Σάββατο 10 Μαΐου 2014

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ: Ευχαριστούμε το ΚΚΕ

Ευχαριστούμε το ΚΚΕ που μας δίνει την ευκαιρία να βάλουμε κάποια πράγματα στη θέση τους, με την ανακοίνωση του «Οι "Ριζοσπάστες ξανά" λένε την αλήθεια». Ευχαριστούμε και τους ψευδώνυμους υποστηρικτές της συγκυβέρνησης, που λένε, περίπου, τα ίδια πράγματα, παραποιώντας την αλήθεια.


            Είναι κατανοητό ότι οι πολιτικές μας θέσεις και η στάση φίλων και υποστηριχτών του ψηφοδελτίου μας να τους μπερδεύουν. Δεν είναι κατανοητή, ούτε αποδεχτή, η διαστρέβλωση θέσεων και το ψέμα.
1.      Οι «Ριζοσπάστες Ξανά» είναι αυτόνομη οργάνωση πολιτών, που αποτελείται από άτομα ποικίλης πολιτικής προέλευσης. Ουδέποτε κρύψαμε ότι ο βασικό κορμός του ψηφοδελτίου είναι μέλη και φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ και ότι ο υποψήφιος δήμαρχος προέκυψε από τις δημοκρατικές διαδικασίες του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως, τα δάχτυλα που έγιναν γροθιά δεν είναι όλα ίδια. Αυτό που μας ενώνει είναι τα κοινά συμφέροντα των μελών μας και του λαού, που είναι πολύ πιο σημαντικά από αυτά που μας «χωρίζουν», τις διαφορετικές απόψεις και ιδεολογίες.
2.      Αποτέλεσμα αυτής της ενότητας διαφορετικών ανθρώπων είναι η δημιουργία μιας Πολιτικής των Πολιτών, που υπερβαίνει τις κομματικές και πολιτικές διαφορές. Προϋπόθεση για την ανατροπή της αθλιότητας που βιώνουμε είναι η Ενότητα του λαού και σε αυτήν ανήκουμε και αυτήν υπηρετούμε.
3.      Ο καθένας μας έχει τη δική του άποψη, πιστεύει στη δική του πολιτική και όλοι μαζί συμφωνήσαμε να παραμερίσουμε όλα αυτά, επιλέγοντας και προτάσσοντας τα σημαντικά που μας ενώνουν: α) Απελευθέρωση Πολιτών, Δήμου και Κράτους, από το δόλιο χρέος. β) Εγκαθίδρυση (άμεσης) Δημοκρατίας, ώστε ο λαός να αποφασίζει, ενωμένος, για τις τύχες του και τη ζωή του. Από εκεί και πέρα, ο καθένας έχει την άποψη του και η Δημοκρατία (με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου) θα δώσει την απάντηση για το δρόμο που θα επιλέξει ο λαός, ώστε να επιτευχθούν αυτοί οι  δύο μεγάλοι στόχοι, που αφορούν το 90% του πληθυσμού.
4.      Κινούμαστε με τον τρόπο που κινήθηκε ο Ενωμένος, αποφασισμένος και αγανακτισμένος λαός στις πλατείες του 2011, όταν, από κοινού, το ΚΚΕ και οι στυλοβάτες του καθεστώτος τον λοιδορούσαν, τον χτυπούσαν και απείχαν. Δηλώσαμε ότι μας εμπνέει «η Διακήρυξη της Πλατείας Αργοστολίου», από την οποία το ΚΚΕ και οι εκπρόσωποι της τοπικής και κεντρικής συγκυβέρνησης απουσίαζαν. Εμείς ήμασταν παρόντες και δηλώνουμε συνεχιστές και υπηρέτες της μεγαλειώδους Ενότητας του εξεγερμένου λαού.
5.      Όταν κάποιοι προσπαθούν με ψέματα και παραποίηση γεγονότων και θέσεων να αντιμετωπίσουν τον «αντίπαλο», τότε κάτι δεν πάει καλά με όσα λένε:
 α) Οι ψευδώνυμοι (πλην, όμως, γνωστοί) στυλοβάτες της συγκυβέρνησης των Τραπεζιτών χρέωσαν στους «Ριζοσπάστες Ξανά» την άποψη μιας μερίδας μελών του ψηφοδελτίου μας για υποστήριξη συγκεκριμένου συνδυασμού στην Περιφέρεια. Τα μέλη μας που προέρχονται από το ΣΥΡΙΖΑ διαφωνούν. Και τα δύο μαζί, όπως και κάθε άλλη διαφορά μας,  δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο οι διαφορετικές απόψεις μας γίνονται Ενότητα στην πράξη. Όσοι σκέφτονται με κομματικές παρωπίδες δεν μπορούν να το κατανοήσουν.
β) Το ΚΚΕ, ψευδόμενο, ανακάλυψε ότι ο Μάκης Δημητράτος ήταν μέλος της «αμαρτωλής Αναπτυξιακής». Φυσικά, ούτε για μια στιγμή δεν ήταν μέλος της και την διάλυση της έχει καταγγείλει, ως παράδειγμα αποτυχίας και ανικανότητας όλων των διαπλεκόμενων και εμπλεκόμενων στη διοίκηση της.
γ) Το ΚΚΕ, όταν γράφει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ στήριξε Μιχαλάτο σε προηγούμενες εκλογές και το χρεώνει στους «Ριζοσπάστες Ξανά», κάνει ότι δεν γνωρίζει ότι ο Μάκης Δημητράτος αποχώρησε από τον ΣΥΡΙΖΑ, εξ αιτίας αυτής της απόφασης, για να επιστρέψει μετά τις εκλογές του 2012. Όταν το κόμμα έρχεται σε αντίθεση με τα συμφέροντα του λαού, εμείς ήμασταν και θα είμαστε με το λαό.
δ) Το ΚΚΕ, παραποιώντας τις θέσεις μας, γράφει ότι (ζητάμε) «πονηρά προστασία από τη «δόλια υπερχρέωση» για να υπονοήσει ότι ο λαός χρωστά τη «μη δόλια υπερχρέωση». Το «κατά του Μάαστριχτ και της Ε.Ε.» ΚΚΕ ουδέποτε είπε την αλήθεια στο λαό (όπως και όλα τα κόμματα): Ότι και η τελευταία δεκάρα που έχουμε στην τσέπη μας ή χρωστάμε οφείλεται στο γεγονός ότι το χρήμα είναι μονοπωλιακή ιδιοκτησία ιδιωτικών τραπεζών. Εξ αυτού του λόγου, εμείς θεωρούμε ότι το σύνολο του χρέους πολιτών και κράτους είναι δόλιο, ψεύτικο και προϊόν κατασκευασμένης υπερχρέωσης. Άλλοι είναι οι «πονηροί». Αυτό εμείς το λέμε Πολιτική των Πολιτών (και όχι των κομμάτων) και διεκδικούμε την απελευθέρωση πολιτών και Πατρίδας από το δόλιο χρέος. Θέλουμε το χρήμα, είτε ευρώ είτε δραχμή ή ότι άλλο, να γίνει, με κοινή συμφωνία, δημόσιο εργαλείο, δημοκρατικά διαχειριζόμενο. Έτσι, όπως το είπε ο Αριστοτέλης και όπως γινόταν στις δημοκρατικές πόλεις της αρχαίας Ελλάδας (Ας ανατρέξετε στην ιστορία των «Ξύλινων τειχών» του Θεμιστοκλή, για να δείτε πώς η Εκκλησία του Δήμου διαχειριζόταν και αποφάσιζε τι πρέπει να γίνει με το ασήμι και το νόμισμα που παρήγαγε το Λαύριο).
Αν δεν έλεγαν κάτι τέτοια δεν θα ήταν ΚΚΕ. Δεν θα ήταν στυλοβάτες μιας απάνθρωπης συγκυβέρνησης.
Προχωράμε με αυτά που μας ενώνουν. Στην Κεφαλονιά, οι Ριζοσπάστες γράφουν, ξανά, Ιστορία. 

γραφείο τύπου
ΜΠΟΖΑΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

Οι δημοτικές εκλογές τον καιρό της κρίσης και η σημασία τους για τους ανθρώπους της εργασίας



Titsa Tsimara
·
Στην Κεφαλονιά παρά τις θετικές ιδιαιτερότητες και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα η ανεργία ξεπέρασε το 25% του ενεργού πληθυσμού. Η καθίζηση των μισθών και των συντάξεων κατά 30-48% και η εκτίναξη της ανεργίας στο παραπάνω ποσοστό είχε αποτέλεσμα την τεράστια πτώση της τοπικής ζήτησης στα καταστήματα του νησιού.
Η πτώση της κατανάλωσης και η αδυναμία της πλειοψηφίας να επιβιώσει αξιοπρεπώς οδήγησε σε κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων και σε καθίζηση ολόκληρων κλάδων. (πχ η οικοδομή και οι κατασκευές κατάντησαν ξεχασμένη ιστορία )

Κάποιοι που θεωρούν την μνημονιακή πολιτική «αναγκαίο κακό για το καλό όλων μας» περιμένουν επενδύσεις να εισρεύσουν .Μεγάλες επενδύσεις από τις οποίες νομίζουν ότι θα ωφεληθούν οι κάτοικοι του νησιού. Οι μισθωτοί και οι επαγγελματίες.

Ανόητες προσδοκίες γιατί οι επενδυτές των ονείρων τους είναι σιγουράντζες που θα έρθουν μόνο όταν θα μπορούν να πατήσουν πάνω στην πλήρη εξαθλίωσή μας και να ληστέψουν τους υπάρχοντες πόρους δηλαδή το παρόν, το παρελθόν και το μέλλον μας.

Θα έρθουν μόνο όταν θα μπορούν να τα πάρουν όλα τζάμπα.

Και θα έρθουν σαν άγριοι ανταγωνιστές όσων επαγγελματιών και μαγαζιών θα έχουν απομείνει.

Οι συντηρητικές και καταστροφικές αυτές πεποιθήσεις θα εκφραστούν και στις δημοτικές εκλογές. Οι συνδυασμοί τους προτείνουν προσαρμογή και όσοι αντέξουμε.
Κάποιοι μπορεί να μιλάνε για πιο αποτελεσματική διαχείριση, πιο πολλή διαφάνεια όχι στο ρουσφέτι κλπ.

Όμως το πρόβλημα δεν είναι μόνο ή κυρίως η κακοδιοίκηση οι αστοχίες και τα ρουσφέτια.
Είναι ολόκληρο το πλέγμα πολιτικών αντιλήψεων και ισχυρών οικονομικών συμφερόντων που μας έφερε ως εδώ και πρέπει να ανατραπεί.

Και αυτό προϋποθέτει πρόγραμμα για τις ανάγκες των πολλών που θα συνεγείρει. Που διαμορφώνεται και θα διαμορφώνεται συνεχώς δημοκρατικά στην αντίθετη από την τωρινή κατεύθυνση. Πρόγραμμα που απαντάει και στην αδιαφάνεια και κακοδιοίκηση αλλά, επιπλέον, προχωράει και στην υλοποίηση μιας νέας κοινωνικής συνεννόησης όλων των ανθρώπων της εργασίας.

Οι άνθρωποι της πλήρους προσαρμογής -υποταγής θα μας αντιτείνουν ότι αυτά δεν μας αφορούν, ότι δεν είναι αρμοδιότητα της δημοτικής αρχής και άλλα τέτοια.

Οι συνέπειες όμως των μνημονιακών επιλογών είναι ζωντανή πραγματικότητα που πρέπει να την αλλάξουμε διευρύνοντας τις αρμοδιότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης. Να εφεύρουμε τρόπους πέρα από τα συνήθη ευχολόγια και την ανέξοδη κατανόηση των συντηρητικών .

Είναι παραπάνω από σαφές, είναι επιτακτική ανάγκη για όλους τους ανθρώπους της εργασίας να αλλάξουν τα πράγματα.

Η Δημοτική κίνηση «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ » δίνει αυτήν την προοπτική .


   

Και διαφάνεια και δημοκρατικές διαδικασίες και συνεχής συμμετοχή των πολιτών αλλά και ρεαλιστική προοπτική ανατροπής εκεί που οι άλλοι υπεκφεύγουν γιατί εν τέλει έχουν αποδεχθεί την κατάσταση.
Είναι λοιπόν ανάγκη για τις ανάγκες των πολλών τις ανάγκες του κόσμου που πασχίζει να ζήσει από την εργασία του, είναι κοινωνική ανάγκη η υπερψήφισητου συνδυασμού
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ

"ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ":ΠΟΛΙΤΙΚΉ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ.‏

ΠΟΛΙΤΙΚΉ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ


ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ


          Οι «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ» είναι μία ανοιχτή δημοκρατική και αυτοδιοικητική οργάνωση πολιτών που σκοπό έχει την απελευθέρωση των Κεφαλλήνων από τα μεθοδευμένα και δόλια χρέη, την καθοδηγούμενη φτώχια και την πολιτισμική, πολιτική και οικονομική εξάρτηση που μας οδηγούν σε μία, δίχως επιστροφή και τέλος, κατάσταση δουλοπαροικίας και ανθρωπιστικής καταστροφής.   
            Οι άνθρωποι που συναποτελούν την οργάνωση προέρχονται και είναι  συνέχεια των μεγάλων κινημάτων πολιτών, που εμφανίστηκαν στην Κεφαλονιά και την Ελλάδα, μετά το 2010, αντιδρώντας στις πολιτικές της Παγκόσμιας Αυτοκρατορίας των Τραπεζιτών και της Ύπατης Αρμοστείας αυτών, που εδρεύει στην Αθήνα.
            Οι βασικές αξίες της κίνησης εμπνέονται από την Αρχαία Ελληνική Δημοκρατία, τον Ρήγα Φεραίο, την Ελληνική Επανάσταση, το Επτανησιακό Ριζοσπαστικό Κίνημα (1797-1864), την Εθνική Αντίσταση(1940-44), την αντίσταση και τον ριζοσπαστισμό του καιρού μας, όπως εκφράζεται από τις Πρωτοβουλίες πολιτών για την Απελευθέρωση της Πατρίδας και των Πολιτών  της. Ειδική μνεία γίνεται στη Διακήρυξη των «αγανακτισμένων» της Πλατείας Αργοστολίου, τη «Διακήρυξη που σκοτώνει», όπως αυτή έγινε γνωστή στο πανελλήνιο. 
            Παραμερίζοντας ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές, αυτό που μας ενώνει είναι το συμφέρον του καθενός και το κοινό συμφέρον των ανθρώπων της πατρίδας. Η Διακήρυξη μας αποτελεί Πρόσκληση προς όσους νιώθουν και είναι «οφειλέτες». Είναι Πρόσκληση προς όσους αισθάνονται ότι οφείλουν στον εαυτό τους, στα παιδιά τους, στον διπλανό τους, την Ιστορία και την Πατρίδα.
           
            Οι «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ» συγκροτούν δημοτικό συνδυασμό, συμμετέχουν στις δημοτικές εκλογές, και στηρίζουν την επιλογή των μελών του ΣΥΡΙΖΑ Κεφαλονιάς και την υποψηφιότητα του Μάκη Δημητράτου για τον Δήμο Κεφαλονιάς, τον Δήμο των Κεφαλλήνων.   Αυτά που μας ενώνουν, το συμφέρον του καθενός μας, είναι περισσότερα από τις ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές που μας χωρίζουν.
            Οι «Ριζοσπάστες Ξανά» είναι οι άνεργοι, οι άποροι, οι οφειλέτες, οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που με οργανωμένο τρόπο οδηγήθηκαν και οδηγούνται στην οικονομική συρρίκνωση, στην απαλλοτρίωση περιουσιών και ζωών, στην φτωχοποίηση και την εξαθλίωση. Οι «Ριζοσπάστες Ξανά» είναι όλοι οι άνθρωποι που ξέρουν τι θα πει «συνάνθρωπος».
            Οι πολίτες της Κεφαλονιάς χρειάζονται ένα Δημαρχείο Αντίστασης και Δημιουργίας που θα δυναμώσει τη φωνή τους, θα υπηρετήσει τις ανάγκες τους, θα συμβάλλει στην οργάνωση της ζωής τους, με τελικό σκοπό την κατάργηση των χρεών και της φτώχιας  και τη δημιουργία συνθηκών Ευημερίας για όλους.
           
Η Κεφαλονιά δείχνει το δρόμο. Οι Κεφαλλήνες γράφουν ξανά, την Ιστορία.
 ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
           
            «Δεν χρειαζόμαστε κανέναν, πέρα από τη συλλογική μας δημιουργικότητα και δράση, για να φτάσουμε σε μια κοινωνία αγάπης και φιλίας, δημοκρατίας και ισοπολιτείας, ισονομίας και ισηγορίας, ελευθερίας, αλληλεγγύης και αυτοθέσμισης».
(Από τη Διακήρυξη της Πλατείας Αργοστολίου)

             
            Για μια κοινωνία που θέλει να ζήσει Ελεύθερη, Αυτόνομη και Ευημερούσα είναι αδιανόητη η ύπαρξη του αβάσταχτου χρέους πολιτών, επιχειρήσεων, δήμου και κράτους, το οποίο είναι προϊόν εξαπάτησης και συμπαιγνίας πολιτικών και τραπεζιτών. Είναι αδιανόητο και πολιτικά, οικονομικά και ηθικά, απαράδεκτο το χρήμα αντί να είναι δημόσιο εργαλείο να είναι μονοπωλιακή ιδιοκτησία μιας μικρής ντόπιας και διεθνούς ομάδας ιδιωτών.
            Οι δράσεις μας χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
α΄ Πράξεις άμυνας για την υπεράσπιση όσων απειλούνται.
Η πρώτη πολιτική δήλωση του νέου Δημάρχου θα είναι τεκμηριωμένη, με κριτήρια, ηθικά, οικονομικά και κοινωνικά και θα απευθύνεται στο πανελλήνιο και στην κεντρική «κυβέρνηση»:
ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ- ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΤΕ.
«Διαγραφή και πάγωμα χρεών ιδιωτών, δήμου και κράτους, ως ότου ο λαός, διάφανα και δημοκρατικά, ορίσει ποιος πραγματικά οφείλει».
Και ως ότου απελευθερωθεί η πατρίδα από τα δολίως δημιουργημένα χρέη και καταργηθεί η φτώχεια,
ως ότου το χρήμα παρθεί από τους ιδιώτες τραπεζίτες και γίνει δημόσιο εργαλείο, δημοκρατικά διαχειριζόμενο, οι Κεφαλονίτες πρέπει να προχωρήσουν σε ένα κοινωνικό συμβόλαιο. Σε μια κοινή πολιτική συμφωνία:
-          Κανείς χωρίς περίθαλψη και ασφάλιση.
-          Κανένα σπίτι, μαγαζί ή χωράφι στα χέρια τραπεζίτη και λοιπών εταιρειών.
-          Κανείς άστεγος.
-          Κανείς φτωχός δίχως βοήθεια.
-          Καμιά δημόσια περιουσία, ακτή, γη, οικόπεδα στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ και των εταιρειών, στο όνομα ενός ψεύτικου χρέους.


β΄ Πράξεις διεκδίκησης και απαίτησης.
Πέραν όλων των άλλων λόγων, η πλέον σεισμογενής  περιοχή της Ελλάδας απαιτεί ειδική μεταχείριση. Οι πολιτικές των μνημονίων πλήττουν βάναυσα όλους τους Έλληνες και γίνονται αβάστακτες για ένα τόπο που πρέπει να κλείσει πληγές και να θωρακιστεί από τους επόμενους σεισμούς.  
-          Πραγματική χρηματοδότηση των πληγέντων πολιτών και επιχειρήσεων.
-          Ουσιαστικές φορολογικές απαλλαγές.
-          Επανεξέταση των όρων δόμησης και δημιουργίας υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών.
-          Ενισχυμένη αποκατάσταση δημόσιων υποδομών και μνημείων πολιτισμικής, αρχιτεκτονικής και εκκλησιαστικής κληρονομιάς.
-          Με δημόσια διαβούλευση, θα εξεταστεί ο τρόπος αξιοποίησης διαχείρισης και απόδοσης της δημοτικής και δημόσιας περιουσίας στο λαό. Με την ενεργοποίηση του Δικαιώματος Χαρακτηρισμού ως «Εγχώριας Περιουσίας», ΟΛΗΣ της Νησιωτικής Δημόσιας Περιουσίας του Δήμου μας μέσω της Ιδιαίτερης Συνθήκης που έχει υπογραφεί μεταξύ της Ιόνιας Πολιτείας και του Ελληνικού Κράτους θα απαιτήσουμε την επιστροφή της δημόσιας περιουσίας από το ΤΑΙΠΕΔ στο λαό, προς αξιοποίηση από τον ίδιο.
-          Η παράδοση ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας σε ιδιώτες, στο όνομα ενός πλασματικού χρέους καταγγέλλεται ως απάτη και προκαλούμε εθνικό και διεθνή διάλογο πάνω στο θέμα.
-          Κι επειδή γνωρίζουμε πώς παίζεται το παιχνίδι της εξαθλίωσης των λαών και της υποδούλωσης των κρατών: Το χρήμα είτε ευρώ είτε δραχμή, να γίνει δημόσιο εργαλείο, δημοκρατικά διαχειριζόμενο. «Λεφτά υπάρχουν», αλλά τα δημιουργούν, τα διαχειρίζονται και τα δανείζουν, μονοπωλιακά, οι τραπεζίτες.
-          Σήμερα, οι απαιτήσεις μιας μικρής οικονομικής Ολιγαρχίας γίνεται νόμος σε βάρος των εκατομμυρίων πολιτών. Απέναντι στους νόμους του Κρέοντα υπάρχει και η ηθική της Αντιγόνης, η ηθική και το δίκαιο των πολιτών.
Για την εφαρμογή όλων των σχεδίων που συλλογικά και σε συμφωνία δημιουργούν οι πολίτες, για την ικανοποίηση των αναγκών μας, για την λύση των προβλημάτων μας, όπου η φωνή των πολιτών δεν ακούγεται, θα ενεργοποιηθεί το άρθρο 120 του Συντάγματος:Αγώνας με όλα τα μέσα.

γ΄ Πράξεις, ενέργειες και δράσεις, που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
1.      Έμπρακτη αμφισβήτηση και ακύρωση του «Καλλικράτη» με την εγκαθίδρυση των αρχών της (άμεσης) Δημοκρατίας στο Δήμο των Κεφαλλήνων και τη διάδοση αυτής της Ιδέας σε συνεργασία με όλους τους Δήμους της Ελλάδας.
2.      Λειτουργική Αυτονομία των 4 Δήμων (Σάμης, Ελειού-Πρόννων, Ληξουρίου και Αργοστολίου).
3.      Θεσμοί Λαϊκής Συνέλευσης, με αποφασιστικό και εισηγητικό χαρακτήρα, σε κάθε χωριό, πόλη, περιοχή ή Δημοτική Κοινότητα.
4.      Διενέργεια Δημοψηφισμάτων για καίρια θέματα. Ενδεικτικά, προτείνουμε τη διενέργεια Δημοψηφισμάτων, μετά από διαδικασίες διαλόγου, πάνω στις θέσεις μας  όπως η «Μη εγκατάσταση εξόρυξης υδρογονανθράκων στην πλέον σεισμογενή περιοχή Ευρώπης και Αφρικής», «Το πάγωμα και η διαγραφή, με δημοκρατικές και διάφανες διαδικασίες, του χρέους των  Κεφαλλήνων, ως προϊόν μεθοδευμένης πολιτικής και οικονομικής διαδικασίας», «Η άρνηση παράδοσης ιδιωτικής, δημοτικής και δημόσιας περιουσίας σε  ιδιωτικές εταιρείες», «Η αυτόνομη από τον Δημαρχείο δημοκρατική διαχείριση ύδρευσης, αποχέτευσης, συλλογής και διαχείρισης απορριμμάτων», «Η διαίρεση του Δήμου σε 4 δήμους»,  κ.ά..
5.      Τα όνειρα μας θα μετατρέπονται σε μετρήσιμα μεγέθη: Παραγωγή μελετών βασισμένων σε καλές ιδέες, καινοτομίες και προτεραιότητες που οι πολίτες προτείνουν. Για τη δημιουργία έργων, υποδομών και προγραμμάτων, που θα θωρακίσουν και θα ενισχύσουν τη δράση των ανθρώπων προς μια Κεφαλονιά, όπως την θέλουμε. Δημιουργία ετοιμότητας Δημαρχείου για δημιουργία ανταγωνιστικότητας και πλεονεκτήματος, ώστε να αξιοποιηθούν και απορροφηθούν οι περιορισμένοι πόροι του νέου ΕΣΠΑ, (επειδή η Κεφαλονιά θεωρείται τόπος υψηλού Ακαθάριστου Εισοδήματος). 
6.      Τίθεται σε διαβούλευση ο τρόπος δημοκρατικής και διάφανης διαχείρισης των δημοτικών επιχειρήσεων και η αποδέσμευση τους από τις αλλαγές και την αυθαιρεσία των εκάστοτε δημοτικών αρχόντων(ύδρευση, αποχέτευση, συλλογή και διαχείριση απορριμμάτων).
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
Ο Πολιτισμός και η Παιδεία είναι τα θεμέλια κάθε κοινότητας ανθρώπων. Η Δημοκρατία είναι πάνω απ' όλα Πολιτισμός και Παιδεία, όπως αυτές αποτυπώνονται στις σχέσεις των ανθρώπων της κοινότητας. Η Δημοκρατία είναι Αλληλεγγύη, Αλληλοκατανόηση, Αλληλοσεβασμός, Συνεργασία, Συναδέλφωση, Φιλία, Αγάπη.
Δημιουργία σημαίνει Έργο του Δήμου, δηλαδή του οργανωμένου σε Δήμο λαού.  
1.      Δημιουργία του πρώτου στον κόσμο «Δημοκρατικού Πανεπιστήμιου». Όλες οι θεσμισμένες και εθιμικές δομές πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας Παιδείας αντιμετωπίζονται ως ενιαίο σύνολο με σκοπό την καλλιέργεια του πνεύματος, της γνώσης και του ήθους του δημοκρατικού ανθρώπου, του Έλληνα πολίτη.
2.      Φορείς Παιδείας και Πολιτισμού είναι όλοι οι πολίτες της Κεφαλονιάς, ατομικά και συλλογικά. Εκπαιδευτικές Κοινότητες, Πολιτιστικοί Σύλλογοι, άξιοι δάσκαλοι και καλλιτέχνες, η κάθε οργανωμένη οντότητα, η Εκκλησία, τα Ιδρύματα, η κάθε επιχείρηση, η οικογένεια και ο καθένας μας, σε συνεργασία και συναδέλφωση, συνθέτουν και δημιουργούν Πολιτισμό, Αξίες, Καινοτομία και, τελικά, μία αξιαγάπητη και αξιοβίωτη Κοινωνία Ανθρώπων.
3.      Τα υπό διάλυση ΤΕΙ γίνονται η έδρα και το κέντρο των πολιτισμικών και μορφωτικών δράσεων(Ακόμα και με κατάληψη).
4.      Ιδρύονται χώροι και θεσμοί Πολιτισμού, Παιδείας, Τέχνης και  Χειροτεχνίας, με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις επιθυμίες των ανθρώπων κάθε περιοχής και όλης της Κεφαλονιάς.
5.      Ενδεικτικά, προτείνονται για δημιουργία:
α΄ Ενιαίο δίκτυο Μουσείων, Βιβλιοθηκών και Εκθεσιακών χώρων, ιδιωτικών και δημόσιων.   
β΄ Ίδρυση Εκθεσιακών χώρων και σημείων πώλησης έργων Τέχνης, Χειροτεχνίας και Πολιτισμού Κεφαλλήνων Δημιουργών.
γ΄ Το πρώην κτήριο της Τράπεζας της Ελλάδος παύει να είναι Δημαρχείο και αποκαθίσταται ο αρχικός σχεδιασμός για Πινακοθήκη Γεράσιμου Σταματελάτου - Στέρη (στο βαθμό που η προσφορά της οικογένειας του αποσυρθεί θα εξετασθεί ότι άλλο παραπλήσιο προταθεί από την καλλιτεχνική κοινότητα και τους κατοίκους της Κεφαλονιάς).
δ΄ Λειτουργία 4 αρχαιολογικών Μουσείων. Προβολή, ανάδειξη και συνέχιση ανασκαφών σε αρχαιολογικούς χώρους (συμπεριλαμβάνεται η αξιοποίηση του εθελοντισμού).
ε΄ Δομές συνεργασίας, προβολής και δράσης δημιουργών τέχνης και πολιτισμού.
στ΄ Επανασχεδιασμός της λειτουργικότητας και της αισθητικής πόλεων, χωριών και περιοχών, εμπλουτισμός του πολεοδομικού ιστού με γλυπτά, έργα τέχνης και πάρκα έκθεσης γλυπτών έργων σύγχρονων Κεφαλλήνων.
6.      Ανάδειξη και υποστήριξη όλων των ατομικών, συλλογικών και δημόσιων πρωτοβουλιών στον τομέα της Τέχνης και του Πολιτισμού.
7.      Συνεργασία όλων των δομών Αλληλεγγύης, κρατικών, Εκκλησίας, Ιδρυμάτων, ιδιωτών και η δημιουργία νέων.
8.      Οργανωμένη και συστηματική αντιμετώπιση της διάδοσης και εμπορίας ναρκωτικών.
9.      Πολιτική για τη φροντίδα και τη μείωση του αριθμού των αδέσποτων φίλων του ανθρώπου.
10.  Στο βαθμό που το Κεντρικό κράτος δεν συνδράμει θα αξιοποιηθεί η ιδιωτική, ατομική και συλλογική, πρωτοβουλία και θα επιλεγούν μέθοδοι αυτοχρηματοδότησης, ιδιαίτερα σε τομείς και χώρους όπου μπορούν να υπάρχουν έσοδα από εισιτήρια, εκδηλώσεις, δωρεές και πωλήσεις. 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
            Η οικονομική δραστηριότητα στην Ελλάδα, από την αρχαιότητα ως τους χρόνους του Βυζαντίου, της Τουρκοκρατίας, της Απελευθέρωσης και ως τα μέσα του 20ου αιώνα είχε για βασικά γνωρίσματα τη συνεργασία, τη συναδελφικότητα, τον συνεταιρισμό και την αγάπη προς την ιδιαίτερη, αλλά και τη μεγάλη Πατρίδα. Οι συντεχνίες, οι συνεταιρισμοί και η συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων ήταν ο τρόπος των Ελλήνων, που, στους 18ο και 19ο αιώνα,  τους κατέστησαν την μεγαλύτερη οικονομική δύναμη στις τρεις αυτοκρατορίες που δραστηριοποιήθηκαν(Οθωμανική, Αυστροουγγρική και Τσαρική), στον Εύξεινο Πόντο και τη Μεσόγειο. Αυτά συνέβαιναν την ίδια ώρα που η Γαλλική Επανάσταση, στα πρώτα της βήματα, απαγόρευε τις συντεχνίες και τους συνεταιρισμούς. 
             Αντλώντας παραδείγματα από την Ιστορία, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του τόπου και των ανθρώπων του, με γνώση και όνειρο, στηριγμένοι στη συναδέλφωση και την αλληλεγγύη, μπορούμε να εξαλείψουμε την ανεργία και τη φτώχια, να επιστρέψουμε στην Ευημερία και να γίνουμε, ξανά, μια οικονομικά και επιχειρηματικά ακμαία κοινωνία. 
            Προτεινόμενες αναγκαίες και ικανές δράσεις:
  1. Απογραφή όλης της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας. Καταγραφή όλων των προβλημάτων, αναγκών, επιθυμιών και δυνατοτήτων των ανθρώπων, ατομικά και συλλογικά. Καταγραφή ανέργων, αστέγων, φτωχών, οφειλετών και α.μ.ε.α.. Καταγραφή αδρανών κτηρίων, χέρσας και αναξιοποίητης γης, επιχειρήσεων σε δράση ή υπολειτουργία,  και παραγωγικού εξοπλισμού σε αδράνεια ή σε υποαπασχόληση. Αν δεν γνωρίζουμε τις ανάγκες και τις δυνατότητες ανθρώπων και τόπων δεν μπορεί να υπάρξει προγραμματισμός με ουσιαστικά και θετικά αποτελέσματα. Η εποχή που τα σχέδια και τα προγράμματα γίνονταν ερήμην των πολιτών, των αναγκών και των δυνατοτήτων τους τέλειωσε.
  2. Συγκρότηση ομάδων ανέργων, φτωχών και οφειλετών, οι οποίοι, με την υποστήριξη του Δημαρχείου, θα αποφασίσουν για το συναδελφικό μέλλον τους και τους συλλογικούς τρόπους δράσης.
  3. Με επικοινωνία και διάλογο με τους ιδιοκτήτες θα αξιοποιηθεί η περιουσία και ο παραγωγικός εξοπλισμός που παραμένει αναξιοποίητη.
  4. Σχεδιασμός για τη συστηματική επανακαλλιέργεια δεκάδων τοπικών αγροτικών ποικιλιών - Με τη βοήθεια του ΤΕΙ, δημιουργία Φορέα Πιστοποίησης σπόρων. - Αύξηση του αριθμού των κεφαλονίτικων προϊόντων με ονομασία προέλευσης. - Προβολή, ανάδειξη, στήριξη και προώθηση αγροτικής παραγωγής. - Ανάπτυξη συνεργατικών και συνεταιριστικών επιχειρήσεων.
  5. Η υποστήριξη από όλους μας της τοπικής παραγωγής, του τοπικού καταστήματος και των τοπικών υπηρεσιών αποτελεί το θεμέλιο και την προϋπόθεση για μια Πατρίδα Ευημερίας.
  6. Ο τρόπος που ασκείται η επιχειρηματικότητα είναι Πολιτισμός. Ανάδειξη του Οινικού και γαλακτοκομικού Επιχειρηματικού Πολιτισμού. Ανάδειξη της Κεφαλονιάς ως του τόπου που δίδαξε την παραγωγή της φέτας στην Ελλάδα, τη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια(Υπάρχουν σοβαρά στοιχεία). Ανάδειξη της Κεφαλονιάς ως τόπου με τις πολλές ποικιλίες Οίνου Ονομασίας Προέλευσης.
  7. Δράσεις για την απελευθέρωση της Κεφαλονιάς από την τουριστική εξάρτηση. Αυτόνομη έξοδος στις αγορές που μας ενδιαφέρουν, σε συνεργασία με όλες τις επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται.  
Δημιουργία Λαϊκών Αγορών και Ζωνών Ελεύθερων Ανταλλαγών και Συναλλαγών. (Σε καιρούς αγώνα για επιβίωση, κάποια πράγματα πρέπει να ανταλλάσσονται αφορολόγητα. Αν απορριφθεί η πρόταση μας, θα δούμε πώς μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας. Για την ώρα, το μόνο που λέμε: Τίποτα δεν μπορούμε να κάνουμε, δίχως συνεργασία, αλληλοκατανόηση και αλληλεγγύη).
  1. Μετά από διάλογο, συνεννόηση και συναπόφαση όλων των εμπλεκομένων, δημιουργία σημείων προβολής ή και πώλησης τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών, χωρίς να πληγούν με άδικο τρόπο υπάρχουσες καταστάσεις(π.χ. στο χώρο αποβίβασης των κρουαζιεροπλοίων, στο αεροδρόμιο, στα λιμάνια κ.ά.).
  2. Λειτουργία Σπηλαιολογικού Πάρκου Σάμης, με την αξιοποίηση περισσότερων σπηλαίων (συνεργατική αυτοχρηματοδότηση στην περίπτωση που το κράτος αρνηθεί). Προστασία Μνημείων της Φύσης, της Πολιτιστικής και Αρχαιολογικής Κληρονομιάς.
  3. Η Συναδελφική Επιχείρηση, η Συμμετοχή, η Αλληλεγγύη και η Συνεργασία ΟΛΩΝ αποτελούν τη βάση για να ξεφύγουμε από την κατάσταση που ζούμε.

Άλλοι ενδεικτικοί τρόποι άμεσης και σχετικά μικρού κόστους δράσης:
α΄ Ένταξη στην κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική διαδικασία του κτηρίου Μεταξά και των εγκαταστάσεων του «Αστεροσκοπείου».
β΄ Αξιοποίηση του «Θαλασσόμυλου», του δημοτικού τουριστικού περίπτερου Ληξουρίου και κάθε άλλης αδρανούς δημοτικής και δημόσιας περιουσίας υπέρ των ανέργων.
γ΄ Επαναλειτουργία Καφενείου Καμπάνας υπέρ των ΑΜΕΑ.
δ΄ Φιλοξενία αστέγων σε υπάρχοντα κενά κτήρια.
ε΄ Περίθαλψη σε όλους, με παρέμβαση του δημαρχείου.
στ΄ Μεταφορά αρχαιολογικού Μουσείου Αργοστολίου στο Ληξούρι.
ζ΄ Άμεση λειτουργία Γηροκομείου Σάμης.
η' Άμεση λειτουργία  των Μουσείων Πόρου και Σάμης.
θ΄ Άμεση λειτουργία του αδρανούντος εξοπλισμού του «Χειροτεχνικού Κέντρου Ιονίου».
ι΄ Εργαλείο μόνιμης σύνδεσης Δημαρχείου και τοπικών επιχειρήσεων για την προβολή των πλεονεκτημάτων τους. 
ΟΛΑ τα παραπάνω είναι θέματα προ συζήτηση και μπορούν να πραγματοποιηθούν με σχετικά μικρό κόστος και ίδια μέσα. Μπορούμε μόνοι μας, αρκεί να θέλουμε και να το αποφασίσουμε. Είτε με την ψήφο μας είτε με τις πράξεις μας.   
Η Ενότητα και η Αλληλεγγύη Όλων είναι η μεγάλη προϋπόθεση.