Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Η απάθεια διαχρονικό αμάρτημα

  • Titsa Tsimara
    Titsa Tsimara
    Κι είναι η μάνα των θανάσιμων αμαρτημάτων , γιατί αυτή επιτρέπει στα υπόλοιπα να κόβουν βόλτες ανενόχλητα πάνω στη μίζερη αντίληψη της ζωής. Αν τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα μπορούν ν ΄ ανοίξουν τη πόρτα για τη κόλαση, η απάθεια είναι αυτή που τους επιτρέπει να υπάρχουν, να δίνουν τη καθημερινή τους παράσταση στο θέατρο της παράνοιας που ονομάζεται ανθρώπινος πολιτισμός. Ψάχνοντας τη λέξη απάθεια, βρήκα μια φράση που είπε κάποιος άγνωστος. Η ανοχή συνίσταται από εννιά μέρη απάθειας κι ένα μέρος ψεύτικης αγάπης. Το όγδοο θανάσιμο αμάρτημα δεν είναι καινούργιο. Βαδίζει μαζί με τα υπόλοιπα χέρι χέρι.
     
    Δίπλα στα άπληστα αρπακτικά, την ώρα που δολοφονούν τα θύματά τους που μπορεί να είναι ακόμα και ολόκληροι λαοί, υπάρχει η απάθεια εκείνων που παρακολουθούν αμέτοχοι να διαπράττεται το έγκλημα. Δεν "ανακατεύονται" "θέλουν την ησυχία τους". Δεν "θέλουν μπλεξίματα" Κι ακόμα χειρότερα. Δεν τους αφορά αν δεν είναι οι ίδιοι τα θύματα, ή στη χειρότερη περίπτωση δεν αντιδρούν καν, όταν είναι τα θύματα. Η απάθεια είναι η είσοδος για τη κόλαση. Η παιδική χαρά των απανταχού άπληστων μωρόσοφων αμαρτωλών. Που στο δρόμο για τη κόλαση πατάνε πάνω στις ζωές των ανθρώπων σαν να είναι κουρελούδες. Πατάνε γιατί οι άνθρωποι έχουν μετατραπεί σε κουρελούδες. Βλέπουν τη ζωή τους μέσα από τα μάτια ενός παλιόχαρτου. Που το παίζουν οι άλλοι όπως γουστάρουν. Τι είναι αυτό που κρατάει το κόσμο που πεινάει, που χάνει τους αγαπημένους, που βλέπει τα παιδιά του να πεινάνε, τους αρρώστους του να μην έχουν φάρμακα, τους συνανθρώπους να πεθαίνουν αβοήθητοι ξεχασμένοι , σαν να είναι ένα τίποτα. Τι είναι αυτό που κρατάει σιωπηλό, ταπεινωμένο, ένα λαό που ξεφτυλίζεται, εκβιάζεται, αντιμετωπίζεται σαν νούμερο σε μια κονσόλα ενός άπληστου τραπεζίτη που κόβει συνέχεια λίβρες κρέας για να ικανοποιήσει την ματαιοδοξία του... Η απάθεια. Το σύνδρομο του να καθίσει κάποιος ήσυχος την ώρα που τον βιάζουν για να μην αγριέψει περισσότερο το βιαστή. Το σύνδρομο του κλειστού παράθυρου στις φωνές που έρχονται από δίπλα γιατί δεν είναι "δική μας δουλειά" Το σύνδρομο του φιλήσυχου πολίτη που αποδέχεται τη τάξη των πραγμάτων, αγνοώντας παντελώς τη δική του εκδοχή για τη πραγματικότητα. Αγνοώντας γιατί ζει, για ποιο λόγο ζει, ποιο είναι το καθήκον του απέναντι στη ζωή και τους συνανθρώπους.


    Η απάθεια είναι συνώνυμη της μη συμμετοχής. Της απουσίας πρωτοβουλίας, έμπνευσης, ΠΑΘΟΥΣ. Είναι η απουσία του ιερού πάθους, του ζωογόνου, που αφήνει ανεξέλεγκτα τα αρρωστημένα πάθη να κάνουν παιχνίδι. Κρυμμένη πίσω από χιλιάδες δικαιολογίες που ο καθένας μας φτιάχνει για να κουκουλώσει τις ενοχές του. Δεν ήξερα, δεν γνώριζα, δεν με αφορά, τι μπορώ να κάνω, δεν μπορώ να κάνω τίποτα.. Δυστυχώς είναι δύσκολο να βρεθούν αυτές οι μονάδες που θα έκαναν τη διαφορά γιατί όλοι είμαστε πνιγμένοι στα δίχτυα της απληστίας, της λαιμαργίας, της ζηλοφθονίας, της λαγνείας, της οργης, της οκνηρίας , της αλαζονείας με μια γερή δόση από απάθεια και πρόζα... Θέλει ένα σάλτο τίγρης όπως έλεγε κι ο ποιητής, για να ξεφύγουμε από την μεγγενη της απάθειας που έχει αρρωστήσει το μυαλό μας και τη ζωή μας. Δεν μπορούμε να περάσουμε απεναντι τη λεωφόρο σερνόμενοι, παρακαλώντας να μη περνάει αυτοκίνητο εκείνη την ώρα. Πρέπει να βρούμε τρόπους να διασχίσουμε με θάρρος το δρόμο που θα μας οδηγήσει στην απέναντι μεριά. Σε μια ζωή με λιγότερη μιζέρια και περισσότερο μεγαλείο ψυχής.
    Η κόλαση κι ο παράδεισος είναι εδώ κι εμείς αλίμονο, εξαργυρώνουμε όλη τη ζωη μας σε πενταροδεκάρες προσδοκώντας μια ανάσταση που θα έρθει έτοιμη στο πιάτο μας, δώρο από κάποιο θεό. Αν η φύση μας ήθελε απαθείς, δεν θα μας είχε δώσει ποτέ την ικανότητα να έχουμε συνείδηση της ύπαρξή μας. Δεν θα μας είχε ταϊσει ποτέ με το καρπό της γνώσης όλης της δημιουργίας που υπάρχει γύρω μας. Κι όμως ακόμα ψάχνουμε να βρούμε την αιτία. Το γιατί. Αδυνατώντας να σηκώσουμε τα μάτια από τις αρρωστημένες εμμονές μας και να περάσουμε απέναντι. Προσκολλημένοι σε κουτάκια που επιμένουμε να αποκαλούμε ζωή. Οι σιωπηλοί μάρτυρες στο έγκλημα κατά της ζωής. Δηλαδή ένοχοι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου