Στο Σύνταγμα, άρθρο 5, παρ 4, ορίζεται ότι «απαγορεύονται διοικητικά μέτρα που περιορίζουν σε οποιονδήποτε Έλληνα την ελεύθερη κίνηση ή εγκατάσταση στη Χώρα».
Σε νησιά δίχως επαρκή συγκοινωνία, περιορίζεται τόσο το δικαίωμα της ελεύθερης κίνησης όσο και της εγκατάστασης.
Στο άρθρο 101 του Συντάγματος αναφέρεται:
«Ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους».
«Άγονη γραμμή» χαρακτηρίζεται η δρομολογιακή εκείνη γραμμή πλοίου που δεν παρουσιάζει εμπορική ή επιβατική κίνηση, με συνέπεια ούτε και επιχειρηματικό ενδιαφέρον εκ μέρους των πλοιοκτητών ή των εφοπλιστών.
Το «Μεταφορικό Ισοδύναμο» συνιστά την αρχή σύμφωνα με την οποία οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών μεταφορών και η μεταφορά αγαθών,από και προς τα νησιά καλούνται να πληρώσουν κόμιστρα ισόποσα με τα αντίστοιχα τα οποία χρεώνονται για τη χρήση άλλων μέσων μεταφοράς (οδικές/ σιδηροδρομικές μεταφορές) για τη μετακίνησή τους σε ανάλογες αποστάσεις.
Σε μια πατρίδα που οι χερσαίοι και θαλάσσιοι δρόμοι έχουν παραδοθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, τίποτα από τα πιο πάνω δεν εφαρμόζεται, με κριτήριο το συμφέρον του πολίτη. Καμία από τις διατάξεις και αρχές που προστατεύουν τον πολίτη δεν λαμβάνεται υπόψη στους σχεδιασμούς.
Οι απόπειρες δρομολόγησης πλοίων «λαϊκής βάσης» ή πλοίων δημοτικής ιδιοκτησίας «θαλασσοπνίγηκαν». Η μοναδική περίπτωση εφαρμογής του «μεταφορικού ισοδύναμου» στην Ελλάδα ήταν το SeaStar, ιδιοκτησίας του Δήμου Τήλου, το οποίο σήμερα έχει αποσυρθεί, λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι επιλογές μας περιορίζονται και η ζωή στα νησιά μας μαραζώνει, μένοντας έρμαιη στα χέρια πλοιοκτητών και λοιπών εταιρειών, που μοναδικό σκοπό έχουν το κέρδος.
Μετά την ταυτόχρονη καταγγελία για αρπαχτές ,έρχεται η κοινή αύξηση των κομίστρων.
Όσοι εκδίδουν ανακοινώσεις για το «καλό της πατρίδας», ας αναλογιστούν τις ευθύνες τους για το πώς και γιατί η Κεφαλονιά έχει ένα δημαρχείο εξυπηρέτησης εφοπλιστικών συμφερόντων. Κατά τους πανηγυρισμούς των νικητών των δημοτικών εκλογών στην πλατεία ακούστηκε το σύνθημα «δήμαρχος και βάλε .». Κάποιοι γνωρίζουν το τι είναι οι ίδιοι. Όσοι τους στήριξαν, τους ψήφισαν ή συμμάχησαν μαζί τους κάνουν πώς δεν το γνωρίζουν.
Και όσοι σιωπούν, ας μας πουν σε τι οφείλεται η σιωπή τους.
Αν είχαμε Δημοκρατία, ο λαός θα αποφάσιζε, θα επωμιζόταν τις ευθύνες και θα απολάμβανε τα οφέλη. Αν είχαμε δημοκρατία, η πολιτεία θα ενδιαφερόταν για τους πολλούς και όχι για τους λίγους. Υπηρεσίες που δεν διοικούνται και δεν ελέγχονται από το λαό είναι αφορμές για κερδοσκοπία των λίγων σε βάρος των πολλών. Έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε, πολύ προσπάθεια να κάνουμε, πολλές μάχες να δώσουμε.
Για να λύσουμε τα προβλήματα της μικρής και μεγάλης πατρίδας πρέπει να γίνουμε όλοι Ριζοσπάστες, να κοιτάξουμε την αλήθεια στα μάτια, να διεκδικήσουμε και να δημιουργήσουμε. Βασική προϋπόθεση η ενότητα, χωρίς άλλη «προϋπόθεση», χωρίς προσωπικές, επιχειρηματικές και άλλες φιλοδοξίες. Ενότητα για εγκαθίδρυση Δημοκρατίας και Απελευθέρωση από όσα μας εμποδίζουν να ζήσουμε σαν ελεύθεροι άνθρωποι.
ΓΡΑΦΕΊΟ ΤΥΠΟΥ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ.
«Άγονη γραμμή» χαρακτηρίζεται η δρομολογιακή εκείνη γραμμή πλοίου που δεν παρουσιάζει εμπορική ή επιβατική κίνηση, με συνέπεια ούτε και επιχειρηματικό ενδιαφέρον εκ μέρους των πλοιοκτητών ή των εφοπλιστών.
Το «Μεταφορικό Ισοδύναμο» συνιστά την αρχή σύμφωνα με την οποία οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών μεταφορών και η μεταφορά αγαθών,από και προς τα νησιά καλούνται να πληρώσουν κόμιστρα ισόποσα με τα αντίστοιχα τα οποία χρεώνονται για τη χρήση άλλων μέσων μεταφοράς (οδικές/ σιδηροδρομικές μεταφορές) για τη μετακίνησή τους σε ανάλογες αποστάσεις.
Σε μια πατρίδα που οι χερσαίοι και θαλάσσιοι δρόμοι έχουν παραδοθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, τίποτα από τα πιο πάνω δεν εφαρμόζεται, με κριτήριο το συμφέρον του πολίτη. Καμία από τις διατάξεις και αρχές που προστατεύουν τον πολίτη δεν λαμβάνεται υπόψη στους σχεδιασμούς.
Οι απόπειρες δρομολόγησης πλοίων «λαϊκής βάσης» ή πλοίων δημοτικής ιδιοκτησίας «θαλασσοπνίγηκαν». Η μοναδική περίπτωση εφαρμογής του «μεταφορικού ισοδύναμου» στην Ελλάδα ήταν το SeaStar, ιδιοκτησίας του Δήμου Τήλου, το οποίο σήμερα έχει αποσυρθεί, λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι επιλογές μας περιορίζονται και η ζωή στα νησιά μας μαραζώνει, μένοντας έρμαιη στα χέρια πλοιοκτητών και λοιπών εταιρειών, που μοναδικό σκοπό έχουν το κέρδος.
Μετά την ταυτόχρονη καταγγελία για αρπαχτές ,έρχεται η κοινή αύξηση των κομίστρων.
Όσοι εκδίδουν ανακοινώσεις για το «καλό της πατρίδας», ας αναλογιστούν τις ευθύνες τους για το πώς και γιατί η Κεφαλονιά έχει ένα δημαρχείο εξυπηρέτησης εφοπλιστικών συμφερόντων. Κατά τους πανηγυρισμούς των νικητών των δημοτικών εκλογών στην πλατεία ακούστηκε το σύνθημα «δήμαρχος και βάλε .». Κάποιοι γνωρίζουν το τι είναι οι ίδιοι. Όσοι τους στήριξαν, τους ψήφισαν ή συμμάχησαν μαζί τους κάνουν πώς δεν το γνωρίζουν.
Και όσοι σιωπούν, ας μας πουν σε τι οφείλεται η σιωπή τους.
Αν είχαμε Δημοκρατία, ο λαός θα αποφάσιζε, θα επωμιζόταν τις ευθύνες και θα απολάμβανε τα οφέλη. Αν είχαμε δημοκρατία, η πολιτεία θα ενδιαφερόταν για τους πολλούς και όχι για τους λίγους. Υπηρεσίες που δεν διοικούνται και δεν ελέγχονται από το λαό είναι αφορμές για κερδοσκοπία των λίγων σε βάρος των πολλών. Έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε, πολύ προσπάθεια να κάνουμε, πολλές μάχες να δώσουμε.
Για να λύσουμε τα προβλήματα της μικρής και μεγάλης πατρίδας πρέπει να γίνουμε όλοι Ριζοσπάστες, να κοιτάξουμε την αλήθεια στα μάτια, να διεκδικήσουμε και να δημιουργήσουμε. Βασική προϋπόθεση η ενότητα, χωρίς άλλη «προϋπόθεση», χωρίς προσωπικές, επιχειρηματικές και άλλες φιλοδοξίες. Ενότητα για εγκαθίδρυση Δημοκρατίας και Απελευθέρωση από όσα μας εμποδίζουν να ζήσουμε σαν ελεύθεροι άνθρωποι.
ΓΡΑΦΕΊΟ ΤΥΠΟΥ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου