ελλάδα του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα, του Ηράκλειτου και του Δημόκριτου, των φιλοσόφων, των επιστημόνων, των στοχαστών, του θεάτρου και της ποίησης, πρέπει να αισθανόμαστε ένοχοι, επειδή θέλουμε καθολική μόρφωση για όλους, με πρόσβαση και στο πανεπιστήμιο;
Αυτή η αντίληψη για το σχολείο και την παιδεία, είναι ισχυρή και θα βγει νικητής στον αγώνα ζωής και θανάτου που δίνεται σήμερα ενάντια στο σύγχρονο σκοταδισμό των μνημονιακών κυβερνήσεων, στην εποχή του αχαλίνωτου ολοκληρωτικού καπιταλισμού.
Και είναι ισχυρή ακριβώς επειδή ταυτόχρονα συνδέεται με μια άλλη αντίληψη για την εργασία και την κοινωνία.
Είναι, γιατί εμείς θέλουμε ουσιαστική και αξιοπρεπή εργασία και για όλο τον κόσμο. Χωρίς τον εφεδρικό στρατό της ανεργίας, για να πεινάμε οι μισοί και να εκβιάζονται οι υπόλοιποι. Αλλά με μείωση ωρών εργασίας για όλους
Είναι, γιατί θέλουμε σταθερή απασχόληση, με ενιαίες για όλους εργασιακές σχέσεις, που δε θα θυμίζουν τον «μεγάλο αδελφό».
Είναι, γιατί θέλουμε μια κοινωνία, παραγωγή και οικονομία που να αναπτύσσονται για να θρέψουν το λαό μας και όχι για να ταΐζεται ο Μολώχ του κέρδους ή να πληρώνεται ένα τοκογλυφικό χρέος.
Να βγάζει πλούτο που να τον μοιράζει σε αυτούς που μοχθούν.
Αυτός ο πλούτος που παράγουμε με τα χέρια μας και το μυαλό μας, μαζί με τη δίκαιη μοιρασιά του, φτάνει και παρά-φτάνει για ανθρώπινους μισθούς, τουλάχιστον διπλάσιους, όχι μόνο για τους καθηγητές, αλλά για όλο τον κόσμο της δουλειάς, μαζί και για αυτούς που σήμερα είναι στην ανεργία.
Για αυτή την Ελλάδα, για αυτή την κοινωνική προοπτική αγωνιζόμαστε.
Είναι χρέος μας.
Είναι χίλιες φορές ποιο δίκαιο, σωστό, ηθικό και χρήσιμο, από τη βρώμικη δουλειά των κυβερνώντων. Αυτών που απλά συνεργούν και εκτελούν παραγγελίες των επιχειρηματιών, των εφοπλιστών, της ΕΕ, των υπαλληλίσκων με τα γκρίζα κοστούμια της τρόικα.
Αυτό είναι το δικό μας όραμα. Το δικό τους ποιο είναι;
Μισός στίχος της Λίνας Δημοπούλου (Μικρασιάτικο - 1993), το αποδίδει μια χαρά: ‘’ανθρωπόμορφοι λεφτάδες,
αναλφάβητοι σκυλάδες’’
Με τους (ελαχιστότατους) πρώτους, καβάλα στους δεύτερους φυσικά.
Μας λένε: «Μα που ζείτε; Αυτά δε χωράνε στη σημερινή εποχή, στο σημερινό κόσμο του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού, της μάχης της ανταγωνιστικότητας και της αρχής "το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό’’ ».
Συγνώμη, αλλά αυτό είναι δικό τους πρόβλημα! Και της άθλιας κυβέρνησής τους και όλης της εξουσίας τους που στηρίζεται στο ψέμα και τη βία.
Αν δε χωράνε τα ωραία και τα σωστά πράγματα στον κόσμο τους, τόσο το χειρότερο για τον κόσμο τους! Αυτόν που θέλουν να στήσουν πάνω στις προσδοκίες μας και τις ζωές μας. Τσαλακώνοντας τα όνειρα των μαθητών και των νέων.

Τη συνενοχή μας δεν θα την έχουν!
Και κάτι ακόμη:
Πάνω σε αυτό, πράγματι δε μπορούμε, ούτε θέλουμε και δε θα κάνουμε καμία συμφωνία μαζί τους.
Μέχρι που θα φτάσουμε;
Μέχρις εκεί που θα αντέξει η αναπνοή μας.
Αλλά λογαριασμό στους τυράννους και τα θλιβερά παπαγαλάκια τους, δε θα δώσουμε. Ούτε στους συνηγόρους του διαβόλου και τους κήρυκες της ήττας, που δήθεν θέλουν να μας προφυλάξουν από την απογοήτευση.

Μεταξύ μας θα λογαριαστούμε, κοιτάζοντας ο ένας τον άλλο στα μάτια.
Πηγή:αριστερό blog

Όπου γίνεται ένας αγιασμός, ξεκινάει μια απεργία

Με τον καθιερωμένο αγιασμό ξεκίνησε χτες η φετινή σχολική χρονιά και θα συνεχιστεί με την καθιερωμένη απεργία των εκπαιδευτικών. Υπάρχει ένα πρόβλημα με τον αγιασμό τα τελευταία χρόνια, αφού προκαλεί πολλά προβλήματα στα σχολεία. Προτείνω να καταργήσουμε τον αγιασμό για να πάνε όλα καλά.

Χτες μοιράστηκαν βιβλία στους μαθητές, αν και οι μαθητές θα προτιμούσαν να τους μοιράσουν χρήματα γιατί το χαρτζιλίκι έχει μειωθεί αισθητά.

                      

Πάντως, πολλοί μαθητές πούλησαν ήδη τα βιβλία τους, για να έχουν λεφτά για καφέ και τσιγάρα.
Οι μαθητές δήλωσαν στα ΜΜΕ πως είναι υπέρ της απεργίας των εκπαιδευτικών γιατί δεν πηγαίνουν σχολείο και θα μπορέσουν να κάνουν καμιά δουλειά του ποδαριού ή καμιά ληστεία, για να βοηθήσουν τους γονείς τους που τα φέρνουν δύσκολα βόλτα.

Επίσης, πολλοί μαθητές πιστεύουν πως το σχολείο είναι άχρηστο επειδή σου φουσκώνει επί 12 χρόνια τα μυαλά πως θα μπορέσεις να γίνεις ένας ελεύθερος και αξιοπρεπής άνθρωπος, και στο τέλος καταλήγεις να γίνεσαι δούλος όπως οι γονείς σου.

Μήνυμα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς έστειλε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, και τους καλεί να γίνουν μια γροθιά, να συγκρουστούν βίαια με τις δυνάμεις καταστολής, και να ανατρέψουν τα Μνημόνια και το πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο.

Στο μήνυμά του, ο Αρχιεπίσκοπος ζητάει από μαθητές και εκπαιδευτικούς να έχουν πάντα στο μυαλό τους τον Χριστό και τονίζει πως με την βοήθεια του Θεού θα τους γαμήσουμε την Παναγία.

Η τεχνική παιδεία και πάλι θύμα

  • Titsa Tsimara
    Κάθε υπουργός Παιδείας, στη συνήθως βραχύχρονη θητεία του, φιλοδοξεί να κάνει μια μακρόπνοη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης. Να γίνει Ελευθέριος Βενιζέλος ή Ε. Παπανούτσος. Συνήθως κάθε τέτοια μεταρρύθμιση ακυρώνει ή στρεβλώνει ή επικαλύπτει ή αγνοεί την προηγούμενη, η κατάσταση ισορροπεί ασταθώς για δυο-τρία χρόνια, και ύστερα έρχεται άλλος Μέγας Μεταρρυθμιστής και τα αλλάζει όλα. Ο νυν υπουργός (και για πόσο ακόμη;) Κων. Αρβανιτόπουλος φιλοδοξεί να υπερβεί κάθε προκάτοχό του, σε προχειρότητα και ζημιές, εντός μόλις ενός έτους. Αγαπημένο θήραμα του υπουργού είναι η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Μέσω του σχεδίου Αθηνά κατήργησε και συγχώνευσε δεκάδες τμήματα ΤΕΙ, εν μέρει εξυγιαίνοντας μια νοσηρή πελατειοκεντρική δομή, αλλά στην πορεία τα πελατειακά δίκτυα, οι τοπικοί πολιτικοί και άλλες δυνάμεις αναίρεσαν πολλές από τις συγχωνεύσεις, άλλες ορθώς και άλλες όχι. Όποιο ΤΕΙ είχε ισχυρό λόμπι, κέρδιζε, όποιο δεν είχε λόμπι, έκλεινε. Στο τέλος, θύμα ήταν η ανώτατη τεχνική εκπαίδευση, με περικοπή χιλιάδων σπουδαστικών θέσεων και υποβάθμιση πολλών ειδικοτήτων, όπως π.χ. οι τουριστικές. Αντιθέτως, δεν περικόπηκαν θέσεις στα ΑΕΙ• οι περίφημες σχολές διορισμού παρέμειναν λίγο-πολύ άθικτες. Είχαμε επισημάνει τότε ότι η αναδιάρθρωση των ΑΕΙ-ΤΕΙ θα έπρεπε να έπεται, και όχι να προηγείται, ενός εθνικού σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης. Τουλάχιστον, να συμβαδίζει. Δυστυχώς, όχι μόνο δεν υπάρχει εθνικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης, αλλά και η εκπαίδευση, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια, ταλαιπωρείται άνευ στρατηγικής και οράματος. Τα λύκεια, τα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια συστελλο-διαστέλλονται, μεταμορφώνονται, μετακομίζουν, καταργούνται, παιδιά και γονείς βασανίζονται και αιμορραγούν οικονομικά, και κανείς δεν γνωρίζει πού πάει, πού θα φτάσει, τι γράμματα θα μάθει, τι δουλειά θα κάνει, αν θα βρίσκει δουλειά. Τελευταία πράξη σε ένα ασυνάρτητο έργο που δεν έχει τελειώσει ακόμη, το μεταρρυθμιστικό πλήγμα στα επαγγελματικά λύκεια (ΕΠΑΛ). H απόλυση 2.000 εκπαιδευτικών από τα ΕΠΑΛ και η κατάργηση 50 ειδικοτήτων οδηγεί αφεύκτως σε αδιέξοδο περίπου 15.000 μαθητές και τις οικογένειες τους. Οι μαθητές αυτοί, που θα πάνε το φθινόπωρο στη Β’ και στη Γ’ Λυκείου, μένουν χωρίς ειδικότητα, εφόσον ακολουθούσαν τον πολυπληθή κλάδο των επαγγελμάτων Υγεία-Πρόνοιας, τις Γραφικές Τέχνες, την Κομμωτική και την Αισθητική. Θα αναγκαστούν είτε να αλλάξουν ειδικότητα είτε να πάνε στο Γενικό Λύκειο. Είτε να συνεχίσουν σε ιδιωτικά σχολεία, με δίδακτρα 3 έως 6 χιλιάδες ευρώ. Υποτίθεται ότι το μεταρρυθμισμένο ΕΠΑΛ θα ανακοινωθεί αργότερα• προς το παρόν καταργούνται υπάρχοντα. Φοβούμεθα όμως ότι δεν υπάρχει σχέδιο βελτίωσης, υπάρχουν μόνον βεβιασμένες δημοσιονομικές περικοπές, με θύμα τα νιάτα και τη χώρα. Σαν την ΕΡΤ: πρώτα η βίαιη κατάργηση, η απόλυση όλων, κι ύστερα βλέπουμε. Φοβόμαστε ότι η βεβιασμένη νομοθέτηση τέτοιων κατεδαφίσεων χωρίς άμεση δημιουργία νέων ελπιδοφόρων δομών, χωρίς σαφές όραμα για το ποια παιδεία και ποια χώρα επιδιώκουμε, μπορεί να οδηγεί σε ιστορικά σφάλματα με επικίνδυνες επιπτώσεις. Αυτό δείχνει η βάναυση μεταχείριση όχι μόνο του συμβολικού κεφαλαίου, όπως στην ΕΡΤ, αλλά και του πιο πολύτιμου ανθρώπινου κεφαλαίου, της νεολαίας. Με τη νεανική ανεργία στο εφιαλτικό 60% κανείς δεν νομιμοποιείται να πειραματίζεται και να αυτοσχεδιάζει. Ο υπουργός, ως καθηγητής πολιτικής επιστήμης, ας αναλογιστεί ποιες ήταν οι πρώτες ενέργειες του Ιωάννη Καποδίστρια στο νεοσύστατο κράτος: ίδρυσε «χειροτεχνεία», τεχνικά σχολεία. Είχε ένα όραμα προκοπής για την Ελλάδα.