Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014

Αυταπάτες


https://galaxyarchis.wordpress.com/2014/12/04/romanos/

Το προηγούμενο κείμενο, με αφετηρία την απεργία πείνας του Νίκου Ρωμανού (αλλά και τον συντρόφων του), δεν αφορούσε τον ίδιο τον απεργό πείνας, αλλά τη γενικότερη κοινωνική σήψη που αναδύεται, κάθε φορά που προκύπτει ένα τέτοιο ή παρόμοιο γεγονός. Τώρα όμως θα σταθώ ειδικά στον αγώνα του Ρωμανού και ιδιαίτερα σε εκείνες τις αυταπάτες και στρεβλώσεις που αναπτύσσονται είτε από ρομαντισμό, είτε από απογοήτευση, είτε από οργή.

   


Ο Ρωμανός δεν είναι ελεύθερος παρά μόνο στο πνεύμα. Δοκίμασε να ζήσεις μόνος ή ακόμη χειρότερα με δύο τρεις ακόμη σε ένα χώρο 3×3 για παραπάνω από λίγες ώρες. Δοκίμασε να βάλεις στον εαυτό σου (ούτε καν να στο ορίσει κάποιος υπάλληλος του κράτους) τον περιορισμό του προαυλισμού για κάποιες ώρες την ημέρα. Συγκεκριμένες. Και μόνο σε ένα σημείο. Πόσο νομίζεις ότι θα αντέξεις πριν σπάσεις; Όχι. Αυτό είναι το αντίθετο της ελευθερίας. Η φυλακή είναι η απόλυτη ανελευθερία και ο μακρόχρονος εγκλεισμός είναι ίσως και χειρότερος από τον ίδιο το θάνατο. Ειδικά για ανθρώπους που δεν αντέχουν τον περιορισμό. Ειδικά για εκείνους που είναι πράγματι ελεύθερα πνεύματα. Όπως, πιθανότατα, ο Ρωμανός.

Ο Ρωμανός δεν αγωνίζεται για εμένα κι εσένα. Αγωνίζεται για τον εαυτό του και τις ιδέες του. Δεν έχει υπέρτερα (και δεν θα μπορούσε να έχει) αιτήματα με την απεργία που κάνει. Η σκληρή απεργία πείνας του Ρωμανού έρχεται πρακτικά αντιμέτωπη με την ίδια την ανθρώπινη φύση. Πέρα από το αξιοθαύμαστο της υπέρβασης, η ηρωοποίηση της επιλογής του ή -από την άλλη πλευρά- η απαξίωσή της με όρους χυδαίους, όπως «τζάμπα μαγκιά», «εκβιασμός» κ.λπ., αποκαλύπτουν μόνο τα ελλείμματα τρίτων. Με αφετηρία την, πράγματι πέρα από τα ανθρώπινα πλαίσια, μάχη του Ρωμανού, η αλληλεγγύη δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στην στήριξη των αιτημάτων του, αλλά να αποτελεί βάση για τη συνεχή -και όχι αποσπασματική- προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για όλους, την ελευθερία και την αυτονομία. Προφανώς και δεν είναι οι «φοιτητικές άδειες» του Ρωμανού το ζήτημα.

Ο αγώνας του Ρωμανού δεν είναι για τη φοίτηση στο πανεπιστήμιο. Αρκετά με τις πολιτικά ορθές ανοησίες -κατά κύριο λόγο της κοινοβουλευτικής Αριστεράς- για το «δικαίωμα στη μόρφωση». Ο Ρωμανός επιδιώκει, όπως κάθε κρατούμενος, λίγες στιγμές ελευθερίας που του παρέχει το ίδιο το σύστημα. Ακριβώς γιατί είναι ανελεύθερος.

Ο Ρωμανός δεν πρέπει και δεν μπορεί να υποστεί μόνιμη βλάβη, ή και να πεθάνει. Όσοι προσδοκούν ενδόμυχα κάτι τέτοιο, σκεπτόμενοι ότι έτσι θα κινητοποιηθεί η κοινωνία και θα βγει στους δρόμους, είναι χειρότεροι ανθρωποφάγοι ακόμη και από τα μικροαστικά καθάρματα που χλευάζουν το Ρωμανό και τους γονείς του. Το οργανωμένο Κράτος από την άλλη οφείλει να προστατέψει την υγεία του. Όχι με πυγμή (υποχρεωτική σίτιση), αλλά με απόλυτο σεβασμό στην ανθρώπινη υπόσταση. Βέβαια, το τελευταίο είναι προφανώς μία ακόμη αυταπάτη. Το Κράτος θα απαντήσει με το μόνο τρόπο που συμπεριφέρεται κάθε εξουσία. Ακόμη κι αν αποφασίσει να τον σώσει (άποψή μου είναι ότι το έχει αποφασίσει ήδη), η Κυβέρνηση θα το κάνει μόνο για να αποδείξει στους υπηκόους ότι «δεν μασάει σε τσαμπουκάδες». Κανένας σεβασμός ούτε στον Άνθρωπο ούτε στη ζωή.

Ο λεγκαλισμός δεν έχει καμία θέση στην απεργία πείνας του Ρωμανού. Όσοι επιχειρούν να υπερασπιστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα του απεργού (κατά κύριο λόγο δηλαδή το δικαίωμα στην ελευθερία) είναι ανούσιο και τελικά αδιέξοδο να επικαλούνται το νόμο. Ο νόμος αλλάζει, ανάλογα με τις κεντρικές επιλογές της εξουσίας. Ακόμη και στα όρια του νόμου ή και εντελώς αντιθεσμικά, το Κράτος θα επιδείξει και σκληρότητα και εκδικητικότητα, νομιμοποιώντας σε κάθε περίπτωση τις επιλογές της. Διαθέτει και το πεπόνι και το μαχαίρι. Κάτι που ξεχνούν όσοι καταφεύγουν στη νομική πλευρά αυτών των υποθέσεων. Αφήστε το νόμο για τους δικηγόρους και τα δικαστήρια. Τα ανθρώπινα δικαιώματα και η ελευθερία υπερασπίζονται είτε εντός, είτε -και κυρίως- εκτός του νόμου.

Δεν έχει καμία σημασία η ψυχική κατάσταση του Ρωμανού. Η «ψυχολογικοποίηση» των πράξεων του Ρομανού είναι ένα εύκολο, αλλά επικίνδυνο μονοπάτι, που επιλέγουν να ακολουθήσουν υποστηρικτές αλλά και πολέμιοί του. Ναι, έχει υποστεί τεράστια ψυχολογική και σωματική βία -με αποκλειστικά υπεύθυνο το Κράτος- για τα είκοσί του χρόνια. Πόσοι άνθρωποι στην ηλικία του έχουν βιώσει τη δολοφονία φίλου τους από κρατικό ένστολο υπάλληλο; Πόσοι έχουν κουβαλήσει το φέρετρό του; Πόσων τα πρόσωπα έχουν παραμορφωθεί από το ξύλο και τις γροθιές αστυνομικών; Αντίστοιχα, πόσοι πιτσιρικάδες έχουν κρατήσει καλάσνικοφ με απόφαση να ληστέψουν τράπεζα με κίνδυνο τη ζωή τους και τη ζωή των άλλων; Καμία σημασία όμως δεν έχουν όλα αυτά. Αφορούν την ψυχοσύνθεση του ίδιου του Ρωμανού και όχι για την εξαγωγή ευρύτερων συμπερασμάτων, απλά βολικών για τον καθένα.

H ουσία βρίσκεται στο σύστημα σωφρονισμού και τα δικαιώματα των κρατουμένων. Μία κατάσταση ανελευθερίας που μπορεί να βρεθεί ανά πάσα στιγμή ο καθένας μας στο πλαίσιο ενός οργανωμένου Κράτους με ρευστό δικαιϊκό σύστημα που δεν έχει κανέναν ενδοιασμό να δείξει το πιο σκληρό του πρόσωπο όταν κρίνει ότι απειλείται.

Zaphod

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΙΣ....ΡΙΖΕΣ !!!





                 
Την ίδρυση κόμματος, με το όνομα "Ρίζες", ανακοίνωσε σε συνέντευξή του, σε ένα πρωινάδικο της τηλεδημοκρατίας μας, o έκπτωτος γενικός γραμματέας της κυβέρνησης και αόρατη χείρ του Φον Αντωνάκη που παριστάνει τον πρωθυπουργό.



Όπως είπε, το νέο κόμμα θα το φτιάξει "μαζί με τις ένοπλες δυνάμεις, την αστυνομία και την εκκλησία" και έσπευσε μάλιστα να κατονομάσει διάφορα πολιτικά σκύβαλα που αναμένεται να συμπλεύσουν μαζί του στα βρωμιάρικα νερά του πολιτικού μας βούρκου.

       

Για το μέρος της αστυνομίας στην οποία θα στηρίζεται το βρωμερό αυτό πολιτικό οικοδόμημα τα γνωρίζουμε, γιατί... τα ακούσαμε στο ραδιόφωνο τις προάλλες και μείναμε άναυδοι.


Για το μέρος της εκκλησίας στην οποία θα στηρίζεται, επίσης γνωρίζουμε, αλλά αυτά τα είχαμε καταλάβει από παλιά.

Για το μέρος των ενόπλων δυνάμεων που έλκεται από την πατριδοκαπηλία, όπως την πωλούν οι διάφοροι πολιτικοί σαλτιμπάγκοι του αυτού βεληνεκούς, δεν γνωρίζουμε πολλά πράγματα, αλλά ευλόγως υποθέτουμε ότι είναι όλοι αυτοί οι επίορκοι στρατιωτικοί που επιμένουν να παραλαμβάνουν άρματα μάχης χωρίς πυρομαχικά ή υποβρύχια που γέρνουν, όταν συνοδεύονται από γιορτινούς μποναμάδες –κάτι τιποτένιους σαν εκείνους τους, αλήστου μνήμης, συνταγματάρχες της δεκαετίας του ’60…



Κι έτσι καταλήγουμε πάλι στα ίδια συμπεράσματα, τα περσινά και τα προπέρσινα… 

Ο θάνατος δε νοικιάζεται..



EVA
πριν λίγη ώρα ο υπουργός Αθανασίου βγήκε στο σκαι κ επιμένει στις θέσεις του.......τα δολοφονικά τους κίνητρα είναι πλέον ξεκάθαρα....


Άκουγα τον Αθανασίου πριν λίγο και τις πάσες που του έδιναν Λυριτζής, Οικονόμου, Μπάμπης.Καταδικάζουν σε θάνατο τον Ρωμανό για τις ιδέες του, μόνον! Τον τρέμουν! Έφτασαν στο σημείο να τον συγκρίνουν με τον δολοφόνο του Φύσσα, ο Ρωμανός δεν σκότωσε κανέναν. 

Καταπατούν το τεκμήριο της αθωότητας και πριν δικαστεί τον βαφτίζουν τρομοκράτη. Αλήθεια οι λαλίστατοι δικαστικοί όταν πρόκειται για τα αναδρομικά τους τι λένε για αυτό;
Κρύβονται πίσω από τον νόμο, λες κι οι ίδιοι δεν γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους νόμους και συντάγματα, για να τον εκδικηθούν.
Να τον τιμωρήσουν και να τον εκδικηθούν γιατί διεκδικεί με οποιοδήποτε κόστος τα δικαιώματά του.
Για το ελεύθερο φρόνημά του τον τιμωρούν, όχι για τις πράξεις του.


Φυλακή


Η δοκιμασία της μεγάλης πλειοψηφίας των νέων στη χώρα μας είναι και θα είναι για καιρό δυσβάσταχτη. Όσο κι αν ελαφρύνει με μια κυβέρνηση της αριστεράς. Ας μη γίνει αβάσταχτη. Όσοι μπαίνουμε σε τάξεις κι αμφιθέατρα γνωρίζουμε καλά πόσο δύσκολο είναι πλέον να πείσεις αυτή τη γενιά να συγκεντρωθεί στα γράμματα και στον πολιτισμό, στο πραγματικό παιχνίδι και στον πραγματικό έρωτα. Να μην εγκαταλείψει, να μην εγκαταλειφθεί κάπου μεταξύ αναχωρητισμού στην εικονική πραγματικότητα και εκφασισμού από μια πραγματικότητα βίας. Κι αν αυτή η νεολαία δυσκολεύθηκε να μην τα παρατήσει μετά το θάνατο ενός μαθητή (Γρηγορόπουλος) τον Δεκέμβρη του 2008 από σφαίρα της εξουσίας, πως θα αντέξει το Δεκέμβρη του 2014 το θάνατο από μια ανάλγητη (και ακραία απονομιμοποιημένη πλέον) εξουσία και ενός φίλου του (Ρωμανός);

Ο φίλος αυτός πρέπει να ζήσει και να γίνει αυτό που διεκδικεί, φοιτητής. Η δοκιμαζόμενη νεολαία μας έχει απόλυτη ανάγκη το συμβολισμό ενός περάσματος από το νεκρό μαθητή Γρηγορόπουλο στον ζωντανό φοιτητή Ρωμανό. Γι αυτό το αίτημα του Ρωμανού πρέπει να ικανοποιηθεί. Κι ας υπενθυμίσω εδώ τη δέσμευση-διαθεσιμότητα του πανεπιστημίου να εκπαιδεύει στην δημοκρατία, να ερευνά τρόπους αναβάθμισής της. Με τον Ρωμανό ζωντανό και φοιτητή θα έχουμε όλοι τις ευκαιρίες μας. Ο Ρωμανός, οι καθηγητές του, η δημοκρατία. Ας προσπαθήσουμε, για το Ρωμανό και τη δοκιμαζόμενη γενιά του, για όλες και όλους μας. Εκεί που μπορούμε στη συγκεκριμένη περίπτωση να προσπαθήσουμε, δηλαδή στο πανεπιστήμιο. Στο νεκροταφείο δεν μπορούμε.



η δική σου ζωή «απέρριψε» το δικαστήριο
03/12/2014

Σκοτώνουν έναν άνθρωπο για να δείξουν ότι είναι πιο δυνατοί.
Δεν μάχονται αυτόν.
Εσένα θέλουν να τσακίσουν.
Θέλουν να σου αποδείξουν πως ό,τι και αν κάνεις είσαι χαμένος.
Και αν το παρακάνεις είσαι νεκρός.

Σου λένε αν φύγεις από τον κύκλο θα χαθείς.
Στα όριά του μοναχά να γυροφέρνεις.
Εσένα, που σου πετάνε κάθε τέσσερα χρόνια μια κάλπη και νομίζεις ακόμη ότι είσαι ο «κυρίαρχος λαός».

Εσένα που για τέσσερις δεκαετίες ψήφιζες δυο κόμματα και τώρα απορείς πως έφτασες ως εδώ.
Και ψάχνεις ένα τρίτο να έχεις να ψηφίζεις.

Ένας άνθρωπος προχώρησε τη μάχη απέναντί τους όσο δεν τα κατάφεραν όλοι οι αγανακτισμένοι, όλα τα κόμματα και οι οργανώσεις, όλα τα συνδικάτα και οι ενώσεις.

Για τα δικά μου πιστεύω,
με όσα έμαθα όλα αυτά τα χρόνια για το πως πρέπει να αγωνίζεσαι,
ο Ρωμανός τα κάνει όλα «λάθος».

Έχει όμως μέσα του τη δύναμη όσων μάθαμε να θαυμάζουμε στο πέρασμα των αιώνων.

Έχει το ήθος των αναρχικών Σάκο και Βαντσέτι απέναντι στους δικαστές τους.

Έχει τη δύναμη του ανώνυμου κομμουνιστή που βασανίστηκε στα ξερονήσια αλλά δεν έγινε «δηλωσίας».

Είναι ο «τρομοκράτης» Μπόμπι Σαντς του IRA αλλά και ο δημοκράτης, που έμεινε εκείνο το βράδυ στο Πολυτεχνείο, όταν οι άλλοι αποχωρούσαν.

Έχει κάτι από τη σπίθα στα μάτια του Γλέζου και του Σάντα, όταν κατέβαζαν τη σβάστικα.

Ελάχιστη σημασία έχει πλέον αν συμφωνείς με τις απόψεις και τις ιδέες τους και κυρίως με τα μέσα δράσης τους.
Ο Νίκος Ρωμανός και οι σύντροφοί του μας δίνουν μια τελευταία ευκαιρία.

Η θα σταθούμε στα πόδια μας ή θα συνεχίσουμε να σερνόμαστε.

Άρης Χατζηστεφάνου

Όχι με λόγια, μ’ έργα τ’ Άδικο πολέμα!
Κι όχι μονάχος! Με τα πλήθη συνταιριάσου!
Τ’ άδικο μ’ αίμα θρέφεται! Πνίξε το με αίμα.
Κι άμα θα σπάσουν οι αλυσίδες τ’ αδερφού,
η λεφτεριά η δικιά του θα ναι λεφτεριά σου,
κι ανάγκη πια δε θα χεις κανενός Θεού.

Κώστας Βάρναλης

φωτο/
Η εκδίκηση μας, θα είναι το γέλιο των παιδιών μας
Bobby Sands
Like ·  · 


Νίκος Καρούζος ‏@NikosKarouzos 

Η Άποψη Της Ηρεμίας http://j.mp/HApopsiTisHremias …

[ για τον #NRomanos ]


Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΗΡΕΜΙΑΣ

Πρωί-πρωί ξαστερωμένος απ’ τον ύπνο
― μια δικαίωση.
Στην εκκλησούλα των χωραφιών ειν’ απόμακρες
όλες εκείνες οι καταστροφές και πιότερο
οι πολύχρωμες.

Καμιά διεκδίκηση, καμιά δυτική θεραπεία.
Σα να με προσκάλεσαν οι πεθαμένοι
στις απρόσωπες σημασίες των θάμνων.
Ο θάνατος δε νοικιάζεται ― το ’μαθα ―
κι ο έρωτας φέρνει ψόφο στις ερινύες.
Θυμάμαι τώρα το νόμο να τρέφεται σ’ άλλη έκταση
τα τελευταία μου βήματα, τρία-τέσσερα,
σκεπασμέν’ από πυκνούς αιώνες
κι ο ήλιος να ’ναι πάντα το κέντρο της αποτυχίας
που χύνει σ’ άλλους κόσμους τις πράξεις και τα όνειρα
στους ανθρώπινους οχετούς ― έθνη και κράτη.



7000 αστυνομικοί επιστρατεύονται για την πορεία για τον Αλέξη Γρηγορόπουλο...
Ας κάνουμε τη δική μας αναλογία: 10 διαδηλωτές για 1 αστυνομικό...