Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014

Ξέρω κάποιους ληστές με γραβάτες......


Ξέρω κάποιους ληστές με γραβάτες, κοστούμια και χαρτοφύλακες που εξαθλίωσαν το 68% του πλανήτη...

Ξέρω κάτι αξιωματούχους που με κατασκευασμένα στοιχεία και προσχηματικούς λόγους βομβάρδισαν ανηλεώς άμαχο πληθυσμό εξοντώνοντας γυναίκες, παιδιά, γέρους...

Ξέρω κάτι αστούς που συμφώνησαν στο αργό θάνατο των διπλανών τους...

Ξέρω κάτι αμέτοχους που πάτησαν τα άψυχα σώματα των αυτόχειρων για να "ψηλώσουν"...

Ξέρω ότι κάθε μέρα, το σπίτι μου είναι παραβιασμένο, έχει λιγότερα χρήματα, λιγότερα τρόφιμα, λιγότερα ρούχα, αν και δεν τους άφησα τα κλειδιά ποτέ...

Ξέρω ότι κάθε μέρα, η ζωή μου είναι παραβιασμένη, έχει λιγότερα ανθρώπινα δικαιώματα, λιγότερα εργασιακά, λιγότερα συναισθήματα, λιγότερες μέρες... και όλα αυτά νόμιμα από δικαστές "δημοσίου" συμφέροντος!

Ξέρω όμως πάνω από όλα, ότι αν άφηνα τα κλειδιά του σπιτιού μου στον επικίνδυνο τρομοκράτη, θα το έβρισκα καθαρό, γεμάτο βιβλία, και κυρίως με τόσο αγάπη για τη ζωή, που τελικά θα με "τρομοκρατούσε"...

Ευγένεια, Υπόκλιση, Κύφωση...

Είμαι μισθωτός κι αυτό είναι το μεγαλύτερο μου καμάρι.
Δεν έχω πολλά, αλλά αυτό το φυλάω ως πανάκριβο και σπάνιο θησαυρό.


Καταρχήν πληρώνομαι ακόμα.
   

Βέβαια, έχω να πάρω αύξηση πάνω από δέκα χρόνια, αλλά τουλάχιστον ξέρω ότι το Σωματείο μου κάνει ό,τι μπορεί και με φροντίζει.

Το ίδιο κι ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής και ο προϊστάμενος επίσης.

Είναι όλοι τους πολύ καλοί, ειδικά όταν τους ακούω ή τους βλέπω να αλληλογλείφονται... ιεραρχικώς- συγγνώμη, λάθος λέξη, να αλληλοεκτιμώνται ήθελα να γράψω-, να ψάχνουν εναγωνίως, ώστε να βρουν το κατάλληλο ύφος αυστηρότητας ή ελαφρότητας για να διανθίσουν τις συζητήσεις τους.
Εκεί, πραγματικά ενθουσιάζομαι με την ευρηματικότητα του Ανθρωπίνου Είδους...

Απλοί άνθρωποι, κατανοητοί και πολύ καταδεκτικοί.
Γελάνε πάντα με τα αστεία του προϊσταμένου τους, αλλά και με τα δικά τους (ποτέ δεν κατάλαβα πώς το καταφέρνουν αυτό) κι είναι πολύ λογικό, αφού μπορώ να πω ότι ο καθένας από αυτούς είναι αυτό που θα έλεγε κάποιος "Βασιλιάς Του Χιούμορ".
Γιατί πραγματικά, το χιούμορ ρέει σαν γάργαρο νεράκι από μέσα τους.
Αλλιώς δεν θα μπορούσαν να γελάνε τόσο εκκωφαντικά ο ένας με τα αστεία του άλλου.
Θα ήταν εντελώς υποκριτικό, δε θα ήταν;

Το ξέρω ότι εγώ είμαι στραβός και περίεργος, ίσως και λίγο βλάκας, γιατί ποτέ δε γελάω με τα αστεία τους.
Ίσως να οφείλεται στο ότι είμαι τελευταίος στην ιεραρχία κι έτσι μάλλον δεν μπορώ να αντιληφθώ το ανώτερο χιούμορ τους, διευθύνοντες γαρ.
Δεν είμαστε όλοι το ίδιο, το έχω κατανοήσει αυτό.


Το Σωματείο από την άλλη γίνεται αμέσως αντιληπτό, με την πρώτη ματιά, ότι φροντίζει για όλους μας.
Το καταλαβαίνω από τις σχεδόν καθημερινές ανακοινώσεις των παρατάξεων που το απαρτίζουν.
Κάποιος θα μπορούσε να τις χαρακτηρίσει υβριστικές, όχι όμως εγώ.
Εγώ ξέρω ότι οι παρατάξεις προσπαθούν.
Επιπλέον, μπορούν να σου βρουν μια καλύτερη θέση μέσα στην εταιρία σε συνεννόηση με τη διοίκηση και τα παρακλάδια της, αν ρίξεις την ψήφο σου εκεί που πρέπει.
Έτσι είναι η ζωή: παίρνεις και μετά δίνεις, ή αντίστροφα, δεν έχει και μεγάλη σημασία η σειρά, αρκεί να ξέρεις τους κανόνες του πάρε-δώσε.
Αυτό μετράει.

Αυτό το λένε Δίκαιο: σου βρίσκω μια καλύτερη θέση κι εσύ με ψηφίζεις.
Όλα καλώς καμωμένα από το Σωματείο, κανείς δεν έχει παράπονο.
Αποφύγαμε κάποτε και τη συνέχιση της απαράδεκτης απεργίας μας και σώσαμε το τομάρι μας.
Φρόντισε το Σωματείο για αυτό πουλώντας... όχι, λάθος λέξη, συγγνώμη, ήθελα να γράψω εκλογικεύοντας τον αγώνα μας.
Φρόντισε να μάς σώσει από την ανοησία μας.

Μετά είναι και οι καλοί συνάδελφοι που πλαισιώνουν την... μισθωτικότητά μου.
Καλά παιδιά και κυρίως χωρίς κανένα σύνδρομο, ακομπλεξάριστα εντελώς.
Κάνουν τη δουλειά τους με ζέση, νιώθουν την επιχείρηση δική τους, δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό και περιμένουν αγόγγυστα στο τέλος του μήνα να πληρωθούν για τις υπηρεσίες τους.
Ξέρουν τη λέξη μισθό, την επαναλαμβάνουν συχνά, αλλά δεν θέλουν να μάθουν τίποτα για την μισθωτή τους σχέση με την επιχείρηση, σα να είναι ο μισθός κάτι ξένο, εξ ουρανού, κάτι θεόσταλτο.

Είναι πολύ καλά παιδιά, φαίνονται από τον τρόπο που χαμογελούν στους προϊσταμένους πάσης φύσεως.
Ιδιαίτερα ευγενικοί, σίγουρα είχαν καλή ανατροφή από το σπίτι τους και την ίδια παρέχουν και στα παιδιά τους.
Τυχερά παιδιά... πολύ τυχερά.
Τα φέρνουν μαζί τους κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα και μπαίνουν στο γραφείο του Διευθυντή.
Δεν ξέρω τί κάνουν εκεί, μάλλον εκείνος θα τα ευλογεί, Ανώτερος γαρ.
Είναι αποδεκτό να χρησιμοποιείς- συγγνώμη, λάθος λέξη, να παρουσιάζεις ήθελα να πω- τα παιδιά σου για να αποσπάσεις τη συμπάθεια του Ανωτέρου.
Ίσως όταν έρθει η ώρα των απολύσεων, να το θυμηθεί, να σε λυπηθεί κι έτσι να μη χάσεις το ψωμάκι σου.
Αν τυχόν σε απολύσει βέβαια, κάποια μαλακία θα έκανε το παιδί σου και χρειάζεται αναμόρφωση.
Πρέπει να γίνει σαν εσένα καλέ μου συνάδελφε.

Ο Συνάδελφος δεν πατάει επί πτωμάτων.
Στο κάτω-κάτω τί φταίει αυτός αν οι άλλοι φέρονται αδύναμα, ας πρόσεχαν.
Εκείνοι επέλεξαν να είναι πτώματα, Εμείς είμαστε Νικητές.


Δεν... πατάνε βέβαια όλοι με τον ίδιο τρόπο, έχουν αλλάξει οι τακτικές και εξαρτώνται και από την προσωπικότητα του καθενός.
Θαυμάζω αυτούς που με γέλιο, υποκύψεις, μικρά καρφώματα νέων και παλιών συναδέλφων τους, καταφέρνουν τελικά αυτό που άλλοι προσπαθούν με κάπως άγαρμπο τρόπο να καταφέρουν.
Οι δεύτεροι ας μάθουν από τους πρώτους, η επιστήμη του management τί να σου κάνει κι αυτή, δε μπορεί να μπει στο κεφάλι σου και να σε καθοδηγήσει εν είδη Αγίου Πνεύματος.
Πρέπει να προσπαθήσεις κι εσύ με άλλους τρόπους: ευγένεια, υποκλίσεις, κύφωση, καταδεκτικότητα, απλότητα, διευθυντικό χιούμορ, κακαριστά υπαλληλικά γέλια, πονηρά χαμόγελα και κυρίως αμνησία και ιδρωμένες χειραψίες.

Είμαι μισθωτός, είμαι εμπόρευμα, είμαι σε ενοικίαση, σε πώληση, δεν πρόκειται να με κατεδαφίσει κανείς αν δεν θέλω παρά μόνο αν με προδώσει το στραβό μου το κεφάλι.

Θα το αλλάξω όμως, θα τα καταφέρω, το προσπαθώ, είμαι σε καλό δρόμο.

Συνάδελφοι... σάς θαυμάζω.

http://eleftheriahtipota.blogspot.gr/

Το ημερολόγιο ενός τρελού


"Τώρα που είσαι νέος να δουλέψεις. Να καταφέρεις να κάνεις κάτι στη ζωή σου".

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Η πίεση έχει και τα όρια της. Πόσες φορές μπορείς να το ακούσεις αυτό χωρίς να χάσεις την ακοή σου. Την ψυχραιμία σου.

Να το ακούς συχνά απ' τη γενιά των ανθρώπων που αποφάσισε να πράξει διαφορετικά για σένα. Απ' τη γενιά των ανθρώπων που όσες φορές κι αν ρωτηθεί θα αποκριθεί πως η ευημερία του 2% της κοινωνίας είναι πιο σημαντική απ' το μέλλον σου. Πιο σημαντική απ' το μέλλον των παιδιών τους. Από φόβο μην χάσουν αυτά που έχουν. 
Το τίποτα.

Όσες φορές κι αν τους ρωτήσεις θα αποκριθούν πως καλύτερα είναι τα πράγματα να μείνουν ως έχουν. Έτσι όπως τα βρήκαμε απ' τους προγόνους μας, απ' τις γενιές που πέρασαν. Δεν είναι ώρα τώρα να αμφισβητήσουμε τις αξίες με τις οποίες μεγαλώσαμε. Με αυτές χτίσαμε ό,τι έχουμε. Το τίποτα.

Κι αυτό το τίποτα, αν ήταν κάτι κάποτε, το γκρέμισαν. Το χάρισαν και δεν πήραν τίποτα σε αντάλλαγμα. Το χάρισαν βάζοντας υποθήκη το μέλλον σου.

Όλα αυτά τα χρόνια πίεσης και νουθεσίας φαίνεται πως πήγαν χαμένα. Φαίνεται πως τελικώς άλλαξαν γνώμη. Έχουν άλλα σχέδια για σένα. Και το μόνο σίγουρο είναι πως πλέον δεν θέλουν να καταφέρεις
τίποτα στη ζωή σου.

http://ksipnistere.blogspot.gr/2014/07/blog-post_75.html

Στο βάθος φασισμός...


http://giorgossarris.blogspot.gr/

Θα ήθελα πραγματικά να γράψω κάτι φωτεινό και όμορφο.

Κάτι που να ταιριάζει στο κατακαλόκαιρο που φωνάζει εκεί έξω με όλους τους τρόπους κι όλα τα χρώματα.

Όμως τότε θα έπρεπε να ξεχάσω εντελώς την πραγματικότητα.

Να ξεχάσω τη νέα έφοδο και λεηλασία που ετοιμάζεται πίσω από τις κραυγές "χαράς" για τη σύλληψη του Μαζιώτη. 

Πως στο καλό για άλλη μια φορά, ακριβώς τη στιγμή που τα νέα μέτρα για την "εκπλήρωση των δεσμέυσεων της χώρας" είναι στο τραπέζι, χθές όλα τα δελτία ήταν αφιερωμένα στη "μεγάλη επιτυχία της αστυνομίας και της κυβέρνησης". 
Δεν έλειπαν βεβαια και κάποιες νύξεις για μέτρα που πρέπει να ληφθούν "κατά της τρομοκρατίας"...

Θα έπρεπε ακόμη να ξεχάσω τη Γάζα, αλλά και τον τρόπο που παρουσιάζεται κι αυτό το φρικτό έγκλημα από τα κανάλια.

Να ξεχάσω την Ουκρανία και το αγκάλιασμα του εκεί φασισμού από την ΕΕ και τις "δημοκρατικές" κυβερνήσεις της πολιτισμένης Δύσης.

Να ξεχάσω τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε η Χ.Α. που την ίδια στιγμή που την καταδίκαζαν με άδεια λόγια, με έναν άλλο μυστικό και ύπουλο τρόπο την πρότειναν στις συνειδήσεις των αφελών.

Να ξεχάσω την επίθεση που ετοιμάζεται στο συνδικαλισμό με νέο νόμο αλλά και και τις δεκάδες δίκες και καταδίκες αγωνιστών συνδικαλιστών.

Θα έπρεπε να ξεχάσω την Καθημερινή και τη στάση των ΜΜΕ που με κάθε πονηρο τρόπο στηρίζουν τις Λεπέν και τα άλλα ακροδεξιά κρυφοφασιστικά κόμματα της Ευρώπης.

Και πολλά άλλα...

Δυστυχώς στο βάθος του δρόμου, όλα δείχνουν πως προετοιμάζεται ο ερχομός ενός νέου φασισμού που θα στηρίζει και θα βγάζει τον καπιταλισμό απο τη δύσκολη θέση του.

Οι "έγκριτοι ειδικοί αναλυτές" σε όλα τα "ουδέτερα" ΜΜΕ, την ίδια στιγμή που με κάθε τρόπο, φανερά ή κρυφά, στηρίζουν τις πολιτικές της κυβέρνησης, δηλαδή της σωτηρίας του εντός πλαισίου ΕΕ ντόπιου καπιταλισμού, δεν παραλείπουν κάνοντας δήθεν αντιπολίτευση να καταδικάζουν τους "άχρηστους πολιτικούς", όλους φυσικά και επομένως εννοώντας και τους κομμουνιστές που βεβαια καμιά σχέση δεν έχουν με το υπόλοιπο σωτήριο πολιτικό τοπίο-προσωπικό του συστήματος... Να καταδικάζουν "τους πολιτικούς" που δήθεν βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου, εκπροσωπώντας μόνο τους εαυτούς τους(!), (ιδού λοιπόν ο δήθεν εχθρός...), και που πρέπει όπως φαίνεται κάποιος κάποια στιγμή να τους βάλει μυαλό...
Ποιος και πως άραγε;

Στο βάθος του τοπίου αργά και σταθερά σκοτεινιάζει και η μαυρίλα όλο και πλησιάζει, μέσα σε χαμόγελα ηλιθίων και χειροκροτήματα βολεμένων και ζάμπλουτων που περιμένουν τη μεγάλη τους στιγμή...

Στο βάθος του δικού μας δρόμου, κάποιοι ετοιμάζονται να τους αντιμετωπίσουν ταξικά και να τους τσακίσουν.

Κι έξω, έχει ένα καλοκαίρι που κάνει όλα αυτά να φαίνονται εντελώς απίστευτα.

Στα τέσσερα .... "σκυφτοί μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα " !

Απόσπασμα από ανακοίνωση του Προέδρου του Δ.Σ. και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΝΕΡΙΤ Α.Ε. Καθηγητή Αντώνιου Μακρυδημήτρη: "Στο ραδιοτηλεοπτικό πρόγραμμα της ΝΕΡΙΤ, θα εμπεριέχονται εκδηλώσεις εκκλησιαστικού και πνευματικού περιεχομένου, με σκοπό την ενίσχυση του φρονήματος και την ωφέλεια του Ελληνικού Λαού."

Κείμενο και φωτογραφία που κυκλοφορεί σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

http://tsak-giorgis.blogspot.gr/

Μαζιωτειάδα

Ως μάννα εξ ουρανού ήρθε για την κυβέρνηση, τα ΜΜΕ και τη χώρα η χθεσινή κατά τύχη σύλληψη του καταζητούμενου Ν. Μαζιώτη. Αμέσως τα ΜΜΕ "ξέχασαν" τα πάντα και τα δελτία ειδήσεων έγιναν μονοθεματικά. Δεν υπάρχει η Γάζα, δεν γίνεται έκτακτη σύνοδος στις Βρυξέλλες, δεν απειλούνται οι ακτές και το περιβάλλον, δεν έρχονται νέες απολύσεις. Βρήκε την ευκαιρία έτσι να εμφανιστεί στην τηλεόραση για πρώτη φορά μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο Κικίλιας. Για να δώσει συγχαρητήρια στους αστυνομικούς. Ο Σα(χλα)μαράς πήρε τηλέφωνο από τις Βρυξέλλες τον αστυνομικό που τραυματίστηκε ελαφρά για να τον συγχαρεί.
     


Επικοινωνιακά η αστυνομία απέδειξε άλλη μια φορά το "μεγαλείο" της. Αρχικά έγινε γνωστό ότι υπήρξε μια διαμάχη μεταξύ ΔΙΑΣ και Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας για το ποιός εντόπισε πρώτος τον Μαζιώτη. Στη συνέχεια μάθαμε ότι η αστυνομία είχε από καιρό πληροφορίες για τις κινήσεις του Μαζιώτη και τον είχε υπό παρακολούθηση. Αν ισχύει αυτό, η αστυνομία αποφάσισε να κάνει τη σύλληψη μέσα στον κόσμο, με τα γνωστά αποτελέσματα - τον τραυματισμό δύο τουριστών! Επί της ουσίας, πρώτα αντιλήφθηκε ότι ο Μαζιώτης είχε όπλο μια γυναίκα, η οποία τηλεφώνησε στην αστυνομία. Γι' αυτό το σήμα που δόθηκε έλεγε ότι πρόκειται για επικίνδυνο κακοποιό.


Ο Πρόεδρος των αστυνομικών υπαλλήλων μίλησε για μάχη σώμα με σώμα, κατά την οποία ο Μαζιώτης πυροβόλησε τον αστυνομικό. Ακούστηκε επίσης ότι οι πυροβολισμοί ήταν όλοι του Μαζιώτη, άρα αυτοτραυματίστηκε. Υποθέτω επίσης ότι δεν θα μάθουμε ποτέ από ποιά όπλα προέρχονται οι σφαίρες που σφηνώθηκαν στα τραπέζια του παρακείμενου σουβλατζίδικου.


                    



Μια άλλη πληροφορία που διέρρευσε η αστυνομία είναι ότι ο Μαζιώτης ήταν έτοιμος να κάνει ληστεία στην τράπεζα που βρίσκεται εκεί. Προφανώς βρήκαν πάνω του post-it που έγραφε "τυρί, λάδι, ψωμί, ληστεία". Όπως κάνει κάθε φορά σε τέτοιες υποθέσεις, η αστυνομία έχει ξεκινήσει εφόδους σε σπίτια σε πολλές περιοχές της Αθήνας. Περιέργωςαυτή την υπόθεση η αστυνομία δεν έχει ακόμα καταφέρει ακόμα να λύσει.


Κλείνοντας θέλω να πω ότι προσωπικά δεν αισθανόμουν ότι κινδύνευα από τον Μαζιώτη. Φαντάζομαι ότι το ίδιο ισχύει και για το 1,5 εκατομμύριο ανέργους και για αυτούς που πεινούν. Επίσης, δεν νομίζω ότι αυτοί που αυτοκτόνησαν τα τελευταία χρόνια, το έκαναν γιατί φοβούνταν τον Μαζιώτη που κυκλοφορούσε ελεύθερος.



http://swell-swell.blogspot.gr/

Μέτωπο ή Κόμμα;


Tου Βασίλη Λιόση    http://kokkinostupos.blogspot.gr/
   


Η καπιταλιστική κρίση μπορεί να φέρει κινηματικές εξάρσεις, επαναστατικά ξεσπάσματα ή αναδίπλωση και μιζέρια.

Ταυτόχρονα και σε συνάρτηση με τα προηγούμενα προκαλεί πλήθος συζητήσεων για το επαναστατικό κόμμα και την ανάγκη συγκρότησης κοινωνικοπολιτικών μετώπων.

Σήμερα στην ελληνική πολιτική σκηνή ανάμεσα σε κομμουνιστικές, κομμουνιστογενείς και ριζοσπαστικές δυνάμεις ξεδιπλώνεται ένας διάλογος:
· Υπάρχει επαναστατικό κόμμα και αν όχι τι κάνουμε;· Πώς θα συγκροτηθεί Μέτωπο και τι χαρακτηριστικά θα έχει αυτό;
· Ποια η σχέση Κόμματος και Μετώπου;


Μπροστά σε αυτές τις πολιτικές και ιδεολογικές προκλήσεις θα τολμήσουμε την κατάθεση ορισμένων σκέψεων, επιχειρώντας να συμβάλλουμε στον εμπλουτισμό των όσων έχουν ήδη διατυπωθεί.

Α. Τι είναι τα κόμματα και τι το επαναστατικό Κομμουνιστικό Κόμμα

Η κοινωνία αποτελείται από τάξεις που διαφοροποιούνται σε σχέση με το αν είναι ιδιοκτήτες ή όχι μέσων παραγωγής, με το ύψος του εισοδήματός τους και τον τρόπο που το λαμβάνουν, με το ρόλο και τη θέση τους στην παραγωγή. Οι βασικές τάξεις είναι η αστική και η εργατική κι ενδιάμεσα αυτών υπάρχουν τα μεσαία στρώματα, οι μισοπρολετάριοι και τα λούμπεν στοιχεία. Τα συμφέροντα των βασικών τάξεων δεν μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά, αλλά βρίσκονται σε μια συνεχή διαμάχη: η αστική τάξη επιδιώκει τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας της, ενώ η εργατική τάξη παλεύει για τη βελτίωση των συνθηκών της ζωής της μέχρι και την ανατροπή του εκμεταλλευτικού συστήματος. Τα αντιτιθέμενα συμφέροντα των τάξεων εκφράζονται και υπερασπίζονται από κοινωνικά μορφώματα που συγκεντρώνουν τις πρωτοπορίες των τάξεων και δεν είναι άλλα, παρά τα πολιτικά κόμματα.

Στον καπιταλισμό υπάρχουν πάντα κόμματα της αστικής τάξης, ενώ για την εργατική τάξη η παρουσία τους δεν είναι εξασφαλισμένη για διάφορους λόγους: πολιτικές διώξεις, κόμματα που είναι τόσο συρρικνωμένα λόγω υποκειμενικών και αντικειμενικών συνθηκών ώστε πρακτικά είναι ανύπαρκτα, κόμματα που δηλώνουν εργατικά αλλά είναι εξαγορασμένα ή συμβιβασμένα ή εκφράζουν τα συμφέροντα της εργατικής τάξης με στρεβλό τρόπο.

Όταν ένα κόμμα που εκπροσωπεί τα συμφέροντα της εργατικής τάξης έχει επαναστατικό πρόγραμμα (κοινωνική επανάσταση) και ταξική σύνθεση κατά βάση εργατική, συνδέει διαλεκτικά τακτική και στρατηγική, μάχεται καθημερινά για όλα τα προβλήματα «μικρά» και «μεγάλα», όχι μόνο της εργατικής τάξης αλλά και των υπόλοιπων καταπιεζόμενων στρωμάτων, όταν κάνει συμβιβασμούς και έχει επίγνωση αυτών των συμβιβασμών χωρίς να απεμπολεί τη στρατηγική του, (δηλαδή κάνει τους αναγκαίους συμβιβασμούς για να πετύχει μια κρίσιμη νίκη ώστε να έρθει πιο κοντά στο στρατηγικό του στόχο ή για να ελαχιστοποιήσει τα αρνητικά αποτελέσματα μιας ήττας), τότε μιλάμε για ένα κομμουνιστικό κόμμα.

Βέβαια, το να πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις στο σύνολό τους μοιάζει με ιδανική κατάσταση. Τα πράγματα συνήθως είναι σύνθετα. Ας πάρουμε για παράδειγμα το ζήτημα του επαναστατικού προγράμματος. Αν ένα κόμμα είναι επαναστατικό, τότε δεν μπορεί παρά να έχει και επαναστατικό πρόγραμμα. Το αντίστροφο δεν ισχύει, δηλαδή η ύπαρξη επαναστατικού προγράμματος δεν εξασφαλίζει απαραίτητα και τον επαναστατικό χαρακτήρα του κόμματος.Υπάρχουν, επίσης, προϋποθέσεις που ακόμη κι αν δεν πληρούνται στο ακέραιο, δε σημαίνει ότι αναιρείται ο επαναστατικός χαρακτήρας του κόμματος. Για παράδειγμα, δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα να συνδέονται πάντα τακτική και στρατηγική με διαλεκτικό τρόπο. Αν αποσυνδεθούν ή η μία αφομοιώσει την άλλη, αλλά αυτό γίνει «στιγμιαία» λόγω περιστασιακής υποκειμενικής αδυναμίας, μπορεί το κόμμα να παραμένει επαναστατικό. Αν, όμως, τα ολισθήματα είναι συνεχή και ταυτόχρονα δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις και η πρόθεση αυτοκριτικής και διορθώσεων, τότε ο φορέας μπορεί να πάψει να είναι επαναστατικός. Επομένως, κάθε φορά πρέπει να εξετάζεται η συγκεκριμένη κατάσταση στη συγκεκριμένη στιγμή.


Β. Τι είναι το Μέτωπο και γιατί αποτελεί αναγκαιότητα

Το κομμουνιστικό κόμμα ως κόμμα που εκφράζει τα συμφέροντα της εργατικής τάξης, λοιπόν, είναι μια κοινωνική συσσωμάτωση από ανθρώπους με κοινούς παρονομαστές στη συνείδησή τους: πιστεύουν πως η κοινωνική επανάσταση είναι νομοτέλεια, εργάζονται προκειμένου να συσπειρώσουν την πλειονότητα της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων γύρω από τους κοινωνικούς αγώνες, μάχονται με ανιδιοτέλεια, είναι πρωτοπόροι στο χώρο που ζούνε κι εργάζονται, αποκαλύπτουν την εκμεταλλευτική φύση του καπιταλισμού και λειτουργούν με το δημοκρατικό συγκεντρωτισμό. Όμως, για λόγους που έχουμε εξηγήσει σε άλλο κείμενό μας («Το Μέτωπο: Εγκεφαλικό κατασκεύασμα ή ιστορική αναγκαιότητα;», www.kordatos.org), δεν είναι δυνατόν οι εκμεταλλευόμενοι στο σύνολό τους να είναι πρωτοπόροι και να συμφωνούν με τις προϋποθέσεις για την ένταξή τους στο Κόμμα. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που καλείται η πρωτοπορία να το αντιμετωπίσει. Και ένας τρόπος είναι η συγκρότηση του Μετώπου, μιας ευρύτερης σε σχέση με το Κόμμα συσπείρωσης, που έχει ένα ρηξικέλευθο πρόγραμμα και που δεν ταυτίζεται με το κομματικό. Το Μέτωπο μπορεί και πρέπει να είναι Μέτωπο κορυφής και βάσης. Συναντώνται όμορες ή λιγότερο όμορες πολιτικές δυνάμεις και επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τη μέγιστη δυνατή ενότητα της εργατικής τάξης καθώς και της εργατικής τάξης με τους υπόλοιπους καταπιεζόμενους.

Γ. Σχέση Κόμματος και Μετώπου

Η ενότητα κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων δεν είναι αυτοσκοπός. Το επαναστατικό κόμμα δεν επιδιώκει απλώς την ενότητα κοινωνικοπολιτικών δυνάμεων, αλλά την εύρεση του βέλτιστου δρόμου για να φτάσουμε στην κοινωνική ανατροπή. Το Μέτωπο δεν μπορεί να ταυτίζεται με το Κόμμα, διαφορετικά επικρατεί η ατελέσφορη λογική του σεχταρισμού. Μέτωπο μπορεί να υπάρχει ακόμη και μετά τη νικηφόρα κατάληξη της επανάστασης.

Το Κόμμα και το Μέτωπο πρέπει να είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Το Κόμμα δίνει την ιδεολογικό του στίγμα, δεν πρέπει να απολέσει την ιδεολογική του αυτοτέλεια, επιδιώκει να μπολιάσει το Μέτωπο με το επαναστατικό του πνεύμα και να το προωθήσει σε πιο επαναστατικές θέσεις και κινήσεις, αλλά όχι εκβιαστικά και βεβιασμένα. Το Κόμμα δεν καπελώνει, αλλά καταθέτει ανοικτά τις απόψεις του επιχειρώντας με πειστικά επιχειρήματα, με κινηματικές πρωτοβουλίες και με την αυταπάρνηση των μελών του να εξασφαλίσει την ιδεολογική ηγεμονία. Αν το Κόμμα καταφέρει να βάλει τη σφραγίδα του, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες το πείραμα να έχει επιτυχή κατάληξη.

Το πιο χαρακτηριστικό ιστορικό παράδειγμα για τη σχέση Κόμματος-Μετώπου είναι η περίπτωση του ΚΚΕ και του ΕΑΜ. Όταν ξεκίνησε η συγκρότηση του ΕΑΜ, οι οργανωμένες δυνάμεις του ΚΚΕ ήταν ελάχιστες. Η γραμμή του ΚΚΕ και οι αντικειμενικές συνθήκες ήταν τέτοιες που γιγάντωσαν ταυτόχρονα και τους δυο σχηματισμούς: και το ΚΚΕ και το ΕΑΜ. Το ένα τροφοδοτούσε το άλλο, αν και δεν ταυτίστηκαν, όπως ήταν και το σωστό.

Στην Ευρώπη του Β΄ παγκόσμιου πολέμου υπάρχει μια πληθώρα παραδειγμάτων, όπου ο πρωτοπόρος ρόλος των κομμουνιστών οδήγησε στη συγκρότηση Μετώπων, κάποια εκ των οποίων είχαν νικηφόρα έκβαση. Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις. Στην Κούβα, για παράδειγμα, το κομμουνιστικό κόμμα ήταν αντίθετο στην τακτική του Φιντέλ, πριν αυτός γίνει κομμουνιστής. Ωστόσο, θα ήταν λάθος να ισχυριστεί κάποιος ότι οι περιπτώσεις που ένα Μέτωπο έφτασε στο τέλος δίχως Κόμμα ή με το Κόμμα απέναντί του, αποτελεί κανόνα.

Δ. Κι αν δεν υπάρχει Κόμμα ή αν υπάρχει αλλά δεν επιθυμεί τη συγκρότηση Μετώπου, τότε τι κάνουμε;

Πρόκειται για ένα ερώτημα που δεν επιδέχεται εύκολη απάντηση. Κωδικοποιώντας διάφορες σκέψεις που έχουμε υπόψη μας, θα λέγαμε πως υπάρχουν τεσσάρων ειδών απαντήσεις-στάσεις: α) μία υποστηρίζει τη δημιουργία αρχικά Μετώπου και στη συνέχεια Κόμματος (απάντηση μεμονωμένων κομμουνιστών ή οργανώσεων), β) μια άλλη θεωρεί πως δεν υπάρχει λόγος να δημιουργηθεί Κόμμα, αφού υπάρχει και δουλεύει για τη συγκρότηση κοινωνικού Μετώπου (απάντηση ηγεσίας του ΚΚΕ και ηγεσιών άλλων οργανώσεων-κομμάτων), γ) μια τρίτη ισχυρίζεται πως Κόμμα υπάρχει, αλλά δεν εργάζεται για τη συγκρότηση Μετώπου, οπότε αυτό που χρειάζεται είναι ο μετασχηματισμός του Κόμματος κι όχι η δημιουργία νέου φορέα (απάντηση της εσωκομματικής και «εξωκομματικής» αντιπολίτευσης του ΚΚΕ), και τέλος δ) υπάρχει μια άποψη που υποστηρίζει πως η δημιουργία του Κόμματος και του Μετώπου δεν μπορεί να μπει σε καλούπια και σε χρονικές προτεραιότητες, αλλά ότι πρέπει να γίνουν σε μια παράλληλη και διαλεκτική διαδικασία.


Όσον αφορά στην πρώτη απάντηση διευκρινίζουμε για την ακρίβεια του ζητήματος πως δεν έχει διατυπωθεί όπως την παραθέσαμε, αλλά υπονοείται. Η συζήτηση που διεξάγεται ανάμεσα σε οργανώσεις και ανένταχτους αγωνιστές είναι ετεροβαρής, με το μεγάλο βάρος να πέφτει στον προβληματισμό για τη δημιουργία Μετώπου, ενώ ο προβληματισμός για το Κόμμα είναι ελλιπής ή εντελώς απών. Θεωρούμε ότι αυτή η άποψη είναι αντιδιαλεκτική, άρα και λανθασμένη, πέρα από τις αγαθές προθέσεις των φορέων της. Η ταξική πάλη δεν μπαίνει στο πλαίσιο ενός αυστηρού χρονοδιαγράμματος (πρώτα Μέτωπο, έπειτα Κόμμα), γιατί η ζωή είναι απείρως πλουσιότερη από τα θεωρητικά σχήματα. Όταν ο όποιος σχεδιασμός εντάσσεται στα λεγόμενα κουτάκια, τότε μοιραία καταλήγει στη μεταφυσική. Όμως, το κύριο λάθος αυτής της άποψης είναι ότι παραγνωρίζει την ιστορική πείρα του κομμουνιστικού κινήματος η οποία διδάσκει ότι το Μέτωπο αποκτά επαναστατικό πρόσημο στο βαθμό που υπάρχει ένα οργανωμένο υποκείμενο που μπορεί να του δώσει το σωστό προσανατολισμό.


Όσον αφορά στη δεύτερη και τρίτη άποψη είναι συγγενικές, με την έννοια ότι οδηγούν στο ίδιο πρακτικό αποτέλεσμα: την ακινησία. Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν διάφορα κόμματα που αυτοχαρακτηρίζονται ως κομμουνιστικά. Κάποια εξ αυτών δεν έχουν καμία ειδική βαρύτητα στην ελληνική κοινωνία, ενώ άλλα εκφράζουν τα συμφέροντα της εργατικής τάξης με στρεβλό τρόπο, και μάλιστα τόσο στρεβλό που οι όποιες επαναστατικές διακηρύξεις δεν εξασφαλίζουν τον επαναστατικό τους χαρακτήρα.


Αν, όμως, είναι έτσι τα πράγματα, μπορεί ένα Κόμμα να αλλάξει εκ των έσω; Η απάντηση σε πρώτη φάση είναι καταφατική, μόνο που δεν πρέπει να κάνει κανείς το σφάλμα να αντιλαμβάνεται τη δυνατότητα ως νομοτέλεια. Τα κομμουνιστικά κόμματα, όσο κι αν μοιάζουνε με ακίνητους οργανισμούς, μετασχηματίζονται. Υπάρχει μια πλημμυρίδα παραδειγμάτων που περιγράφουν κομμουνιστικά κόμματα με διαδοχικές δεξιές και αριστερές αποκλίσεις. Με ηγεσίες που διαδέχονταν η μία την άλλη, έχοντας διαφοροποιημένους ιδεολογικούς προσανατολισμούς. Επομένως, γιατί κομμουνιστικά κόμματα που σήμερα έχουν σοβαρές εκτροπές από το μαρξισμό λενινισμό δε θα μπορούσαν να βρουν τη χαμένη τους πυξίδα;


Ας γίνουμε συγκεκριμένοι. Το ΚΚΕ, το ιστορικότερο ελληνικό κόμμα, το κόμμα με ισχυρούς δεσμούς με τον ελληνικό λαό, με ιστορία που την χαρακτηρίζουν ποτάμια αίματος, δε θα μπορούσε άραγε να ορθοποδήσει; Αν και η απάντησή μας για τη δυνατότητα μετασχηματισμού ήταν αρχικά καταφατική, στο ειδικό ερώτημα που μόλις θέσαμε είναι αρνητική. Και είναι αρνητική για τους εξής λόγους:


α) Δυστυχώς στο σημερινό ΚΚΕ δεν υπάρχει πλέον η γενιά της εθνικής αντίστασης, μιας γενιάς με τεράστιο ηθικό κύρος και με πολύ μεγάλη πολιτική εμπειρία (ΕΑΜ, εμφύλιος, μετεμφυλιακό κράτος τρομοκρατίας, χουντική επταετία). Η πράξη και τα βιώματα δεν μπορούν να αντικατασταθούν ακόμη και από τις πληρέστερες θεωρητικές αναλύσεις, πόσω μάλλον όταν αυτές χωλαίνουν σοβαρά.


β) Η γραφειοκρατία, ακόμη και σε ένα κομμουνιστικό κόμμα, είναι ένα φαινόμενο που συχνά εμφανίζεται και η εμφάνισή της είναι αντικειμενική. Το πρόβλημα δεν είναι τόσο η ύπαρξη του φαινομένου, αλλά αν συνειδητοποιείται και αν υπάρχει πρόθεση να καταπολεμηθεί. Στο σημερινό ΚΚΕ υπάρχουν επαγγελματικά στελέχη για ολόκληρες δεκαετίες και άρα με πολυετή απουσία από οποιοδήποτε χώρο εργασίας, επομένως και με κάκιστη ή και μηδενική επαφή με τις αγωνίες του κόσμου. Υπάρχει ακόμη μια γενιά νέων στελεχών χωρίς καμία απολύτως αγωνιστική εμπειρία, που επαγγελματοποιήθηκε πολύ γρήγορα και με συνοπτικές διαδικασίες. Η επαγγελματοποίηση, αν και αναγκαίος όρος για τη λειτουργία ενός κομμουνιστικού κόμματος, όταν γίνεται χωρίς αυστηρές προϋποθέσεις και σε μια εποχή που η ανεργία των νέων φτάνει στο 60%, γίνεται προβληματική και γιγαντώνει τη γραφειοκρατία.


γ) Η σημερινή ηγεσία του ΚΚΕ μπόρεσε να «πάρει» το Κόμμα με ιδεολογικά και πολιτικά πραξικοπήματα. Το Πρόγραμμα του 15ου ερμηνεύτηκε κατά το δοκούν και παραβιάστηκε κατ’ επανάληψη, υιοθετήθηκαν ιδεολογικά τροτσκιστικά σχήματα εντελώς ξένα στην ιστορία του ΚΚΕ και απορρίφθηκαν λενινιστικές θέσεις ως παρωχημένες και αναχρονιστικές, απορρίφθηκε σχεδόν στο σύνολό της η ηρωική ιστορία του κόμματος ως οπορτουνιστική (ακόμη και το ΕΑΜ), λήφθηκαν εξωφρενικές και προοπτικά αυτοκαταστροφικές για το Κόμμα αποφάσεις που υποχρέωναν τα μέλη να τις εφαρμόσουν, όπως για παράδειγμα απεργία χωρίς απόφαση σωματείου, αποχωρήσεις από σωματεία και δημιουργία νέων, «καθαρών» και άμαζων κομματικών σωματείων κ.λπ. Όλα αυτά έγιναν με παραβιάσεις του καταστατικού, με καρατομήσεις και κάθε είδους αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις. Ποιος πιστεύει στα αλήθεια ότι μια τέτοια ηγεσία που έκανε εκτεταμένο και συνεχή φραξιονισμό και που κινδυνεύει να μετατρέψει το ΚΚΕ σε μια σέχτα, μπορεί να κάνει την ανατροπή και να αλλάξει την κατάσταση; Ποιος στα αλήθεια πιστεύει ότι αυτή η ηγεσία θα ξαναπεί πως η Ελλάδα είναι χώρα μέσου επιπέδου ανάπτυξης κι εξαρτημένη κι όχι ιμπεριαλιστική; Ποιος στα αλήθεια πιστεύει πως η ηγεσία του ΚΚΕ θα επικαλεστεί το ιστορικό παράδειγμα του ΕΑΜ προκειμένου να αναδείξει την ανάγκη δημιουργίας ενός κοινωνικοπολιτικού μετώπου στο σήμερα; Ποιος στα αλήθεια πιστεύει ότι αυτή η ηγεσία έχει το ηθικό ανάστημα να παραδεχτεί τα λάθη της, όταν όσοι εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους στον προσυνεδριακό του 19ου χαρακτηρίστηκαν ως αμόρφωτοι; Πώς αυτός που έχει εθιστεί για χρόνια στο φραξιονισμό, ξαφνικά θα δημιουργήσει ένα κόμμα «αγγέλων» δίχως σκοπιμότητες, φράξιες και με εσωκομματική δημοκρατία;


Επιπλέον, για όλους αυτούς τους λόγους δεν ευσταθεί η άποψη περί δημιουργίας «δούρειου ίππου» προκειμένου «να παρθεί από μέσα το κάστρο». Αυτή η άποψη που είτε υπονοεί ότι θα μεταπείσει την υπάρχουσα ηγεσία, είτε ότι η τωρινή ηγετική ομάδα θα αντικατασταθεί με μια «υγιή» (αλήθεια πώς;), είναι απολύτως αδιέξοδη και με ημερομηνία λήξης. Αλλά ας υποθέσουμε ότι αυτό το τελευταίο σενάριο είναι εφικτό, ότι, δηλαδή, κάποιοι με φραξιονιστική δουλειά θα καταφέρουν να πάρουν την ηγεσία του Κόμματος. Αν το καταφέρουν (που δεν υπάρχει περίπτωση αλλά χάρη της συζήτησης το δεχόμαστε ως υπαρκτή εκδοχή) αν το καταφέρουν, λοιπόν, δε θα κουβαλάνε όλα τα ελαττώματα των κρυφών και αντιδημοκρατικών διαδικασιών των διαδρόμων, της συνωμοτικής, παρασκηνιακής και γραφειοκρατικής παθολογίας της προηγούμενης ηγεσίας; Και ποια κομμουνιστική ηθική θα πρεσβεύουν; Και αναπαράγοντας όλες τις προηγούμενες παθογένειες δε θα έχουμε «μια από τα ίδια»; Εκτός κι αν δεχτούμε ότι κάποιοι θα τα καταφέρουν να αλλάξουν αυτή την ηγεσία χωρίς φράξιες, φραξιονισμούς και μεθοδεύσεις, αλλά με την πειθώ…


Οι κομμουνιστές οφείλουν όταν μιλάνε και όταν δρουν, να μη δίνουν την ευκαιρία για πολλαπλές αναγνώσεις. Είναι υποχρεωμένοι να είναι καθαροί, ό,τι λένε να το εννοούν, να μην υιοθετούν πλευρές της αστικής ηθικής, να μην εκφυλίζουν την κομμουνιστική ιδεολογία.

Για τον επαναστάτη δεν μπορεί ο σκοπός να αγιάζει τα μέσα. Διαφορετικά καταντά μια καρικατούρα αυτού που υποτίθεται ότι είναι.

Όσον αφορά στην τέταρτη άποψη, είναι αυτή που μας εκφράζει και θεωρούμε ότι αντιστοιχεί στη διαλεκτική αντιμετώπιση του ζητήματος. Η απουσία Κόμματος αποτελεί σαφέστατα ανασταλτικό παράγοντα που περιορίζει το εύρος και το ειδικό βάρος της δράσης των οργανωμένων κομμουνιστών εντός ενός Μετώπου. Αλλά εάν δεν υπάρχει επαναστατικό Κόμμα, ή αλλιώς, εάν το κόμμα που ισχυρίζεται ότι είναι επαναστατικό αρνείται να δημιουργήσει πραγματικό Μέτωπο (παρά μόνο με τον εαυτό του), τότε οι κομμουνιστές πρέπει να δουλεύουν παράλληλα και για τα δύο εξίσου κρίσιμα καθήκοντά τους σε διαλεκτική αλληλοσύνδεση: τη δημιουργία επαναστατικού Κόμματος και κοινωνικοπολιτικού Μετώπου.


* * * *
Τελικά το ερώτημα του τίτλου είναι ένα ψευδοδίλλημα. Σήμερα το καθήκον των Ελλήνων κομμουνιστών και των αγωνιζόμενων συλλογικοτήτων είναι: α) να μελετήσουν επιστημονικά την κατάσταση στην ελληνική και διεθνή συγκυρία σε όλα τα επίπεδα: οικονομικό, πολιτικό, ιδεολογικό, κοινωνικό, β) να δουν με ποιο τρόπο θα συντονιστούν στους κοινωνικούς αγώνες και πώς θα συγκροτήσουν συμμαχίες, γ) να ανοίξουν τη συζήτηση και να κάνουν τις απαραίτητες κινήσεις για να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις δημιουργίας τόσο Κόμματος όσο και Μετώπου.


Η διαδικασία αυτή δε θα είναι ρόδινη. Θα έχει απογοητεύσεις και πισωγυρίσματα, θα είναι μακροχρόνια και βασανιστική. Αλλά παρά τις όποιες δυσκολίες, πρέπει να συνειδητοποιηθεί ένα πράγμα: 

ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

Πηγή: http://aristeriantepithesi.blogspot.gr/

Φίλε, ο καπιταλισμός «σου» δεν σε χωράει πια...


Του Αρτέμη Ψαρομηλιγκου

Είσαι οπαδός της «ελεύθερης Οικονομίας». Πάει καλά. Θυμάσαι την «παλιά καλή εποχή που δέναν τα σκυλιά με τα λουκάνικα». Και νομίζεις πως...
ζούμε μια μικρή παρέκβαση του συστήματος και πως «σύντομα όλα θα επιστρέψουν στην ομαλότητα». Ίσως είσαι ο δεύτερος Έλληνας μετά τον Σαμαρά που το πιστεύει.

Ταυτίζεσαι με την εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική των Μνημονίων γιατί «Τι να κάνουμε; Εγώ πιστεύω στον καπιταλισμό και στον ελεύθερο ανταγωνισμό».  Δεκτόν. Έτσι είναι αν έτσι νομίζεις. Αν δεν μπορείς να διακρίνεις καμιά διαφορά ανάμεσα στα τερατώδη που συμβαίνουν σήμερα και στην εποχή της «ειρηνικής ανάπτυξης του καπιταλισμού» που αγάπησες.

Τότε, πριν δεκαετίες, όταν έστησες το μαγαζάκι σου ή την επιχείρηση σου ή το γραφείο σου ή το επιστημονικό εργαστήριο σου. Τότε που προσλάμβανες τον υπάλληλο σου, τη γραμματέα σου ή τον εργάτη σου με σύμβαση εργασίας, προϊόν συλλογικής διαπραγμάτευσης. Έτσι έβρισκε δουλειά και το παιδί σου, ο ξάδερφος σου στον «απέναντι» εργοδότη.

Και δεν μιλάμε για εποχή αποβιομηχάνισης. Η Ελλάδα είχε χαλυβουργική υψικάμινο, ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία, κλωστοϋφαντουργία, βιομηχανία ηλεκτρικών συσκευών, πλαστικών, ζάχαρης, λιπασμάτων. Αυτά που δεν έχει πλέον αυτή  χώρα.

Δεν μιλάμε για την εποχή των «χωματερών» της ΕΟΚ που ακολούθησε. Για τις ποσοστώσεις παραγωγής, για το επιδοτούμενο ξερίζωμα των αμπελιών και το σπάσιμο των καϊκιών. Για τα «διακοποδάνεια» και τα «μετοχοδάνεια». Για το οικονομικό περιβάλλον που δημιούργησαν οι σημερινοί  «φωστήρες» που θέλουν να μας σώσουν.

Τότε, πριν λίγες δεκαετίες, αγόρασες το σπίτι σου και πριν λίγα χρόνια ολοκλήρωσες το εξοχικό σου. Χωρίς δανεικά. Κούνια που σε κούναγε. Υπολόγιζες χωρίς τον Βενιζέλο. Όταν έφερε στη Βουλή το νομοσχέδιο για το «χαράτσι» σε καλούσε να το δεις κάτι σαν «ασφάλιστρο» ακινήτου. Τώρα όμως το «ασφάλιστρο» έφαγε το ακίνητο. Από το φθινόπωρο το ελληνικό κράτος θα το εκπλειστηριάζει σε κάθε αλλοδαπό ή ημεδαπό αρπακτικό στο 1/3 της αντικειμενικής αξίας του. Το ΔΝΤ ήταν σαφές και από την αρχή επεσήμανε τη …στρέβλωση:  «Οι Έλληνες έχουν πολύ υψηλό ποσοστό Ιδιοκτησίας». Αυτό ήδη «διορθώνεται» από τη μνημονιακή συγκυβέρνηση.

Κι εσύ χωρίς δουλειά, χωρίς επιχείρηση, με μισή σύνταξη στην καλύτερη περίπτωση, προσπαθείς απελπισμένα να ανταπεξέλθεις σε πολλαπλάσιους και παράλογους φόρους. Μοιραίος κι άβουλος αντάμα, συνεχίζεις να ομνύεις στο όνομα της «ελεύθερης Οικονομίας» που τώρα σε καταστρέφει. Γιατί το σύστημα δεν σε «χωράει» πλέον. Λειτουργεί πλέον εις βάρος σου και υπέρ λίγων πανίσχυρων μονοπωλιακών ομίλων. Δες την κακή τύχη των μικροεπενδυτών Φωτοβολταϊκών και τους μεγαλοεπενδυτές που θα βουτήξουν τη «μικρή ΔΕΗ» στο 10% της αξίας της. Τους μικροομολογιούχους που έχασαν τις οικονομίες τους και τους μεγαλοτραπεζίτες που άρπαξαν τσάμπα κραταιές τράπεζες.

Το ένοιωσαν ήδη στο πετσί τους πολλές κοινωνικές ομάδες. Οι φαρμακοποιοί που πρέπει να παραχωρήσουν τη θέση τους σε πολυεθνικές αλυσίδες, οι γιατροί που θα μετατραπούν σε μισθωτούς αλυσίδων Υγείας, οι δικηγόροι που θα μετατραπούν σε υπαλλήλους νομικών εταιρειών, οι πολιτικοί μηχανικοί που αναζητούν εργασία στο εξωτερικό, οι υπαίθριοι έμποροι που καλούνται να παραδώσουν την επαγγελματική ύλη τους στα σούπερ-μάρκετ. Κτηνοτρόφοι, αγρότες, ταξιτζήδες, έμποροι και βιοτέχνες. Δεν υπάρχει ομάδα της λεγόμενης μεσαίας τάξης που να μην οδηγείται προς αφανισμό. Κάποιοι φαίνεται να κατανόησαν τα αίτια. Άλλοι, όχι.

Κάποιοι «περίεργοι» τύποι προειδοποιούσαν εδώ και χρόνια για τις τάσεις του σύγχρονου καπιταλισμού να συγκεντροποιήσει και να «καταπιεί» το σύνολο της Οικονομίας αλλά και να υποτάξει τη Δημοκρατία. Έχεις το δικαίωμα να μην υιοθετείς τις θεωρίες αυτών των «περίεργων» αριστερών. Αλλά δεν μπορείς να μην παραδεχτείς πως οι προβλέψεις τους επαληθεύτηκαν:

Η μεγέθυνση του κεφαλαίου πήρε τέτοιες διαστάσεις που η ισχύς του έγινε τόσο τερατώδης ώστε να υπερβαίνει τους προϋπολογισμούς κρατών και η εξουσία του τόσο κτηνώδης ώστε να υπερπηδά τη θέληση των κυβερνήσεων.

Οι θρήνοι επί ερειπίων δεν έχουν νόημα.  Δεν έχει αξία να αναπολείς μιαν εποχή που δεν πρόκειται να ξανάρθει. Η παραδοχή πως το καπιταλιστικό σύστημα έχει πλήρως εκτροχιαστεί και ήδη λειτουργεί εναντίον σου θα ήταν ένα πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η παραδοχή πως είναι μια άλλη φάση του ίδιου συστήματος. Τόσο «άλλη» που τρώει τα παιδιά της. Αφού εξανδραπόδισε την εργατική τάξη, τώρα τρώει τη βάση της, τη μεσαία τάξη. Από νοικοκύρη σε μετατρέπει σε απόκληρο.

Οπαδός του καπιταλισμού έχεις κάθε δικαίωμα να είσαι. Κορόιδο να μην είσαι.

(Το «γράμμα» αυτό δεν απευθύνεται σε αριστερούς. Εξάλλου εκφεύγει συνειδητά των πλαισίων της μαρξιστικής παραδοχής. Απευθύνεται σε ανθρώπους της άλλης όχθης, που αδυνατούν να κατανοήσουν τις αιτίες της τραγωδίας που βιώνουν).

http://www.giannena-e.gr/

Μας έχουν για ηλίθιους......




Spyros PapadatosΌλως τυχαίως ο συγκεκριμένος δημοσιογράφς της Popaganda ήταν εκεί και απαθανάτισε τον Μαζιώτη και εγραψε ένα απολιτίκ άρθρο με αποκλειστικές φωτός,όχι δεν την κοπάνησε με τους πυροβολισμούς και ωωω οι αστυνομικοί μέχρι να φτάσει το ασθενοφόρο άφησαν βα βγει μια φωτογραφία σε αστικό μέσο,να μην υπάρχει ένα αποκλειστικό;Η είδηση πουλάει.Τρομο.
και μετά ρωτάς πως κάποια έντυπα αποκτούν ακόλουθους και μετά διαμορφώνονται συνειδήσεις.Και από κάτω ο κακός χαμός στα σχόλια απο ασφαλιταριό και Ανθρώπους.
οι τελευταίοι να προσπαθούν να δείξουν στο ανυποψίαστο κοινό άλλη οπτική και οι πρώτοι να χρησιμοιποούν όλα τα μεσα, ποια όλα δηλαδή αρκούνται σε επιειρήματα βεληνεκούς "Ναι αλλά για τη Μαρφιν δε λέτε τίποτα".Ένα τέτοιο πράμα.Α,και η Athens Voice σαν παλιά καραβάνα καλοσωρίζει το νέο μέσο...Μας έχουν για ηλίθιους.Και δυστυχώς είμαστε πολλοί.Ηλίθιοι


Niki Vikou
Αν αληθεύουν όσα μας λένε οι ρεπόρτερς των τηλεοπτικών σταθμών, ότι τον είχαν εντοπίσει εδώ και δυο μήνες, γιατί επέλεξαν να τον πιάσουν σήμερα σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα και με πολλούς τουρίστες, σημεία της Αθήνας; Εκτός κι αν είναι διαφημιστικό τρυκ της Όλγας.
"Αδρεναλίνη στα ύψη. Ζήστε το σύγχρονο φαρ ουέστ στην Ελλάδα"

Νίκος Ονάσογλου Δ'


SL
Κοίτα τί θυμήθηκα τώρα..
Όταν μαχαιρώνανε το Φύσσα, οι αστυνομικοί που ήταν δίπλα, δεν τράβηξαν όπλο για να μην τραυματίσουν κανέναν περαστικό


Οικοδόμος
Με τη «σύλληψη Μαζιώτη» θα τη βγάλεις κούτσα-κούτσα μέχρι τέλους του μήνα. Μετά έρχονται τα «μπάνια του λαού». Και από Σεπτέμβρη, με «γεμάτες μπαταρίες»… «έχει ο θεός». Μην ανησυχείς, οι βόμβες σκάνε μακριά. Ξέρεις ότι δεν θα σε αφήσουν έτσι. Ζωή με δόσεις, 12, 24, 48, 100… όσο ζεις. Και η δική σου ζωή, αυτή που δεν θα δεις ποτέ στην τηλεοπτική σου οθόνη, θα μετράει τα διαστήματα του χρόνου πότε με τη δυστυχία, πότε με τον πόνο, πότε με το αίμα. Πάντα του άλλου.



Ρύκιος @rykios ·

Πολύ σοβαρή είδηση η σύλληψη Μαζιώτη. Ίσαμε 300εκ δάνεια των ΜΜΕ κουρεύει.


Έχουν γραφτεί πολλά από το πρωί και προφανώς κανείς από μας δεν γνωρίζει, αλλά αν όντως ισχύει αυτό με την πωλήτρια στο μαγαζί που είδε το όπλο του Μαζιώτη και κάλεσε αμέσως τους μπάτσους, μου έρχεται κατευθείαν στο μυαλό και μια άλλη παρόμοια περίπτωση σύλληψης ένοπλων ανταρτών: το 2010, όταν μια υπάλληλος ταχυμεταφορών υποπτεύθηκε τα δύο μέλη της ΣΠΦ έτσι όπως είχαν μεταμφιεστεί και τι μπορεί να κρατούσαν και έτσι αμέσως μαζεύτηκαν γύρω τους όλων των ειδών οι μπάτσοι και τους έπιασαν χωρίς να ολοκληρώσουν την ενέργεια. Και έτσι, αναπόφευκτα σκέφτομαι ότι, εκτός από τους εντεταλμένους ρουφιάνους της αστυνομίας, έχουμε και τους μη-εντεταλμένους ρουφιάνους-πολίτες που μας αποδεικνύουν κάθε φορά το πόσο κόπτονται για την εθνική ασφάλεια και τάξη αυτής της χώρας.