Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

Καλύτερα τώρα;


Eleni Konidari 


Πριν σπεύσουμε να καταδικάσουμε την άποψη ότι το ρεύμα δεν είναι κοινωνικό αγαθό, θα πρέπει να κατανοήσουμε μια σειρά από άλλες παραδοχές. Μετά, θα μας φαίνεται απόλυτα λογικό:

Η παιδεία δεν είναι κοινωνικό αγαθό: μπορείς να ζήσεις και αγράμματος.


Η υγεία δεν είναι δημόσιο αγαθό: όσοι ασθενούν είναι σφάλματα της φύσης και καλύτερα να ψοφήσουν μια ώρα αρχύτερα.


Η κατοικία δεν είναι κοινωνικό αγαθό: μπορείς να ζεις και στο ύπαιθρο (με νοίκι εννοείται γιατί η ελεύθερη κατασκήνωση απαγορεύεται ρητά).


Το φαγητό δεν είναι κοινωνικό αγαθό: ακόμα κι ο Θεός είπε στον Αδάμ “αγκάθια και τριβόλια θα σου βλασταίνει και θα τρως το χορτάρι του αγρού. Με τον ιδρώτα του προσώπου σου θα τρως το ψωμί σου”.


Το νερό δεν είναι κοινωνικό αγαθό: άμα δεν μπορείς να το πληρώνεις, πίνε κόκα κόλα, θα 'ναι φτηνότερη.


Τα βουνά δεν είναι κοινωνικό αγαθό: πρέπει να ζήσει κι ο Μπόμπολας στήνοντας ανεμογεννήτριες, βγάζοντας χρυσό, κάνοντας ό,τι μπορεί ο άνθρωπος.


Οι παραλίες δεν είναι κοινωνικό αγαθό: μήπως έχεις καμιά αντίρρηση για το ότι πρέπει να στηρίξουμε τον τουρισμό, την βαριά βιομηχανία της Ελλάδας; Μήπως;


Η θάλασσα δεν είναι κοινωνικό αγαθό: κάπου πρέπει να θάβονται και τα χημικά, από κάπου πρέπει να αντλούμε πετρέλαιο για την ενέργεια (που ως τώρα θα κατάλαβες γιατί δεν είναι κοινωνικό αγαθό), κι εσύ μιλάς για κάτι πράγματα μικρά όπως είναι τα πλατσουρίσματά σου, ακόμα και για τα ψάρια μας λες - πού φτάσαμε!


Η ζωή σου δεν είναι κοινωνικό αγαθό: άμα δεν μπορείς να επιβιώσεις μόνος σου και δε δέχεσαι να πατήσεις επί πτωμάτων, τότε είσαι ένα άθλιο, ανάξιο υποκείμενο (όπως ακριβώς ήταν κι αυτά τα πτώματα που πάτησαν άλλοι) και δεν σου αξίζει να ζεις.


Καλύτερα τώρα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου